PDA

View Full Version : JeeBee : Weak on my own - Wat vind jij?



JorisBos
16 april 2007, 18:48
Daar was ik weer ;) Nieuw testje 'weak on my own' en daarnaast de nieuwe versie van 'Moving into blue' met een compleet herziene bridge.

erm, wat vinden jullie ervan? Zelf heb ik op sommige punten mijn dilemma's dus vandaar dat ik de vakjury graag wil inroepen.

Oooorrdeeel me!

http://www.floatingcorner.nl/songs/weakonmyown.mp3
http://www.floatingcorner.nl/songs/movingintoblue.mp3

new deep
16 april 2007, 23:38
Ik heb even het 1ste nummer geluisterd:
goede stem, gaaf nummer en knap gitaarspel (timing, feeling)!

De drums en bas missen naar mijn smaak alleen een beetje de live-feel.

guitarchris
17 april 2007, 12:45
Te Gek!

Ik keek ook even op je site, vette veer in je reet van Paul Gilbert, dat is echt een mega compliment!

Mooi gitaarspel, en erg mooie aangename stem om naar te luisteren!

meul
17 april 2007, 15:17
He Joris.

Waar zit het dilemma?

Ik ben van zowel je zang, gitaar sound en spel erg onder de indruk!

ik vind de mix van weak on my own beter klinken (tof nummer trouwens), de andere mix is wat muffer en lijkt wat verder weg te staan, alsof jullie achter in de kamer staan te spelen. maar ik vind de droge zang sound van het andere nummer mooier. ik vind dat small room tunnel galmpje op het nieuwe nummer zonde van jouw stemgeluid.

aangezien je weet dat ik geen ster in dit genre laat ik het vakjury rapport aan een ander over ;-)

gr,
Jan

benwave
17 april 2007, 19:42
Ik vind het ook helemaal goed eigenlijk.
Goede zang leuke nummers. Ik zelf zou alleen de mix toch iets minder links rechts maken.
Af en toe liggen de verschillende instrumenten ver uit elkaar.
Maar wellicht heb je dat expres zo gedaan.

groeten Ben

-=JEROEN=-
17 april 2007, 23:15
gatverdamme wat klinkt dat lekker zeg, bah :soul:

maar als je echt gemiereneuk wil:

weak on my own:
dat stukkie vanaf 2:06 vind ik wat zwakjes klinken

ik zou dat hele stuk tot 2:21 weglaten en een mega strakke break doen voor de solo, en dan die breaks tijdens de solo weglaten

die breaks tijdens je solo vind ik weinig toevoegen, maar goed, das mijn smaak

movin into blue:
live klinkt dit waarschijnlijk monsterlijk vet, maar deze studio versie vind ik persoonlijk 3 x nix, veel te kaal, leeg, gladjes, weinig jus, weinig emotie. de sound doet me enigszins denken aan jack johnson of john mayer, zelf ben ik meer van de 16 horse power sound, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

sofa
17 april 2007, 23:57
Klinkt geweldig. Vind Weak On My Own de betere van de 2, ben het met Jeroen eens dat Movin Into The Blues live ongetwijfeld wel heel vet klinkt. Vond de bas wat te funky af en toe, het 2e nummer mist ook wat richting naar mijn idee.
Deed me trouwens ook kwa sfeer denken aan Bernard Allison, ooit begonnen als bluesgitarist en langzaam van het bluespad afgeweken.
Opmerking van Jeroen dat het kaal en leeg klinkt kan ik overigens niet plaatsen, heb dat niet zo ervaren.

-=JEROEN=-
18 april 2007, 13:38
met kaal en leeg bedoel ik te schoon

JorisBos
18 april 2007, 16:29
Bedankt heren, graag mieren-neuken. Ik wil eerlijke meningen.

Weak on my own heb ik de galm van de stem afgehaald en vervangen met een kleine delay, net als in moving into blue. Dat was dus een van mijn dilemma's :). Daarnaast de stem wat harder in de mix gedraaid.
het wel of geen stops in de solo was mijn 2e dilemma, deze heb ik eruit gegooid, tnx. Dan maar klassiek met 1 break op het einde. Ook hier de eind mix een stuk minder links - rechts gemaakt.
De overgang naar de bridge (2:06) heb ik ingeleid waardoor die er veel natuurlijker inkomt. Een stuk minder slordig

De backgitaar van Moving into Blue flink aggresiever ingespeeld wat het nummer veel meer bite geeft. Ook hier de mix een stuk minder links - rechts gemaakt.

Drums zijn MIDI en vind ik het meest lastig van allemaal aangezien ik echt een waaardeloze drummer ben. Daar heb ik m'n drummer voor, die mag het in de studio voor het 'echie' doen

Ik zal de nieuwe versies snel online gooien. Zouden jullie dan nogmaals willen luisteren?

-=JEROEN=-,sofa, benwave, meul, guitarchris, new deep; Bedankt voor jullie feedback! Alleen kun je jezelf zo vastschrijven, dit is te gek zo.

Schroom niet om kritisch te reageren.

meul
18 april 2007, 16:41
Ehhm, die breaks in de solo daar bedoelen jij en jeroen toch mee dat alles ff stopt en er alleen gitaar te horen is? in weak on my own?

die vind ik dus nu juist wel cool! dit is inderdaad kwestie van smaak natuurlijk. maar wilde toch nog ff laten weten dat er iemand is die het juist wel trekt.

Gr,
jan

Edit en ps ik kan nu dus niet meer zien wie er ook al weer opmerkte dat het stukje na 2:06 even wat onnodig inzakt. maar... ik ben het daar wel mee eens. ik denk dat het nummer bondiger word wanneer die intro lick van je solo meteen start na 2:06. maar aan de andere kant zou ik ook meteen een beetje oppassen met al die goede tips want voor je het weet is het een gitaarnet compilatie geworden :-)

JorisBos
20 april 2007, 14:09
2 licht aangepaste versies online gegooid. Link is hetzelfde gebleven.

Moving into blue
- Gitaar in de mix harder en minder L-R
- Bridge opnieuw ingespeeld /ingezongen

Weak on my own
- Zang harder in de mix en galm eraf

ben nog bezig om die bridge danwel aan te passen, danwel eruit te slopen. De Zang staat nu trouwens wel erg hard in de mix..

meul
20 april 2007, 14:37
Nix neer aan doen! zang vind ik lekker zo, je stem kan het gewoon prima hebben. de mix klinkt over mijn inmiddels uitstekende hifi set heel mooi droog en in balans. ik vind weak on echt een geniaal nummertje.

jan

benwave
20 april 2007, 15:55
Ja dat vind ik ook . Je stem mag gehoord worden.
klinkt lekker.

Doet me toch een beetje aan de jaren `70 denken met name aan Rory Gallagher

Bouke
20 april 2007, 17:35
Gloeiende, gloeiende, nou bedankt he, meneertje Bos... je hebt het voorelkaar... nou wil mijn WinAmp alleen nog maar jouw nummers afspelen en wel de hele dag! Stom programma!:angry:


Dus... :D :rockon:

Gave songs man!!! Ik had de eerste twee ook al gedownd, maar nog niet kunnen reageren. Klinkt heerlijk, lekker Bos' sausje er weer overheen. Jouw typische gitaarsound en de gave stem. Composities ook lekker om naar te luisteren, zitten een hoop lekkere dingetjes in. Leuke vocale stukkies ook.

Ik heb niet zoveel aan te merken eigenlijk, ben heel benieuwd naar de studioversie straks. Dit klinkt al erg lekker, kun je prima mee demo'en denk ik!

TOP!!

Bouke

JorisBos
25 april 2007, 11:38
Haha, het spijt me. Solo's zijn nog een beetje mwamwa maar ik heb de structuur nu helemaal klaar. Ben zelf ook redelijk tevreden over hoe het nu klinkt. Trouwens, heb je nog telefoon gehad van Bluesfestival Bolsward?


Gloeiende, gloeiende, nou bedankt he, meneertje Bos... je hebt het voorelkaar... nou wil mijn WinAmp alleen nog maar jouw nummers afspelen en wel de hele dag! Stom programma!:angry:


Dus... :D :rockon:

Gave songs man!!! Ik had de eerste twee ook al gedownd, maar nog niet kunnen reageren. Klinkt heerlijk, lekker Bos' sausje er weer overheen. Jouw typische gitaarsound en de gave stem. Composities ook lekker om naar te luisteren, zitten een hoop lekkere dingetjes in. Leuke vocale stukkies ook.

Ik heb niet zoveel aan te merken eigenlijk, ben heel benieuwd naar de studioversie straks. Dit klinkt al erg lekker, kun je prima mee demo'en denk ik!

TOP!!

Bouke

Bouke
26 april 2007, 20:39
Haha, het spijt me. Solo's zijn nog een beetje mwamwa maar ik heb de structuur nu helemaal klaar. Ben zelf ook redelijk tevreden over hoe het nu klinkt. Trouwens, heb je nog telefoon gehad van Bluesfestival Bolsward?

Ik ga naast de telefoon liggen wachten :D

VHsologitarist
28 april 2007, 19:17
Klinkt super man!