PDA

View Full Version : ENGL E530 tov Koch studiotone



rupke
17 april 2007, 08:01
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een preamp om in mijn rack te zetten aangesloten op de mesa 50/50 eindtrap met een g-major er tussen (in de effectloop van de pre amp dan)

Nu kan ik een E530 proberen kopen. Het is een eindje rijden. Dus wilde ik via dit forum kijken of ik wat voorinformatie kan krijgen.

Kan iemand mij vertellen hoe het cleane en overstuurde geluid is van de engl e530. Ik weet dat dat moeilijk te omschrijven is.

Ik houd zelf enorm van de oversturing van de koch studiotone die ik ook bezit en zeker niet van de marshall-achtige oversturingen. Dus als ik het zelf zou moeten omschrijven zoek ik strakke oversturing die niet helemaal dichtgesmeerd is en gedefineerd klinkt als je volle barree-akkoorden aanslaat.

Misschien heeft iemand soundclips vna de engl e530.

Ik hoor graag van jullie.

Greetz Rupke

LordSpeedyShit
17 april 2007, 08:41
Er zal al weet-ik-het-hoeveel topics over die preamp, even zoeken kan ook geen kwaad....

Soundclips:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=64626

Review:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=40899

Thom TK
18 april 2007, 00:52
Voor meer vergelijkingsmateriaal en info is er de site van Lordriffenstein: www.lordriffenstein.com

rupke
18 april 2007, 07:12
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties ik ben weer iets wijzer geworden. Ik heb wat soundclips geluisterd (welke ik altijd wat tegen vindt vallen op 1 of andere manier). maar goed ik ga straks de engl e530 uitproberen bij iemand thuis. Hopelijk bevalt ie.

Greetz Rupke

rupke
22 april 2007, 17:38
Hallo allemaal.

Nou de eng530 is het niet geworden. naar mijn smaak te vele mid in het geluid. Gisteren bij een optereden op een engl screamer gespeeld. Daar kon ik helemala niet smee ook weer dat mid, maar nu ook erg veel hoog er bij. die moes tik bijna dichdraaien allembei. Ik dne kdus da Engl niet voor me is. Blijft lastig die zoektocht.

Ik zoek echt iets wat in de buurt komt van mijn koch studiotoen overstuurde sound.

Kan iemand mij een beetje een richting opsturen.

De verkoper van de ENGL 530 zei da tik een moest gaan luisteren naar een studio preamp van medaboogie of de soldano SP77 dat dat meer mijn geluid zou zijn. Ik heb geen idee hoe die klinken.

Alvast bedankt.

Greetz Rupke

AART
22 april 2007, 19:16
Hallo allemaal.

Nou de eng530 is het niet geworden. naar mijn smaak te vele mid in het geluid. Gisteren bij een optereden op een engl screamer gespeeld. Daar kon ik helemala niet smee ook weer dat mid, maar nu ook erg veel hoog er bij. die moes tik bijna dichdraaien allembei. Ik dne kdus da Engl niet voor me is. Blijft lastig die zoektocht.

Ik zoek echt iets wat in de buurt komt van mijn koch studiotoen overstuurde sound.

Kan iemand mij een beetje een richting opsturen.

De verkoper van de ENGL 530 zei da tik een moest gaan luisteren naar een studio preamp van medaboogie of de soldano SP77 dat dat meer mijn geluid zou zijn. Ik heb geen idee hoe die klinken.

Alvast bedankt.

Greetz Rupke


Als je niet van mids houdt moet je alle mark based boogies maar links laten liggen, zoek een recto/5150 oid...

boss
22 april 2007, 19:36
Hallo allemaal.

Ik zoek echt iets wat in de buurt komt van mijn koch studiotoen overstuurde sound.

Kan iemand mij een beetje een richting opsturen.
Alvast bedankt.

Greetz Rupke
Als Koch nou eens met een 19" pre-amp kwam hé....
Ik denk dat best wel wat mensen daar vrolijk van zouden worden.
Laten we wel wezen, er zijn Koch voor- en tegenstanders.
Dus a.u.b. geen wel of niet discussie ;)

rupke
23 april 2007, 16:01
Hoi Boss,

Ja dat zou voor mij d eoplossing zijn. Ik ga ze maar een smailen of er misschien een 19" in de planning zit bij Koch.

Groetjes Rupke

LordSpeedyShit
23 april 2007, 17:37
Waarom houd je het niet gewoon bij die studiotone dan? Of eventueel een andere Koch?

Thom TK
23 april 2007, 22:29
Naja kijk de E530 klinkt niet zo nu-metal achtig, meer a la trash metal en heeft veel mids...dat vind ik juist het mooie ervan :)
Maar als je dat niet zoekt..tja dan houdt het op.
Trouwens, koch heeft wel de Pedaltone he, een preamp in pedaal-vorm.
Mensen zijn daar vaak erg van weg merk ik zo.

Geronimo
23 april 2007, 22:40
Als je niet van mids houdt moet je alle mark based boogies maar links laten liggen, zoek een recto/5150 oid...

Hij zei toch dat ie niet van 'marshallachtig' houdt...

Maar ja misschien moet ie die mening dan toch maar aanpassen.

stevie_vp
24 april 2007, 01:29
ik heb zelf de e530 en de powertone2 in bezit.. zou de koch altijd boven de engl kiezen maar als je van die trashy mids houd is t wel leuk...
moet zeggen dat die engl over me koch eindtrap wel lekker klonk..
prikte lekker door de mix.
misschien een idee voor de topic starter om de studiotone te combineren i je rack... best of both worlds...
/
s

rupke
24 april 2007, 16:20
Hoi Thom,

Pedaltone he bik ook aangedacht, maar ik wil via midi van mijn g-major de pre amp kunnen schakelen. in de g-major zit een jack uitgang die je naatr de foorswitch jack op de preamp kunt aansluiten zoals ik ook nu doe met mijn koch studiotone.

ik zou inderdaad met de koch studiotone kunnen blijven spelen maar het lijkt me zo handig om alle sin 1 rack te hebben.

Op di tmoment he bik in mijn rack de mesa 50/50 en een boss gx700. een skijkne of ik daar ook leuke oversturingen uit kan halen. ik ben nu thuis bezig geweest met de preamp instelling van soldano met een boss blues oversturing. klinkt aardig thuis . een skijkne wat ie vanoavnd doet op hoger volume in de band tijdens de repetitie.

Greetz Rupke