PDA

View Full Version : epiphone boneyard/joe perry vraag



cardinal
16 april 2007, 19:29
Ik zie die dingen voor redelijke prijzen staan en ze zien er best wel ok uit, maar is het ook wat?

Zie dat ze ze op marktplaats moeilijk slijten of wellicht is dat een fout gevoel.

Hoe is de bespeelbaarheid, sound etc volgens jullie?

Heb er nog geen eentje kunnen bespelen.

andoni
16 april 2007, 19:37
Ik zie die dingen voor redelijke prijzen staan en ze zien er best wel ok uit, maar is het ook wat?

Zie dat ze ze op marktplaats moeilijk slijten of wellicht is dat een fout gevoel.

Hoe is de bespeelbaarheid, sound etc volgens jullie?

Heb er nog geen eentje kunnen bespelen.
Het is een gewone Epi LP met geupgrade pick-ups, namelijk Gibson Burstbuckers (zoals op de Gibson LP Standards). Je kan je dus verwachten aan een gewone Epi met geupgrade pick-ups zoals zoveel mensen uiteindelijk zelf doen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de fotoflame op die Boneyard afschuwelijk lelijk vind. Op de Gibson versie is het een echte flamed maple top en daar is het best te pruimen, maar op de Epi versie kan je bijna de pixels tellen. Maar dat is misschien wel een smaakkwestie.

Orpheo
16 april 2007, 23:54
het probleem met de hele joe perry les paul is die klotekleur. gedaan door PRS, hamer, driskill, whatever, ziet ie er GEWELDIG uit. maar gedaan door gibson... nja, laat ik t zo zeggen: als ie t best zou klinken uit een hele set LP's, leuk, tof; zou ik 'm nemen, en 'm zwart schilderen, zo lelijk heeft gibson t gedaan; de hele vlam is dood gestaind.

de epi is nog n tandje erger wat dat betreft. maar hij klinkt WEL verdomd LEKKERRR

The Underdog
16 april 2007, 23:58
Volgens hetgeen ik gelezen heb is Joe Perry echt niet te spreken over zijn signature model. Maar ik zou zeggen, probeer hem eens zelf uit.

jimihattricks
17 april 2007, 14:33
Het is een gewone Epi LP met geupgrade pick-ups, namelijk Gibson Burstbuckers (zoals op de Gibson LP Standards). Je kan je dus verwachten aan een gewone Epi met geupgrade pick-ups zoals zoveel mensen uiteindelijk zelf doen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de fotoflame op die Boneyard afschuwelijk lelijk vind. Op de Gibson versie is het een echte flamed maple top en daar is het best te pruimen, maar op de Epi versie kan je bijna de pixels tellen. Maar dat is misschien wel een smaakkwestie.

de grap is dat het geen fotoflame is! maar, zoals orpheo zegt, een over the top stain (die er op de Gibson Boneyard imo dan weer wel mooi uit kan zien)..

al met al een mooie gitaar, je moet van de looks houden, soundwise kun je niet misgaan, want je kunt altijd nog die burstbuckers inwisselen tegen andere elementen naar jou smaak (of ze gewoon erin laten zitten natuurlijk)..

cardinal
17 april 2007, 22:21
wat is dat, een over the top stain?

jimihattricks
18 april 2007, 09:44
dit is een 'over the top' stain:

http://data.muzikus.cz/save/db_images/4015

met over the top bedoel ik niet dat de stain over de top zit :satisfie: , maar dattie een beetje overdone is..

dit is de gibson-versie, die ik dus wel heel erg mooi vind (excuses voor de grote pic):

http://www.gibson.com/press/custom/img/JoePerryLP.jpg

Orpheo
18 april 2007, 10:13
dit is een 'over the top' stain:

http://data.muzikus.cz/save/db_images/4015

met over the top bedoel ik niet dat de stain over de top zit :satisfie: , maar dattie een beetje overdone is..

dit is de gibson-versie, die ik dus wel heel erg mooi vind (excuses voor de grote pic):

http://www.gibson.com/press/custom/img/JoePerryLP.jpg

niet echt. dat is een top die zoveel en zo 'zwaar' gestained is, dat het hele 3D effect van de vlam teniet is gedaan.

jimihattricks
18 april 2007, 13:40
ik denk dat we hetzelfde bedoelen orpheo..

je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre die fineerlaag op de epiphone uberhaupt een 3D-effect geeft, maargoed..

kassie
18 april 2007, 18:45
volgens mij is de joe perry signature een constructief een betere gitaar dan de gewone standard van epiphone. Hals is ook rechter enzo. Ik kan me nog herinneren dat ik aangenaam verast was door de bespeelbaarheid zo'n anderhalf jaar geleden. Maar ik wou persé een gewone epi standard en daar heb ik achteraf ook geen spijt van.

andoni
18 april 2007, 19:45
volgens mij is de joe perry signature een constructief een betere gitaar dan de gewone standard van epiphone. Hals is ook rechter enzo. Ik kan me nog herinneren dat ik aangenaam verast was door de bespeelbaarheid zo'n anderhalf jaar geleden. Maar ik wou persé een gewone epi standard en daar heb ik achteraf ook geen spijt van.
Dat lijkt me eerder een kwestie van afstelling te zijn.

jimihattricks
18 april 2007, 21:35
+1 dit is gewoon een les paul standard + met een ander topje, andere (betere) pickups, en wat design touches (zoals het logo en de sinaasappel-switch)..

llahsraM
20 april 2007, 13:04
Ik heb nu zo'n joe perry bone yard ook gezien maar ik zag op de elementen staan designed by Epiphone USA. Er horen toch Gibson Burstbuckers in te zitten. Ik heb ook even de elementen eruit gehaald en op de achterkant staat ook Epiphone. Zijn het nou Gibson Burstbuckers of heeft epiphone gewoon zijn eigen merknaam erop gezet???

episua
20 april 2007, 13:27
Over die pickups, er zijn bepaalde versie's in omloop met gewone epi pickups en deze kosten dan ook minder dan de versie met de burstbuckers er in.
Verder is de boneyard kwalitatief wel hoger dan de gewone standards e.d.
Alle epiphone limited editions komen uit korea in tegenstelling tot de gewone versie's die nu uit china komen. Binnenkort komen er weer een paar limited edition gitaren op de markt bv een black beauty met bigsby, lp standard met bigsby, lp special tv yellow en een lp standard black met p90's.
Volgens mij komen deze allemaal uit korea.

llahsraM
20 april 2007, 14:04
Over die pickups, er zijn bepaalde versie's in omloop met gewone epi pickups en deze kosten dan ook minder dan de versie met de burstbuckers er in.
Verder is de boneyard kwalitatief wel hoger dan de gewone standards e.d.
Alle epiphone limited editions komen uit korea in tegenstelling tot de gewone versie's die nu uit china komen. Binnenkort komen er weer een paar limited edition gitaren op de markt bv een black beauty met bigsby, lp standard met bigsby, lp special tv yellow en een lp standard black met p90's.
Volgens mij komen deze allemaal uit korea.

Er stond wel een sticker op met Made in Korea. Heeft deze dan burstbuckers?

Luke-wannabe
20 april 2007, 14:55
Over die pickups, er zijn bepaalde versie's in omloop met gewone epi pickups en deze kosten dan ook minder dan de versie met de burstbuckers er in.
Verder is de boneyard kwalitatief wel hoger dan de gewone standards e.d.
Alle epiphone limited editions komen uit korea in tegenstelling tot de gewone versie's die nu uit china komen. Binnenkort komen er weer een paar limited edition gitaren op de markt bv een black beauty met bigsby, lp standard met bigsby, lp special tv yellow en een lp standard black met p90's.
Volgens mij komen deze allemaal uit korea.
Wow vet!!! Meteen ff de site checken!

Edit:
Hoe kom je daar bij eigenlijk? Ik zie het niet op de site staan..?!

G.G.
20 april 2007, 17:48
je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre die fineerlaag op de epiphone uberhaupt een 3D-effect geeft, maargoed..

Dat kan ook de reden zijn van de "dooie" stain. Het schijnt veel moeilijker te zijn een 3-D stain te krijgen in een dunne fineerlaag. Zal te maken hebben met de lijm die tot redelijk dichtbij het oppervlak in het hout zit ofzo. Precies weet ik het niet, heb zelf nog nooit dun fineer gestaind.