PDA

View Full Version : Aankoop rock/metalgitaar



biertje
16 april 2007, 18:46
Na wat rond te neuzen ben ik te weten gekomen dat een gitaar 2x humbuckers nodig heeft voor rock/metal sound, dat een tremolo niet echt aan te raden is voor een beginneling en dat het hout best uit Mahonie bestaat.
Ik heb ook al enkele modellen gevonden. Ik dacht een rock/heavy/death metal sound en hierbij ben ik gekomen bij:

Ibanez RG 321
Epiphone SG G400
Epiphone Les Paul Studio
Yamaha RGX 320

Nu is de vraag welke het beste bij me zal passen. Mijn budget voor de gitaar is tot 400euro. Dit wordt wordt m'n 1e gitaar. Ik weet dat ik hievoor niet de top krijg, maar ik wil ook geen brol! Wat zijn de voor en nadelen van deze modellen, ken je betere die bij mij passen in dit budget, welke past er het beste bij m'n sound en welke versterker zou ik me best aanschaffen.

Veel vragen, maar alvast bedankt!

glacius
16 april 2007, 18:53
de ibanez lijkt me een hele goeie optie alhoewel ik een les paul man ben, iets zegt mij dat een ibanez beter zou zijn in jou geval ..

tja.....een versterker.. daar moet je gewoon aan geloven .. dat kost geld .. een 2e handse jcm900 combo ?

Luke-wannabe
16 april 2007, 18:53
Ik zou in dit geval voor de RG gaan. Persoonlijk vind ik ze niet echt mooi, maar ik denk dat een Les Paul net iets te zwaar klinkt voor Death Metal..

Damius
16 april 2007, 19:04
Ik zou in dit geval voor de RG gaan. Persoonlijk vind ik ze niet echt mooi, maar ik denk dat een Les Paul net iets te zwaar klinkt voor Death Metal..

Te zwaar voor Death Metal? Death Metal behoort zo zwaar mogelijk te klinken? Correct me if I'm wrong.

Ik zou voor de SG of LP gaan.

AgileGhost
16 april 2007, 19:19
tweedehands epi goth explorer... wil je nou metal zijn of niet :rockon:

The Underdog
16 april 2007, 19:21
Ik zou voor één van de epiphones gaan.

Tho
16 april 2007, 19:21
allemaal weer smaak en mening. Beste topicstarter, voor zwaardere rock en/of metal is mahonie totaal geen vereiste. Andere houtsoorten zoals het welbekende 'alder' zijn ook prima. het 'snijdt' alleen wat meer.,

Luke-wannabe
16 april 2007, 19:26
Te zwaar voor Death Metal? Death Metal behoort zo zwaar mogelijk te klinken? Correct me if I'm wrong.

Ik zou voor de SG of LP gaan.
Ooh ik dacht dat dat van die snellere melodischere shit was..?

Tho
16 april 2007, 19:28
Ooh ik dacht dat dat van die snellere melodischere shit was..?

is ook zo ;) er zijn dan ook totaal geen regels voor of het zwaar moet klinken of niet. dat is gewoon een kwestie van voorkeur. In de muziek mag alles

biertje
16 april 2007, 19:32
Favoriete bands: Behemoth, Belphegor, Caliban, Cradle of Filth, Hatebreed, Machine Head, Maroon, Pantera, Sepultura, Soulfly, Amon Amarth, Blind Guardian, Cannibal Corpse, Children of Bodom, Chimaira, DevilDriver, Dimmu Borgir, Hammerfall, Iron Maiden, ..

Brede smaak in metal, ik wil zo wat alles aankunnen, van meer rock tot meer bruut. Als da kan 8-)

Tho
16 april 2007, 19:34
Favoriete bands: Behemoth, Belphegor, Caliban, Cradle of Filth, Hatebreed, Machine Head, Maroon, Pantera, Sepultura, Soulfly, Amon Amarth, Blind Guardian, Cannibal Corpse, Children of Bodom, Chimaira, DevilDriver, Dimmu Borgir, Hammerfall, Iron Maiden, ..

Brede smaak in metal, ik wil zo wat alles aankunnen, van meer rock tot meer bruut. Als da kan 8-)

ach, gewoon een leuke superstrat (jackson DKMG?) met lekkere pups er in, zoals een SD JB in de brug, of de Dimarzio X2N schijnt ook vet te zijn.

Luke-wannabe
16 april 2007, 19:40
is ook zo ;) er zijn dan ook totaal geen regels voor of het zwaar moet klinken of niet. dat is gewoon een kwestie van voorkeur. In de muziek mag alles
Ja klopt. Maar er zijn toch wel steriotype 'rock-' en 'metalsounds'? Als iemand Metal zegt denk je niet aan de sound van Mark Knopfler. Beetje op die fiets..

Damius
16 april 2007, 19:43
is ook zo ;) er zijn dan ook totaal geen regels voor of het zwaar moet klinken of niet. dat is gewoon een kwestie van voorkeur. In de muziek mag alles

Ja, maar je splitst niet voor niets 'verschillende klanken, melodiën en dynamiek' op in genres, toch? Of wat zou het nut er anders van zijn?

biertje
16 april 2007, 19:45
ach, gewoon een leuke superstrat (jackson DKMG?) met lekkere pups er in, zoals een SD JB in de brug, of de Dimarzio X2N schijnt ook vet te zijn.

Die zijn toch wat duur hoor, mijn budget loopt maar tot 400 euro :rockon:

Tho
16 april 2007, 19:49
Die zijn toch wat duur hoor, mijn budget loopt maar tot 400 euro :rockon:

aaah okey.. Ja dan word het iets moeilijker. Wil je metal spelen, moeten er toch al snel andere humbuckers in een budgetgitaar. Wat voorn amp heb je?

Tho
16 april 2007, 19:51
Ja, maar je splitst niet voor niets 'verschillende klanken, melodiën en dynamiek' op in genres, toch? Of wat zou het nut er anders van zijn?

Vriend, de Term deathmetal, komt van de band DEATH. De bands die zich door hen lieten beďnvloeden noemden hun stijl deathmetal. Dus wat is deathmetal??

Ik gebruik de term zelf ook vaak, maar metal is vaak ontzettend moeilijk in te delen in een genre

Ralph Nuis
16 april 2007, 19:51
Persoonlijk zou ik voor de Ibanez gaan vanwege zijn slanke (snelle) nek en 24 frets, dit is voor een hoop van jou bands wel aan te raden, maar goed het blijft een kwestie van voorkeur natuurlijk. Het beste advies wat ik je kan geven is probeer ze allemaal even uit en koop degene die jou het beste bevalt ! Veel succes.

Tho
16 april 2007, 19:52
Ja klopt. Maar er zijn toch wel steriotype 'rock-' en 'metalsounds'? Als iemand Metal zegt denk je niet aan de sound van Mark Knopfler. Beetje op die fiets..

tsja.. veel oversturen, snelheid, melodie, snelle gemutete riffs, you name it :)

a darker shade of grey
16 april 2007, 19:55
Ga voor de ibbi en koop er een 30-75 watt Line 6 Spider III bij, hartstikke goedkoop en voor een beginner errug goeie kwaliteit! Bljf je lekker binnen je budget en je kunt er jaren mee vooruit!

edit: en heb je ook al gekeken naar de Cort EVL-K4? Ik heb de K6, die is wat duurder maar een erg goeie gitaar, ik hoor ook goeie dingen over de K4 en die kost de heft, heb je meteen dé perfecte pups erin liggen.

biertje
16 april 2007, 20:06
aaah okey.. Ja dan word het iets moeilijker. Wil je metal spelen, moeten er toch al snel andere humbuckers in een budgetgitaar. Wat voorn amp heb je?

Nog geen, ik moet nog alles kopen, vandaar dat ik wat hulp en raad vraag :)

Tho
16 april 2007, 20:08
Nog geen, ik moet nog alles kopen, vandaar dat ik wat hulp en raad vraag :)

okey :) nou zie de post hier boven zou ik zeggen. Prima info van Darker Shade

biertje
16 april 2007, 20:26
Voor de rest, zijn ze waar voor hun geld? Geen foutjes of slechte onderdelen?
Bijvoorbeeld de éne boffen met Epiphone en de andere niet!? :???:
Mijn voorkeur begint stilletjes aan naar Ibanez te gaan :)

Al bedankt aan iedereen die gereageerd heeft! You guys Rock :rockon:

happynjitram
16 april 2007, 20:29
Favoriete bands: Behemoth, Belphegor, Caliban, Cradle of Filth, Hatebreed, Machine Head, Maroon, Pantera, Sepultura, Soulfly, Amon Amarth, Blind Guardian, Cannibal Corpse, Children of Bodom, Chimaira, DevilDriver, Dimmu Borgir, Hammerfall, Iron Maiden, ..

Brede smaak in metal, ik wil zo wat alles aankunnen, van meer rock tot meer bruut. Als da kan 8-)

Jij moet naar graspop gaan, geen twijfel over mogelijk.

Tho
16 april 2007, 20:31
Voor de rest, zijn ze waar voor hun geld? Geen foutjes of slechte onderdelen?
Bijvoorbeeld de éne boffen met Epiphone en de andere niet!? :???:
Mijn voorkeur begint stilletjes aan naar Ibanez te gaan :)

Al bedankt aan iedereen die gereageerd heeft! You guys Rock :rockon:

gewoon heel veel exemplaren uitproberen! check ze op hardware (zit alles goed vast, zit er niet te veel speling in) check de frets (zitten ze er goed in, goed afgeveild) en check vooral de eventuele tremolo! Als je daar gezeik mee krijgt is de lol er snel van af

Gitaristje 18
16 april 2007, 20:36
Persoonlijk zou ik voor de epiphone les paul gaan. Die klinkt denk ik het zwaarst van die die jij opgenoemd hebt en deze gitaar klinkt ook goed zonder de zware distortion. Met die gitaar kan je alle kanten op. Volgens mij kan dat met de andere gitaren ook wel, maar ik heb het gevoel dat je dat bij deze gitaar erg goed uit bent.

Tho
16 april 2007, 20:40
Persoonlijk zou ik voor de epiphone les paul gaan. Die klinkt denk ik het zwaarst van die die jij opgenoemd hebt en deze gitaar klinkt ook goed zonder de zware distortion. Met die gitaar kan je alle kanten op. Volgens mij kan dat met de andere gitaren ook wel, maar ik heb het gevoel dat je dat bij deze gitaar erg goed uit bent.

ik denk het juist niet. Les Pauls kunnen bij hoge oversturing nog wel eens modderig gaan klinken.

biertje
16 april 2007, 20:44
Jij moet naar graspop gaan, geen twijfel over mogelijk.

O ja, Ticket is al onderweg :rockon: Mijn 3e jaar op rij :cooler:

biertje
16 april 2007, 20:44
ik denk het juist niet. Les Pauls kunnen bij hoge oversturing nog wel eens modderig gaan klinken.

Hmmm, wat is het nu :chicken:

orreltak
16 april 2007, 20:53
http://inlinethumb07.webshots.com/3206/2687024480100223588S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2687024480100223588JIMHyX)

http://inlinethumb08.webshots.com/3015/2983861280100223588S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2983861280100223588rljAte)

epi`s voor het zware werk?

toch...een setje emg`s maken het wel af.
maar je kan niet voor een duppie op de eerste rij

espex87
16 april 2007, 20:55
ESP 50-series zijn goed voor geluid van elk soort, ik bedoel als je dan toch onder de 400 euro moet zitten en je hebt nog niet eens een versterker. En ja ik zou echt voor een Spider gaan van line 6. Je hebt veel sounds voor relatief weinig geld. De sounds zijn wel goed maar onthoud wel dat de line-out niet zo goed het geluid doorgeeft als dat het zelf uit de versterker komt.

De studio LP krijg ik deze week ook binnen hoop ik maar deze is wel te duur zou ik zeggen als je begint met je budget van 400 piek. Ik koop hem nu alleen als tijdelijke gitaar die ik gebruiken kan voor verschillende drops totdat ik mijn ESP ec 500 krijg..... :rockon:

Ik kan je garanderen dat je met ESP goedkope series en zwaar en " lichter" kan spelen. Maar uiteindelijk echt zwaar word pas leuk als je drop D of C gaat of misschien nog verder..

Ibanez zijn normaal ook echt goede gitaren, vooral gezien je budget. Je zult toch echt zon 150 euro kwijt zijn aan een versterker die je nog moet hebben. Ook zou je natuurlijk kunnen kiezen voor een start pakket, maar ga dan wel voor BC rich zou ik zeggen ook al zijn het niet de mooiste gitaren.

Tho
16 april 2007, 21:10
Hmmm, wat is het nu :chicken:

zoals al gemeld, adviseer ik een superstrat

biertje
16 april 2007, 21:11
ESP 50-series zijn goed voor geluid van elk soort, ik bedoel als je dan toch onder de 400 euro moet zitten en je hebt nog niet eens een versterker. En ja ik zou echt voor een Spider gaan van line 6. Je hebt veel sounds voor relatief weinig geld. De sounds zijn wel goed maar onthoud wel dat de line-out niet zo goed het geluid doorgeeft als dat het zelf uit de versterker komt.

De studio LP krijg ik deze week ook binnen hoop ik maar deze is wel te duur zou ik zeggen als je begint met je budget van 400 piek. Ik koop hem nu alleen als tijdelijke gitaar die ik gebruiken kan voor verschillende drops totdat ik mijn ESP ec 500 krijg..... :rockon:

Ik kan je garanderen dat je met ESP goedkope series en zwaar en " lichter" kan spelen. Maar uiteindelijk echt zwaar word pas leuk als je drop D of C gaat of misschien nog verder..

Ibanez zijn normaal ook echt goede gitaren, vooral gezien je budget. Je zult toch echt zon 150 euro kwijt zijn aan een versterker die je nog moet hebben. Ook zou je natuurlijk kunnen kiezen voor een start pakket, maar ga dan wel voor BC rich zou ik zeggen ook al zijn het niet de mooiste gitaren.

Die 400euro budget is juist voor de gitaar.
Voor de versterker dacht ik te gaan tot 250 euro.

Is Roland Cube 30x niks :???:

orreltak
16 april 2007, 21:14
roland cube 30 is top!

Trocar
16 april 2007, 22:01
Vriend, de Term deathmetal, komt van de band DEATH.

Daar zijn de meningen over verdeeld; er zijn meerdere theorieen. ;)
Verder heb ik inderdaad niets nuttigs toe te voegen :)

Luke-wannabe
16 april 2007, 22:27
Inderdaad de LTD Viper 50 is ook goed voor dit werk! Ben je een stuk goedkoper uit ook nog :)

biertje
16 april 2007, 23:21
Inderdaad de LTD Viper 50 is ook goed voor dit werk! Ben je een stuk goedkoper uit ook nog :)

Die stond ook nog op m'n lijstje :)

anibal
16 april 2007, 23:30
Favoriete bands: Behemoth, Belphegor, Caliban, Cradle of Filth, Hatebreed, Machine Head, Maroon, Pantera, Sepultura, Soulfly, Amon Amarth, Blind Guardian, Cannibal Corpse, Children of Bodom, Chimaira, DevilDriver, Dimmu Borgir, Hammerfall, Iron Maiden, ..

Brede smaak in metal, ik wil zo wat alles aankunnen, van meer rock tot meer bruut. Als da kan 8-)


Ik ben van mening dat het niet uit maak wat voor je hebt.. Trevor Perez gitarist van Obituary een van de meest invloedrijke gitarist aller tijden in de death metal scene gebruik sinds het begin een stratocaster met een humbucker.. dat is pas niet metal zouden velen zeggen...

Je moet een gitaar kopen die gewoon lekker voelt waar je denk de komende jaar(en) op te willen spelen/leren.

Bruut spelen doet je gitaar voor jou niet, dit is iets wat jij zelf moet doen.

biertje
16 april 2007, 23:33
Je moet een gitaar kopen die gewoon lekker voelt waar je denk de komende jaar(en) op te willen spelen/leren.

Bruut spelen doet je gitaar voor jou niet, dit is iets wat jij zelf moet doen.

Dat is een feit, maar de éne zijn toch meer geschikt dan de andere. Vandaar dat ik jullie, de ervaren gitaristen, om wat hulp vraag :) Dank u

happynjitram
17 april 2007, 00:15
O ja, Ticket is al onderweg :rockon: Mijn 3e jaar op rij :cooler:

Haha ik heb de mijne al thuis liggen :hippie:

ook mijn zondag kaartje voor werchter......


Metallica!!!! :rockon:

The Underdog
17 april 2007, 01:02
Werchter is voor fakers. Hoewel ik ook graag 'tallica zou zien, erger ik mij mateloos aan al die mongolen die "voor de sfeer" gaan en waarvan de muziekkenis beperkt is tot Bloc Party.

M Kactus
17 april 2007, 11:44
Werchter is voor fakers. Hoewel ik ook graag 'tallica zou zien, erger ik mij mateloos aan al die mongolen die "voor de sfeer" gaan en waarvan de muziekkenis beperkt is tot Bloc Party.

Jezus, man. Pas anders nog eens aan, want dit staat nog altijd ontzettend lullig.

@TS: Ik veronderstel dat je ook wel een trem wilt hebben ? Nou kan ik me vergissen, maar dan is volgens mij een epi sg zoals ik hier al gezien heb niet echt de beste keuze.

Die LTD's en ESP's, die lijken me wel iets voor jou, en de Ibanez RG's, omwille van de trem. Moet je wel niet de allergoedkoopste RG nemen, daar zitten namelijk irritante trems op. Met 400 euro moet je al iets moois kunnen doen!
(Kan je bijvoorbeeld ook 300 euro zeggen, ook nog een leuk bedrag voor een eerste gitaar, en direct nieuwe elementen kopen)

Squier4ever
17 april 2007, 11:56
Werchter is voor fakers. Hoewel ik ook graag 'tallica zou zien, erger ik mij mateloos aan al die mongolen die "voor de sfeer" gaan en waarvan de muziekkenis beperkt is tot Bloc Party.

heb je iets tegen Bloc Party?
is namelijk wel een goede band...

en er is IMO niets mis mee om voor de sfeer naar een festival te gaan, al zou ik al nooit naar bijv. Graspop gaan voor de sfeer, daarbij vind ik metal kutmuziek maar goed...


OT: ik zou heel veel gitaren gaan testen en dan kom je ons melden wat je de beste gitaar vond... (koop aub geen goedkope kutdingen als Stagg, Volcano, Rock-a-teer en meer van die troep). ga dus gewoon proberen wat je het beste bevalt en neem dat mee...

en roland cube is prima om op te beginnen.

happynjitram
17 april 2007, 12:02
Werchter is voor fakers. Hoewel ik ook graag 'tallica zou zien, erger ik mij mateloos aan al die mongolen die "voor de sfeer" gaan en waarvan de muziekkenis beperkt is tot Bloc Party.

Ja man, ik ben echt een faker. ik betaal 80 euro en neem de vroegste trein naar belgie om vooraan te staan met metallica. De band die me leven heeft verandert. daarmee pik ik mastadon en faithless ook nog even mee.

Ik ben zooo fake :roll:

almarvk
17 april 2007, 12:16
En nou weer on-topic en kappen met dat geneuzel op elkaar!

jimihattricks
17 april 2007, 12:51
ik zou een tweedehands RG proberen te scoren.. die gitaren zijn vrij waardevast, mocht je er nog ooit vanaf willen.. en dan begin je gewoon lekker te spelen over een spider ofzo ja en ondertussen hou je je ogen open voor een setje EMG's op marktplaats..

GunMetalBlue
17 april 2007, 12:55
Ga voor de ibbi en koop er een 30-75 watt Line 6 Spider III bij, hartstikke goedkoop en voor een beginner errug goeie kwaliteit! Bljf je lekker binnen je budget en je kunt er jaren mee vooruit!

edit: en heb je ook al gekeken naar de Cort EVL-K4? Ik heb de K6, die is wat duurder maar een erg goeie gitaar, ik hoor ook goeie dingen over de K4 en die kost de heft, heb je meteen dé perfecte pups erin liggen.

Dat is het oneindige discussie-onderwerp he.

Voor het eerste jaar issie goed ja, tweede jaar ook nog. Vanaf dan kriebelen de vingers naar echte buizen hoor. bij mij toch: daar zit ik nu...

a darker shade of grey
17 april 2007, 13:13
Bij mij kriebelen de vingers ook voor buizen, maar ik heb al 4 jaar een Line 6 spider!
Daar kun je lekker mee beginnen en dan sparen voor iets fatsoenlijks als je echt serieus gaat spelen.

Squier4ever
17 april 2007, 13:30
Bij mij kriebelen de vingers ook voor buizen, maar ik heb al 4 jaar een Line 6 spider!
Daar kun je lekker mee beginnen en dan sparen voor iets fatsoenlijks als je echt serieus gaat spelen.

+1, is een erg fijne amp om mee te oefenen, zit alles in als het moet en als het dan echt nodig is gooi je hem lekker door de PA met optreden. gaat prima

LP_CL
17 april 2007, 14:19
Ik denk dat de G400 de beste gitaar is die je voor 400€ kan krijgen (nieuw dan). Anders zou ik eens de 2dehandsmarkt afschuimen op zoek naar een Jackson. Dit zijn eigenlijk echt wel de gitaren waar jij naar op zoek bent. Daar wijfel ik geen moment over.

GunMetalBlue
17 april 2007, 20:17
+1, is een erg fijne amp om mee te oefenen, zit alles in als het moet en als het dan echt nodig is gooi je hem lekker door de PA met optreden. gaat prima


klopt helemaal! en het broekwappergevoel heeft-ie zeker :D

maar je ziet niks gloeien... en hij voelt niet natuurlijk als je echt heavy gaat...


vind ik!!! vind ik!!! :sneaky:

GunMetalBlue
17 april 2007, 20:38
Aha! Als je ff naar het nummer "Ian Parker - Misfits and fools" luister hoor je wat ik bedoel. Zo'n buizengeluid krijg ik niet uit m'n Spinnetje. (speel wel een strat)

Wie gaat de uitdaging uit zo'n sound uit de Spin te krijgen?

biertje
17 april 2007, 20:45
Wow, bedankt voor de reacties! :rockon:


Nog een vraagje, wat heb ik nodig behalve een gitaar en een versterker voor te beginnen spelen en wat de kostprijs is ongeveer.
Zodat ik plus minus kan inschatten aan hoeveel ik ga liggen en dat ik daardoor misschien kan concluderen dat ik meer budget over heb voor een duurdere gitaar van beter kwaliteit. :cooler:

Dank u!

GunMetalBlue
17 april 2007, 20:49
goh, kabeltje, en pedaaltjes, maar die kunnen wachten

een pedaaltje, reken zo'n 50 euro (kan ook 20, kan ook 300)
en een kabel is een 20-30 euro voor 6m

Steven Otto
17 april 2007, 20:54
Een stemapparaat en plectra wil ook wel helpen af en toe, maar dat zijn de kosten niet (NORMAAL stemapparaat +- 25 Euro, plectrum 50 cent per stuk) :satisfie:

Ik zou toch voor de ibanez gaan. prima gitaar voor die muziek en de eerdergenoemde Cort zou ook geen slechte keuze zijn

Malle Eppie
17 april 2007, 21:23
Ik zou ook voor de Ibanez gaan. Als je naast de gitaar en versterker ook nog een BOSS Turbo Distortion DS-2 pedaal koopt kan je elke 'metal' spelen die je wilt. Was bij mij jarenlang een perfecte combinatie.
En an jouw lijstje te zien houden wij aardig van dezelfde muziek.

Al een kaartje gekocht voor Fields of Rock?

biertje
17 april 2007, 21:46
Ik zou ook voor de Ibanez gaan. Als je naast de gitaar en versterker ook nog een BOSS Turbo Distortion DS-2 pedaal koopt kan je elke 'metal' spelen die je wilt. Was bij mij jarenlang een perfecte combinatie.
En an jouw lijstje te zien houden wij aardig van dezelfde muziek.

Al een kaartje gekocht voor Fields of Rock?

Eigenlijk heb ik niet meer zo veel (extra) nodig: kabel en plectrums voorlopig (en misschien een stemapparaat). Later nog eens kijken voor een goeie pedaal als ik wat beter kan spelen :)

Fields of Rock, een beetje gelijkaardige affiche als Graspop, maar iets te ver voor een Belg als ik :rockon:

D3nnis
17 april 2007, 22:08
Ik zou toch voor de ibanez gaan. prima gitaar voor die muziek en de eerdergenoemde Cort zou ook geen slechte keuze zijn

Niks mis met Ibanez, maar ja, sommige mensen willen ook niet in een opel rijden, omdat iedereen die al heeft (en hetzelfde geld dus voor Ibanez), dus ik zou ook Godin in overweging nemen, van die freeway dingen, of de oudere G-series!

biertje
17 april 2007, 22:26
Ik heb nog eens verder gekeken dan m'n neus lang is en ben gestoten op:

Ibanez RG-321, RG370: zit er veel verschil in die RG-300serie behalve prijs en uitzicht??
Epiphone Les Paul Studio en Standard: welke is beter of scheelt dat niet veel?
Jackson DK-2 FS Dinky 03

Weet iemand waar ze die modellen maken? Japanese zijn de beste of heb ik me iets laten wijsmaken?

Dank u :)

marter544
17 april 2007, 22:43
Die RG370 heeft een floyd, een ingewikkeld tremolo-systeem, daarom kun je als beginner imo beter de RG321 halen. Die floyd ga je toch niet gebruiken het eerste jaar + slijt snel + kut met omstemmen.

biertje
17 april 2007, 23:01
Die RG370 heeft een floyd, een ingewikkeld tremolo-systeem, daarom kun je als beginner imo beter de RG321 halen. Die floyd ga je toch niet gebruiken het eerste jaar + slijt snel + kut met omstemmen.

Ok, bedankt voor de tip! :rockon:

AART
17 april 2007, 23:08
*Spam mode on*

Ik denk dat mijn tip in mijn Signature staat, past nog net binnen de 400 euro ook ;)

*Spam mode off*

espex87
18 april 2007, 08:34
Ik heb nog eens verder gekeken dan m'n neus lang is en ben gestoten op:

Epiphone Les Paul Studio en Standard: welke is beter of scheelt dat niet veel?


Dank u :)

Als ik het goed heb, maar misschien ook niet, zit het voornaamste verschil in uiterlijk daar. De standard zou veel beter afgewerkt moeten zijn etc als de Studio maarja, kleine verschillen zal je natuurlijk altijd aantreffen. Ik hoop de studio vandaag binnen te krijgen. :D

biertje
19 april 2007, 22:26
Nog eens rondgekeken en het wordt een Ibanez RG-321 of RG-370 of een Epiphone Les Paul Studio of SG G-400. Ik ga ook eens kijken naar de Jacksons en ESP-LTDs tot 400€, maar ik weet niet of die veel raars zijn!?

Van versterkers wordt het Roland cube 30x, Vox AD30vt of Line 6 Spider II(I) 30. Wat is het verschil tussen die II en III?

Zo, binnenkort ga ik naar de winkel eens informeren en daarna alles aanschaffen :) Merci

ExRxIxC
19 april 2007, 23:45
ik zou voor de Vox AD30vt, maar die is niet helemaal geschikt voor metal geloof ik

espex87
20 april 2007, 08:44
De Les Paul Studio is echt fijn om te spelen, komt ook echt wel een goed geluidje uit. Ik heb em sinds woensdag en ik blijf er maar aan zitten, haha. Ik dacht eerst winered vind ik niks qua kleur maja, valt nog best meeeeeeeeee......voor als je paar fotos wilt

http://i148.photobucket.com/albums/s34/Appie121987/Les%20paul/DSCF1256.jpg
http://i148.photobucket.com/albums/s34/Appie121987/Les%20paul/DSCF1248.jpg
http://i148.photobucket.com/albums/s34/Appie121987/Les%20paul/DSCF1240.jpg

biertje
20 april 2007, 09:51
Mooi beesje :cooler: Bedankt voor de MEGA foto's :D

M Kactus
20 april 2007, 10:59
Mooi beesje :cooler: Bedankt voor de MEGA foto's :D

Nou, ik wil geen partypooper zijn, maar als je echt gaat voor metal en je wilt binnen dat genre nog wat opties openhouden, kan je je lijstje toch wat uitdunnen... De Ibanez RG321 en de epi's hebben geen trem. Ik weet niet of je die wilt hebben, maar in het metalgenre is dat nog wel eens handig (niet noodzakelijk, natuurlijk).

espex87
20 april 2007, 14:20
Nou, ik wil geen partypooper zijn, maar als je echt gaat voor metal en je wilt binnen dat genre nog wat opties openhouden, kan je je lijstje toch wat uitdunnen... De Ibanez RG321 en de epi's hebben geen trem. Ik weet niet of je die wilt hebben, maar in het metalgenre is dat nog wel eens handig (niet noodzakelijk, natuurlijk).

Ik wil ook niet veel zegge, maar "metal genre" valt al uiteen in vele kleine andere genres. Elk genre heeft weer zijn type van spelen en een tremolo is veruit geen vereiste en zeker als beginnen een irritant ding. Tegen de tijd dat je meer wil, wil je ook wel weer een andere gitaar....

mochla
20 april 2007, 21:07
sjapanse jacksons zijn best ok, weet wel niet of ze onder de 500 gaan

frekie
20 april 2007, 21:36
Ibzanez SZ320, heb je ook in zwart. Prima allround gitaar, goede sustain, makkelijk nekje, string through body dus heel stabiel. Standaard pickups zijn al redelijk vet maar goed er kan altijd nog een setje EMG's op.
Michael Kelly Hourglass, ik heb een hele mooie gezien voor 400, die is voor jou misschien te mainstream maar ze hebben hem ook in zwart.
Dean misschien? PRS SE 2dehands? Hoe heet die gitarist ook weer waar ze een artist model van hebben?
Als het met trem mag: 2dehands Jap Ibanez S540, was vroeger een heel dure gitaar, doen tegenwoordig nog geen 500 , ik weet er alles van :mad: Heel brede platte nek met dikke frets, moet je wel van houden.

biertje
25 april 2007, 23:01
Velen hebben me een Ibanez, Epiphone, LTD of een Jackson aangeraden. Maar goeie Jacksons vind ik wat duur. Dus heb ik wat zitten zoeken en rondneuzen en heb ik gekozen om één te nemen met 2xhumbuckers en geen tremolo (geen tremolo, omdat die toch niet veel waard zijn op budgetgitaren tot 400euro).

Mijn beginnersgitaar wordt:

Ibanez RG-321 MH WK/RB
Epiphone Les Paul Studio EB
LTD Viper-50 BK

Voor een versterker wordt er me aangeraden om een Roland Cube 30x of een Vox AD30vt te nemen. Ik ga die 2 eens testen met die 3 gitaren en dan gaat de perfecte combinatie wel uit de bus vallen.

Mijn bedoeling is voor een rock/metal sound te krijgen.
De Distortion kan ik later nog wel verzwaren met een pedaaltje op deze versterkers? Ja Toch ?? :???:

orreltak
25 april 2007, 23:32
die cube 30 heeft een soort van effectenprocessor erin gebouwd waar je wel een behoorlijk heavy geluid uit kan brouwen als je een vuil elementje erbij mengt.keuzes zijn heavy metal en r-fier.maar hij is eigenlijk geschikt voor alles en nog wat.je krijgt er ook een blaadje bij voor `classic`acoustic,blues,rock,metal,blablablasettin gs.

denk dat dat pedaaltje overbodig is.

biertje
26 april 2007, 08:11
die cube 30 heeft een soort van effectenprocessor erin gebouwd waar je wel een behoorlijk heavy geluid uit kan brouwen als je een vuil elementje erbij mengt.keuzes zijn heavy metal en r-fier.maar hij is eigenlijk geschikt voor alles en nog wat.je krijgt er ook een blaadje bij voor `classic`acoustic,blues,rock,metal,blablablasettin gs.

denk dat dat pedaaltje overbodig is.

En bij de vox?? :)

orreltak
26 april 2007, 10:50
En bij de vox?? :)
Heb geen idee.google

Squier4ever
26 april 2007, 10:59
de vox heeft nog meer models dan de roland, die daarbij IMO allemaal nong net ietsje lekkerder klinken....

biertje
26 april 2007, 12:27
de vox heeft nog meer models dan de roland, die daarbij IMO allemaal nong net ietsje lekkerder klinken....

Dus de vox heeft meer mogelijkheden en klinkt beter dan de roland voor ongeveer dezelfde prijs. Best even testen, maar als dat waar is, wordt het de vox! Thanx, you guys rule! :metal:

Speeddemon
26 april 2007, 13:01
Even hierop reageren:
Als je meer classic rock, blues, funk enzo speelt, dan is de Vox beter. Zijn 'medium gain' modellen klinken lekkerder dan die van de Cube 30.
Maar, speel je graag metal, of dat nou 80's hair metal is, lompe Göteborg thrash/death of whatever, dan zijn de high gain modellen van de Vox zwakjes.

Ik heb ze beide uitvoerig getest, met goede gitaren.
Over 't algemeen ben ik niet zo van de Rectumfrier sound, maar als je die van de Cube 30 gebruikt, en de MID ver open draait, heb je een waanzinnige metalsound.

Bij de Vox is eigenlijk alleen het UK 80's model leuk, en die heeft te weinig gain voor zware metal. Is meer voor Maiden/Priest achtige dingen.
Bij de Cube 30 is daar de Classic Stack goed voor, maar de R-Fier is dus erg bruikbaar voor de meer Haunted/At The Gates sounds.

de Line 6 Spiders vind ik een stuk minder overtuigend. Meer 'plastic' geluid, zeker vergeleken bij de Vox, die dus heel sterk is in 't benaderen van de buizen-sounds van oude Voxen en Marshalls.

@Biertje; qua gitaren zou ik eerder naar die ESP LTD's kijken (en dan eerder de superstrat modellen), of naar een Dean Vendetta 4.0
Die is 400 euro, neck-through, goed hout, klinkt clean en vervormd heel lekker, 24 frets, speelt als een tierelier.

Ondanks dat ik zelf 2 Les Paul Customs heb, raad ik 't voor beginners af om daar (death)metal op te gaan spelen. Zoals eerder gezegd, een niet 1e-klas Les Paul kan gauw modderig klinken en je zoekt je dan vervolgens een ongeluk naar oplossingen om die strakke chugga-chugga palm mute sound te krijgen. Daar zijn legio oplossingen voor, maar niet binnen Biertje's budget.

Effe kijken wat je nodig hebt:
-gitaar (duh)
-versterker (duh)
-goede kabel. Bezuinig hier NIET op! Kijk naar Tasker, Cordial, Belden, Evidence Audio, als 't maar iets is met Neutrik pluggen.
-gitaar standaard
-footswitch pedaaltje + kabel voor bij de versterker. (bij de Cube 30 kun je effecten dan aan/uit zetten, bij je solo's bijvoorbeeld, en tussen clean en distortion schakelen)
-draagband (strap) voor je gitaar. Ik raad Blue Note straps aan. 25 euro.
-evt. draagtas voor je gitaar (maar zolang je alleen thuis speelt, misschien niet nodig)

Als je de Roland Cube 30X (dus niet de oudere Cube 30) koopt, zit daar al een stem-functie op, dus hoef je geen los stemapparaat te kopen.

Overigens, Cort zijn waanzinnige gitaren voor 't geld! Dus sluit die ook niet uit.

biertje
26 april 2007, 22:20
Even hierop reageren:
Als je meer classic rock, blues, funk enzo speelt, dan is de Vox beter. Zijn 'medium gain' modellen klinken lekkerder dan die van de Cube 30.
Maar, speel je graag metal, of dat nou 80's hair metal is, lompe Göteborg thrash/death of whatever, dan zijn de high gain modellen van de Vox zwakjes.

Ik heb ze beide uitvoerig getest, met goede gitaren.
Over 't algemeen ben ik niet zo van de Rectumfrier sound, maar als je die van de Cube 30 gebruikt, en de MID ver open draait, heb je een waanzinnige metalsound.

Bij de Vox is eigenlijk alleen het UK 80's model leuk, en die heeft te weinig gain voor zware metal. Is meer voor Maiden/Priest achtige dingen.
Bij de Cube 30 is daar de Classic Stack goed voor, maar de R-Fier is dus erg bruikbaar voor de meer Haunted/At The Gates sounds.

de Line 6 Spiders vind ik een stuk minder overtuigend. Meer 'plastic' geluid, zeker vergeleken bij de Vox, die dus heel sterk is in 't benaderen van de buizen-sounds van oude Voxen en Marshalls.

@Biertje; qua gitaren zou ik eerder naar die ESP LTD's kijken (en dan eerder de superstrat modellen), of naar een Dean Vendetta 4.0
Die is 400 euro, neck-through, goed hout, klinkt clean en vervormd heel lekker, 24 frets, speelt als een tierelier.

Ondanks dat ik zelf 2 Les Paul Customs heb, raad ik 't voor beginners af om daar (death)metal op te gaan spelen. Zoals eerder gezegd, een niet 1e-klas Les Paul kan gauw modderig klinken en je zoekt je dan vervolgens een ongeluk naar oplossingen om die strakke chugga-chugga palm mute sound te krijgen. Daar zijn legio oplossingen voor, maar niet binnen Biertje's budget.

Effe kijken wat je nodig hebt:
-gitaar (duh)
-versterker (duh)
-goede kabel. Bezuinig hier NIET op! Kijk naar Tasker, Cordial, Belden, Evidence Audio, als 't maar iets is met Neutrik pluggen.
-gitaar standaard
-footswitch pedaaltje + kabel voor bij de versterker. (bij de Cube 30 kun je effecten dan aan/uit zetten, bij je solo's bijvoorbeeld, en tussen clean en distortion schakelen)
-draagband (strap) voor je gitaar. Ik raad Blue Note straps aan. 25 euro.
-evt. draagtas voor je gitaar (maar zolang je alleen thuis speelt, misschien niet nodig)

Als je de Roland Cube 30X (dus niet de oudere Cube 30) koopt, zit daar al een stem-functie op, dus hoef je geen los stemapparaat te kopen.

Overigens, Cort zijn waanzinnige gitaren voor 't geld! Dus sluit die ook niet uit.

Bedankt voor het uitgebreid antwoord, eindelijk één waar iemand iets aan heeft. De Roland cube 30x is dus meer geschikt voor mij :) en een stemapparaat is handig inbegrepen.
Voor gitaar wordt het een Ibanez RG-321 MH WK/RB. Ik twijfel nog :satisfie: , maar ben er bijna uit! Alvast bedankt om me te helpen met m'n keuze!

biertje
27 april 2007, 11:06
Na lang zoeken en informeren ga ik voor de combinatie Ibanez RG-321 MH WK/RB en Roland Cube 30x. Waarom:

De gitaar: smalle hals, Mahonie body, 24 frets, vaste brug (geen tremolo, die zijn toch niets waard bij budgetgitaren en niet echt aan te raden voor een beginner) en redelijke humbuckers. Ideaal voor een rock/metal sound en ik heb bijna niets negatief gevonden over deze gitaar! (over andere daarentegen)
De versterker: een combo ideaal voor alle sounds en zeker voor (zware) metal en er is een stemfunctie aanwezig. Voordeel: nog geen pedaaltjes en stemapparaat nodig.

Verder heb ik nog een goeie kabel, plectrums, een gitaar standaard, een draagband en een draagtas nodig.

Bedankt voor jullie hulp! :rockon:

almarvk
27 april 2007, 11:18
Lijkt me een perfecte keuze! Succes met testen!

Markn
27 april 2007, 11:19
Na lang zoeken en informeren ga ik voor de combinatie Ibanez RG-321 MH WK/RB en Roland Cube 30x. Waarom:

De gitaar: smalle hals, Mahonie body, 24 frets, vaste brug (geen tremolo, die zijn toch niets waard bij budgetgitaren en niet echt aan te raden voor een beginner) en redelijke humbuckers. Ideaal voor een rock/metal sound en ik heb bijna niets negatief gevonden over deze gitaar! (over andere daarentegen)
De versterker: een combo ideaal voor alle sounds en zeker voor (zware) metal en er is een stemfunctie aanwezig. Voordeel: nog geen pedaaltjes en stemapparaat nodig.

Verder heb ik nog een goeie kabel, plectrums, een gitaar standaard, een draagband en een draagtas nodig.

Bedankt voor jullie hulp! :rockon:

prima keuze!
Veel plezier met de spullen!
En post nog maar eens een foto'tje (altijd leuk)!

:satisfie:

Kim Wilson
27 april 2007, 11:20
Dat ziet er idd uit als een weloverwogen keuze! Helemaal goed! :cooler:

biertje
27 april 2007, 11:29
prima keuze!
Veel plezier met de spullen!
En post nog maar eens een foto'tje (altijd leuk)!

:satisfie:

Foto's komen in orde, ik weet wel nog nie wanneer ik juist naar de winkel trek :) :cooler:

Gitaro
27 april 2007, 11:29
Heuu, die combo is mijn originele aanrader! Wat ben ik toch inzichtvol! Veel plezier d'rmee

Doe mij trouwens ook eens zo'n 30X... ik heb nu een 30 staan maar er zitten wel leuke functies op die nieuwe. Powersqueeze, meen ik? Handig hoor. Als het goed klinkt tenminste.

Tip: als je de Cube op Rectifier zet (de beste aanwezige distortion voor een moderne metalsound), zet dan de gain op 50 tot 75%. De fout die ik als beginner vaak maakte was dat ik de gain vol opengooid, dat klonk kut en er was veel te veel noise.

almarvk
27 april 2007, 11:33
Tip: als je de Cube op Rectifier zet (de beste aanwezige distortion voor een moderne metalsound), zet dan de gain op 50 tot 75%. De fout die ik als beginner vaak maakte was dat ik de gain vol opengooid, dat klonk kut en er was veel te veel noise.

Dat is de fout van bijna elke gitarist die net begint. ;) Wel een goede tip iig!

Markn
27 april 2007, 11:38
Wanneer je budget wat groter is en je het gitaar spelen steeds vetter vind dan raad ik je een Line6 Flextone III aan, tweedehands te vinden voor een hele mooie prijs. pracht versterker die ik gedurende 2 jaar gebruikt heb in een black-metal band!
Voorlopig moet de Cube in elk geval voldoen! En Ibanez zijn pracht gitaren!

Speeddemon
27 april 2007, 12:03
Voor gitaar wordt het een Ibanez RG-321 MH WK/RB. Ik twijfel nog :satisfie: , maar ben er bijna uit! Alvast bedankt om me te helpen met m'n keuze!

Op zich geen verkeerde gitaar, al vind ik die RG's zelf niet zo je-van-het.

Bij je budget zou ik kijken naar deze gitaren:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HTSTCPO (weliswaar 50 euro duurder, maar paar keer de auto van pappa wassen, mamma's tuintje van onkruid ontdoen en grasmaaien, en oma lief aankijken, en je komt een heel eind ;-) )

http://www.feedback.nl/?id=55&b=VN4TGE (zelfde verhaal, al was deze eerst volgens mij 399,-)
Veelzijdige gitaren, geen trem, 2 humbuckers, 24 frets, snelle halzen...

biertje
27 april 2007, 12:08
Op zich geen verkeerde gitaar, al vind ik die RG's zelf niet zo je-van-het.

Bij je budget zou ik kijken naar deze gitaren:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HTSTCPO (weliswaar 50 euro duurder, maar paar keer de auto van pappa wassen, mamma's tuintje van onkruid ontdoen en grasmaaien, en oma lief aankijken, en je komt een heel eind ;-) )

http://www.feedback.nl/?id=55&b=VN4TGE (zelfde verhaal, al was deze eerst volgens mij 399,-)
Veelzijdige gitaren, geen trem, 2 humbuckers, 24 frets, snelle halzen...

Ik ben 20, al wat oud voor die onnozeligheden en woon al alleen :)
Ik heb ook gekeken naar Deans, maar die vind je niet in België, toch bedankt! ;)

MoserCustomShopDotCom
27 april 2007, 14:40
Koop anders een simpel beginners setje met alles erin. Leer wat beter spelen en ga langzaam aan alle gitaren in de buurt uitproberen. Dan kun je over een tijdje de gitaar gaan kopen die je echt graag wilt. Misschien wil je nu een Fender, maar straks een Gibson of wat anders. Smaken kunnen verschillen, dus zoek uit wat je eigen smaak is aan de hand van spelen.

Kim Wilson
27 april 2007, 14:42
Nou, volgens mij heeft hij zijn keuze behoorlijk overwogen gemaakt, en met zijn keus is ook niks mis. Zou niet weten waarom hij zou moeten kiezen voor een starterssetje.

Nu ik erover nadenk, heb je het hele topic wel gelezen?

smandert
27 april 2007, 14:51
+1
Hij is van alle kanten behoorlijk geadviseerd en heeft zijn keuze gemaakt. Punt. Ben zelf ooit begonnen op een starterssetje (cheapo Samick), maar vind achteraf dat ik net iets hoger in had moeten steken. Goed materiaal verhoogt het speelplezier en maakt technische ontwikkeling beter mogelijk.

MoserCustomShopDotCom
27 april 2007, 15:02
Nou, volgens mij heeft hij zijn keuze behoorlijk overwogen gemaakt, en met zijn keus is ook niks mis. Zou niet weten waarom hij zou moeten kiezen voor een starterssetje.

Nu ik erover nadenk, heb je het hele topic wel gelezen?

Niet alle berichten nee. Maar wel grotendeels.

Wanneer je begint met spelen dan weet je nog niet wat je fijn vind spelen. Je mening verandert na verloop van tijd en na mate je meer gitaren hebt uitgeprobeerd. Ook met versterkers enzo.

Hoe meer gitaren ik uitprobeer en hoe meer ik lees op internet, hoe meer ik leer. Hoe meer ik leer wat mijn specifieke wensen zijn van een gitaar.

Toen ik begon vond ik een goedkoop stratje fijn. toen ik een nieuwe gitaar kocht vond ik die fijn....

Je kunt in het begin een goede keuze maken inderdaad. Hij heeft ook erg veel onderzoek gedaan. Ik wijs alleen op de mogelijkheid om het zo aan te pakken dat je voordelig uit bent en straks betere gear kunt kopen. Maar dat is mijn mening...

Speeddemon
27 april 2007, 15:12
@Mosershop,
die jongen gaf aan dat ie 20 was en van metal hield.
Niemand heeft 'm hier een Strat of Tele aanbevolen.

Ik ben met gitaarspelen begonnen toen ik 13 was, op een cheap ass pikzwarte Action Strat. Ik wilde toen voornamelijk AC/DC, Guns 'N Roses, Jimi Hendrix, Eric Clapton en Metallica dingen spelen.
toen ik 20 was, was ik 4 gitaren verder, en luisterde ik nog steeds graag naar die muziek en speelde ik nog steeds graag metal.
Mijn punt is, als je 20 bent, verander je niet meer zo radicaal van muzieksmaak, dan wanneer je 12 bent ofzo. Hij heeft een budget voor GOED amateurs-spul, wat lang meegaat en ie waarschijnlijk lang plezier van heeft. We hoeven niet te verwachten dat ie over 3 maanden zegt "ja, maar SRV is toch ook wel heel gaaf, ik had liever een Strat, 2 TS9's en een buizenbak gehad".

Kim Wilson
27 april 2007, 15:13
...
Je kunt in het begin een goede keuze maken inderdaad. Hij heeft ook erg veel onderzoek gedaan. Ik wijs alleen op de mogelijkheid om het zo aan te pakken dat je voordelig uit bent en straks betere gear kunt kopen. Maar dat is mijn mening...
De TS is volgens mij het stadium van de crappy starterssetjes wel voorbij. Ik ben sowieso geen fan van die setjes. Als je ook maar íets verder komt, loop je al tegen de tekortkomingen van je gear aan. Ik zeg, koop gelijk een goeie beginnersset, dan kun je tenminste even vooruit.

MoserCustomShopDotCom
27 april 2007, 15:31
@Mosershop,
die jongen gaf aan dat ie 20 was en van metal hield.
Niemand heeft 'm hier een Strat of Tele aanbevolen.

Ik ben met gitaarspelen begonnen toen ik 13 was, op een cheap ass pikzwarte Action Strat. Ik wilde toen voornamelijk AC/DC, Guns 'N Roses, Jimi Hendrix, Eric Clapton en Metallica dingen spelen.
toen ik 20 was, was ik 4 gitaren verder, en luisterde ik nog steeds graag naar die muziek en speelde ik nog steeds graag metal.
Mijn punt is, als je 20 bent, verander je niet meer zo radicaal van muzieksmaak, dan wanneer je 12 bent ofzo. Hij heeft een budget voor GOED amateurs-spul, wat lang meegaat en ie waarschijnlijk lang plezier van heeft. We hoeven niet te verwachten dat ie over 3 maanden zegt "ja, maar SRV is toch ook wel heel gaaf, ik had liever een Strat, 2 TS9's en een buizenbak gehad".

Je smaak kan nog flink veranderen boven je 20e hoor. Niet alleen van gitaarvorm of muzieksmaak... Ook qua snaren, plectrums, mensuur, frets, elementen, versterkers, soorten pedalen.

Ik denk er als volgt over:

Je begint met gitaar spelen. Je luistert naar bepaalde muziek, dat wil je leren spelen meestal. Dat kan nog veranderen. Je gitaarheld kan misschien op een strat spelen. Betekent niet dat je dan direct een strat wilt hebben. Misschien alleen vanwege dat je held erop speelt. Ik zou ook best een Gibbo Gary Moore willen hebben. Maar ik speel net zo graag Gary Moore op mijn BC Rich, Moser Custom Shop of mijn huidige Gibson...

Je wensen qua gitaren ZULLEN nu eenmaal veranderen. Toen ik begon wist ik in ieder geval van een hoop zaken niets... de grootte van frets, soorten elementen, dikte van snaren, mensuren, de radius van de hals, de dikte van de hals.. etc.. Het is goed om te gaan kijken naar een goede beginnersgitaar, want zoals gezegd, het verhoogt wel de interesse om te spelen. Maar mijn punt is.. Je leert op een beginners gitaar. je wilt later (waarschijnlijk sneller dan gehoopt, gitaristen houden nu eenmaal van vele gitaren) een nieuwe gitaar.

In dat geval kun je kiezen voor een wat goedkopere set om te leren spelen en ondertussen verder te sparen en door te leren over gitaren om zo je droomgitaar te leren kennen.


Dit wordt wordt m'n 1e gitaar.
Dit leek mij toch een aardige hint dat hij nog wel in het beginners stadium zit overigens....

MoserCustomShopDotCom
27 april 2007, 15:33
De TS is volgens mij het stadium van de crappy starterssetjes wel voorbij. Ik ben sowieso geen fan van die setjes. Als je ook maar íets verder komt, loop je al tegen de tekortkomingen van je gear aan. Ik zeg, koop gelijk een goeie beginnersset, dan kun je tenminste even vooruit.
Echt crappy is nooit goed nee. Maar eerlijk gezegd... voor het geld vind ik de behringer v-tone set op zich wel aardig. Wel eens op gespeeld bij een vriend van me. Simpele Models in de amp ingebouwd, dat je toch wat dingen kunt proberen...

Speeddemon
27 april 2007, 16:38
Nogmaals, we hebben het hier over gitaren van 400 euro.

Het is niet alsof hij een Gibson Les Paul wil kopen van 2300 euro en er straks achterkomt dat ie liever een Superstrat heeft.

De gitaren die hem zijn aangeraden, zijn allemaal hybride ontwerpen, die het fijne van Les Pauls en Strats combineren; ideaal dus om gitaarspelen op te leren, want=veelzijdig. Samen met een modelling-amp zoals die Cube 30X, en hij heeft verschillende sounds en zelfs een paar leuke effecten.

En denk je serieus dat je muzieksmaak na je 20e nog RADICAAL verandert?
Ik ben hooguit wat MEER leuk gaan vinden, maar de muziek waar ik op m'n 20e van hield, houd ik nog steeds van. (en de duurste gitaar die ik toen had, een Ibanez S540FM TTS, heb ik ook nog steeds, sinds vorig jaar nieuwe pups erin en opnieuw verliefd geworden. In augustus is die gitaar 10 jaar!)

smandert
27 april 2007, 16:44
Dr zit ook wel iets in. Maar zoals ik zei, voor mij persoonlijk, zat (het gebrek aan) kwaliteit me gauw in de weg. Slechte materialen, action van hier tot Tokyo (of waar Samick dan ook gemaakt wordt ;))

Nu heeft ie een gitaar waar ie degelijk op kan leren spelen. Als ie er achter komt dat de gitaar m niet bevalt, koopt ie alsnog maar een nieuwe :soul:

Kim Wilson
27 april 2007, 16:45
Met het voordeel dat de set die hij nu heeft nog wél een beetje te verkopen is.

MoserCustomShopDotCom
27 april 2007, 20:37
En denk je serieus dat je muzieksmaak na je 20e nog RADICAAL verandert?
Ik ben hooguit wat MEER leuk gaan vinden, maar de muziek waar ik op m'n 20e van hield, houd ik nog steeds van.

Misschien niet radicaal (bij sommigen wel overigens). Ik houd ook nog van dezelfde muziek waar ik vroeger van hield. Maar een verbreding van je muzieksmaak kan een flinke impact hebben op je speelstijl. (Denk aan van rock naar jazz bijvoorbeeld ;-) ).

biertje
27 april 2007, 22:14
Lol, wat een discussie :seriousf:

Ik denk niet dat m'n smaak nog veel gaat veranderen. Ik luister vooral van rock tot metal tot extreme metal, wat al heel uitgebreid is. De set die ik gekozen heb lijkt me ideaal om het gitaarspelen onder de knie te krijgen, hij voldoet aan m'n smaak en 't is geen brol!

Als ik alles onder de knie heb dan ben ik waarschijnlijk toch toe aan een nieuwe en dan ga ik wel één kiezen die ideaal bij mij en m'n speelgenre past! :cooler:

Bedankt aan diegene die voor me opkwamen :dance:

CrudeSapphire
27 april 2007, 23:16
Ibanez is beste keuze hoor.

Jackson zou ook volstaan.

biertje
29 april 2007, 15:47
Ik ben naar Piens geweest. Geen Ibanez RG-321 MH WB/RB tot de grote vakantie en daar raden ze me een Line 6 III 30x aan aangezien ze geen Roland Cubes verkopen.
Is dit een goeie keuze, ik heb al ondervonden dat niet iedereen er even zot van is!? :( :confused:

Kim Wilson
29 april 2007, 15:54
Mwoah, weet ik niet. Ik zou het eens bij een andere winkel proberen. Ik hoor meer positieve verhalen over de Roland, en ik heb ook erg negatieve verhalen gehoord over Piens. Maar wellich kunnen de ervaringsdeskundigen je hier beter helpen. :)

The Underdog
29 april 2007, 16:01
Ik zou naar Key Music gaan, of een andere winkel. Winkels genoeg.

Gitaro
29 april 2007, 16:11
+1 andere winkel.

biertje
29 april 2007, 20:50
Ik ga nog eens rondkijken, Piens is ook vrij duur heb ik willen merken! Alhoewel dat de RG een schappelijke prijs heeft: 329€

Weet er iemand dat er meer te verkrijgen is in Keymusic dan op hun site staat, krijg namelijk geen antwoord of de RG-321 aanwezig is!?

Moest ik nu bijvoordbeeld die gitaar in Piens kopen, mag ik die dan meepakken naar Keymusic om hem daar te testen op een Roland Cube 30x!?

The Underdog
29 april 2007, 20:54
In Key Music zelf staat er idd meer dan op de site. Waarom zou je je eigen gitaar niet mogen meenemen om te testen?

biertje
29 april 2007, 21:04
In Key Music zelf staat er idd meer dan op de site. Waarom zou je je eigen gitaar niet mogen meenemen om te testen?

Dank u, denk dat ik eens ga bellen naar Key Music Roeselare ;)

The Underdog
29 april 2007, 21:18
Er zijn genoeg andere winkels in België, hoor.

biertje
29 april 2007, 21:53
Er zijn genoeg andere winkels in België, hoor.

Het moet ook nog bereikbaar blijven, ik heb nog geen auto! :chicken:

The Underdog
29 april 2007, 22:17
Er is nog een ander vervoermiddel: de trein ;)

Gitaro
29 april 2007, 22:50
En als het nergens binnen je bereik te krijgen is kun je de hele mikmak nog altijd bij thomann.de bestellen. Die zijn niet duur (doorgaans goedkoop) en ik heb goede ervaringen met bestellingen.

gerrekat
1 mei 2007, 12:51
Vriend, de Term deathmetal, komt van de band DEATH. De bands die zich door hen lieten beďnvloeden noemden hun stijl deathmetal. Dus wat is deathmetal??

Ik gebruik de term zelf ook vaak, maar metal is vaak ontzettend moeilijk in te delen in een genre


Volgens mij is de term uitgevonden door de band POSSESSED die in 1985 op hun debuut "seven churches" het nummer "death metal" hadden staan. Overigens had het Engelse ONSLAUGHT volgens mij ook een nummer "death metal" op hun debuut "power from hell" uit 1985.

The Underdog
1 mei 2007, 13:15
Death metal is ontstaan als een vorm van thrash waarin de zangers niet konden zingen, vandaar de grunts. Dat is death metal: metal met grunts.

gerrekat
1 mei 2007, 13:19
Death metal is ontstaan als een vorm van thrash waarin de zangers niet konden zingen, vandaar de grunts. Dat is death metal: metal met grunts.

Zowel Death, Massacre als Possessed waren van oorsprong natuurlijk thrash bands die net effe extremer waren. helaas is dat nu helemaal over the top gegaan met onverstaanbaar gegrom en constante blastbeats, maar die ouwe death metal kan ik erg waarderen.

gerrekat
1 mei 2007, 19:41
Trouwens qua metalgitaar:

de nieuwe DEAN Razorback V 255 24fretter met EMG's?

http://www.route1guitars.com/img/razorVexplos1.jpg

MoserCustomShopDotCom
2 mei 2007, 10:19
Trouwens qua metalgitaar:

de nieuwe DEAN Razorback V 255 24fretter met EMG's?

http://www.route1guitars.com/img/razorVexplos1.jpg


Oeee.. Hoeveel moet die kosten? Zeker ook rond de 1000?

zeppo
2 mei 2007, 10:26
Behemoth, Belphegor, Caliban, Cradle of Filth, Hatebreed, Machine Head, Maroon, Pantera, Sepultura, Soulfly, Amon Amarth, Blind Guardian, Cannibal Corpse, Children of Bodom, Chimaira, DevilDriver, Dimmu Borgir, Hammerfall, Iron Maiden
Klinken allemaal stuk voor stuk als gezellige bandjes ;-)

gerrekat
2 mei 2007, 10:51
Oeee.. Hoeveel moet die kosten? Zeker ook rond de 1000?

ongeveer, maar met de huidige euro/dollarkoers zou het wel eens wat minder kunen zijn.

biertje
8 mei 2007, 20:18
Vandaag naar de Keymusic Roeselare geweest en ik heb me de Ibanez RG-321 MH RB en de VOXAD30vt aangeschaft en alle nodige benodigdheden (koffer, plectra, kabel, vervangsnaren, standaard en een stemapparaat). Ik heb alles om te beginnen en zie het zitten! :)
De bediending was goed, ze hebben me geholpen met alles te vergaren, de nodige korting en ze hebben me zelfs afgezet aan het station! Het was aan het gieten. :mad: Wat een service :rockon:

Foto's volgen nog! (eerst nog uitdokteren hoe dit juist moet op deze forum, enige hulp is welkom ;) )

biertje
8 mei 2007, 21:10
De Foto's:

http://www.putfile.com/pic.php?img=5411891 http://www.putfile.com/pic.php?img=5411892 http://www.putfile.com/pic.php?img=5411893 http://www.putfile.com/pic.php?img=5411894 http://www.putfile.com/pic.php?img=5411895 http://www.putfile.com/pic.php?img=5411896 http://www.putfile.com/pic.php?img=5411897

Danieldg
8 mei 2007, 21:18
Zeer mooie gitaar, gefeliciteerd ! :)

The Underdog
8 mei 2007, 21:41
Congrats !

Ash ketchum
8 mei 2007, 21:57
Gaaf ding, weer eens wat anders dan die double locking trems.

marter544
8 mei 2007, 22:07
Ontzettend vette set, helemaal om mee te beginnen! Wou dat ik zoiets had gekocht toen ik begon! Ga je nog lang plezier van hebben, en euh, als je die ibbie toch nog verkoopt, ik zoek nog een 2e hands RG321 :chicken: :satisfie:

happynjitram
8 mei 2007, 22:32
gratz!! vette beginnersset!!

DeiDRagonas
9 mei 2007, 04:37
Gefeliciteerd man.
Echt mooie gitaar, vast lekker snel ook.
Mooie koffer erbij, super.
Van de vox ben ik geen fan. Dan was ik voor een Line6 spider gegaan, 30 watt ofzo. Maar da's smaak he...

En nu ROSSEN OP DAT DING!!!!

Rock on... Roy.

Kim Wilson
9 mei 2007, 11:31
Da's met recht een mooi setje! Echt goeie keus. Hier kun je nog wel even mee voort. De amp zal gauw te licht zijn als je in een band gaat spelen, maar dat zal nog wel niet direct aan de orde zijn. Voorlopig voldoet het waarschijnlijk ruimschoots.

Gefeliciteerd met je mooie setup! Geniet ervan!