PDA

View Full Version : Welke amp kiezen



BelgianWallOfDeath
16 april 2007, 20:28
Yo mensen, ik ben hier nieuw

Ik heb momenteel een Marshal MG15CDR maar die is een beetje kapot door eens te luid gespeeld hebben. Ik speel voornamelijk allerlei soorten Metal dus heb ik een vette distortion( Heb daar trouwens een Digitech Metal Master pedal voor)

Maar ik moet dus een nieuwe amp kopen. Mijn maximum prijs is 300 euro en daarvoor wil aardig wat Watt hebben. Moet in de band toch duidelijk te horen zijn.

Ik heb al zitten rondkijken en kwam op deze twee versterkers uit. Als jullie me zouden kunnen helpen met de knoop door te hakken:

1) Behringer V Tone GMX212: +- 275 euro

2) Crate GT65: +- 225 euro

Alvast bedankt

JorikDekkers
16 april 2007, 20:41
Die marshalls klinken nieuw ook kapot :sssh:

maar nu ontopic:
je zou kunnen kijken voor een cube, line6...
deze vraag met dit budget is al genoeg langsgekomen, gebruik de zoekfunctie!
de twee amps die je zelf noemt zul je daar niet teruglezen... lijkt me duidelijk dat de meeste mensen hier dat dus al niet t beste voor je geld vinden (ik ook niet trouwens)

AgileGhost
16 april 2007, 21:32
Voor 200 euro heb je een tweedehands peavey bandit. Lijkt me beter dan die behringer shit.

Balthazar
16 april 2007, 21:45
2e hands buizenbak zou ik zeggen.

De amps die jij noemt heb ik zelf geen beste ervaringen mee.
klinkt simpelweg niet goed. wel eens gigs gespeeld met een crate stack en een behringer stack. hogere series dan die jij het over hebt, maar het was een ramp. kwam totaal niet door de mix. schel en leeg geluid. tja voor thuis is het niet vreselijk maar in de oefenruimte of op de buhne vond ik het niets. de digitech metal master heb ik ook een weekje in mijn bezit gehad tot ik erachter kwam dat het enige dat voor mij werkt het geluid van een dikke buizenversterker is. ( al dan niet geboost met een TS pedaaltje. )
zo staat er bijv. een london city top op gitaarmarkt. en ook een laney 15 watt buizen versterker. ( vergis je niet in die 15 watt, een maat van me heeft er zo een en die gaat vreselijk hard, minstens zo hard als de behringer waar je het over hebt ) deze amps hebben niet echt dé metalsound, maar met een tubescreamertje of overdrive pedaaltje zeker weten wel!

a darker shade of grey
17 april 2007, 08:09
Die marshalls klinken nieuw ook kapot :sssh:

maar nu ontopic:
je zou kunnen kijken voor een cube, line6...
deze vraag met dit budget is al genoeg langsgekomen, gebruik de zoekfunctie!
de twee amps die je zelf noemt zul je daar niet teruglezen... lijkt me duidelijk dat de meeste mensen hier dat dus al niet t beste voor je geld vinden (ik ook niet trouwens)

Line 6 +1.
Toch heel wat beter dan die zooi die je opnoemt, en niet eens zo heel slecht voor een budgetbak ;)

Squier4ever
17 april 2007, 10:43
Kijk bijv. naar de Line6 Spider II 112 of 212, die zijn net vervangen voor de III serie en gaan daarom wss veel goedkoper weg...
ik heb toendertijd voor mijn 112 375 nieuw betaald.
In de spider zit gain voor 6 versterkers, dus uberlompe gain metal crap kun je wel aan...

kijk ook zeker eens naar randall, zijn ook erg goed voor niet teveel geld

grindminder
17 april 2007, 11:56
sovtek mig 50,60 of 100 :)