PDA

View Full Version : Welke rack preamp voor petrucci sound?



Nils Veen
16 april 2007, 17:19
Ejz,

Ik wil de petruccisound nabootsen voor niet te veel geld. Verder hou ik van sounds als die van Satch en Gilbert op zn tijd ook wel. Ben al in het bezit van een Mesa 2x12 cab met Vintage 30's en een Mesa 20/20 stereo eindtrap. Triaxis is 2e hands nog net ff wat te duur voor me.

Deze preamps zouden het kunnen worden

-Engl 530 preamp
-Carvin Quad
-Mesa Quad studio preamp
-Marshall JMP-1

Vooral de Engl krijgt een hoge rating op harmony-central, maarja, dat zegt vrij weinig.

Hebben jullie nog andere suggesties? Of kunnen jullie me 1 van deze preamps aanbevelen?

LordSpeedyShit
16 april 2007, 17:27
Voor een Petrucci-geluid is de Quad denk ik beste optie. Zeker als je de wat oudere sound zoekt, daarbij gebruikte hij vaak een Mesa/Boogie MarkIIc+ voor leads. En Quad is half Mark II en half Mark III dus je kunt er zeker een deftige Petrucci-toon uit halen.

Michael AE
16 april 2007, 17:36
Studio preamp kan het ook wel, hoor.

AART
16 april 2007, 17:43
Studio kan het idd prima, maar Quad heeft echter 4 kanalen(eigenlijk 2 met elk 2 rythm en lead mode).

Kanaal 1 van de Quad (Thy 1 en lead 1) zijn gebasseerd op de Mark IIC(dus niet de 2C+ zoals vaak gezegd wordt).

Kanaal 2 van de quad(Rythm 2 en Lead 2) is idd gebasseerd op de Mark III(blue stripe komt in de preamp het meest overeen dacht ik).

Kanaal 2 komt dichter in de buurt van IIC+ sounds dan kanaal 1.
De C+ ligt er qua gain tussenin, net zoals de Mark IV die door petrucci veel wordt gebruikt.

Nils Veen
16 april 2007, 18:03
Studio kan het idd prima, maar Quad heeft echter 4 kanalen(eigenlijk 2 met elk 2 rythm en lead mode).

Kanaal 1 van de Quad (Thy 1 en lead 1) zijn gebasseerd op de Mark IIC(dus niet de 2C+ zoals vaak gezegd wordt).

Kanaal 2 van de quad(Rythm 2 en Lead 2) is idd gebasseerd op de Mark III(blue stripe komt in de preamp het meest overeen dacht ik).

Kanaal 2 komt dichter in de buurt van IIC+ sounds dan kanaal 1.
De C+ ligt er qua gain tussenin, net zoals de Mark IV die door petrucci veel wordt gebruikt.


Over welke Quad heb je et? De Mesa neem ik aan?

Nils Veen
16 april 2007, 18:04
Over welke Quad heb je et? De Mesa neem ik aan?

Oja, k zie et al

Kaboemba
16 april 2007, 20:42
Euhhhhhhhhhh ???


Er staat potdomme een zelfde topic vlak naast.