PDA

View Full Version : Peavey valveking 112 VS Randall RG100G3



God Dethroned
16 april 2007, 17:05
Ik zoek een amp die gemakkelijk handelbaar is, een deftig goede distortion geeft voor metal maar ook een goed clean-channel voor zuivere tonen.
ik twijfel tussen de Randall RG100G3 en Peavey Valveking 112

De amp dient om thuis en op repetities te gebruiken (eventueel optredens in kleine zaaltjes) en moet duidelijk hoorbaar zijn boven de drum.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en wat weetjes, details of dingen geven waar ik bij beide versterkers op moet letten bij het testen

BUDGET: min of meer 500 eur

Grtz

Fumi SG
16 april 2007, 18:19
Voor metal en een goede clean is de Randall een zeer goede kandidaat, alhoewel ik eerder zou kijken naar een Randall uit de G2 serie. Dan ben je ook nog eens tweedehands bezig en hou je dus geld over. Check de search eens, ik heb er al wel vaker wat over geschreven.

De Valveking heb ik nog nooit geprobeerd.

crrrN
16 april 2007, 21:56
Voor 500 euro kun je ook kijken naar een Randall RG50TC. Verder klinkt die G3 nogal anders dan de G2 door het preamp buisje. Hoe dan ook moet je voor Randall gaan : D

God Dethroned
16 april 2007, 22:18
Ik zou zowiezo graag nieuw kopen omdat ik ooit eens bedrogen uitkwam met tweedehands. Ik heb toch al lovende reacties over de V3 gehoord omdat danzkij de tube-gestuurde eindtrap (mosfet ofzo) de versterker meer klinkt als een echte lampenversterker.

de randall RG50TC kost al ineens 599 EUR en ik zoek niet echt een lampenbeest, hierdoor gaat mijn voorkeur naar de V3

grtz

Mufftin
17 april 2007, 12:12
de randall vond ik super zwaar en bassig klinken net alsof je met een basgitaar op een gitaarversterker zat te spelen. Maar er is wel 1 soort geluid uit te krijgen metal, iets anders krijg je er niet uit.

Squier4ever
17 april 2007, 12:28
de randall vond ik super zwaar en bassig klinken net alsof je met een basgitaar op een gitaarversterker zat te spelen. Maar er is wel 1 soort geluid uit te krijgen metal, iets anders krijg je er niet uit.

nou dan heb je toch echt iets verkeerd gedaan...
ik vind ze best wel veelzijdig namelijk. crunchen ook als de ziekte als het moet.

er zit gewoon een erg lekkere rock n roll sound in die beestjes.

God Dethroned
17 april 2007, 17:52
Ik heb in andere topics gelezen dat de clean ook behoorlijk is, natuurlijk niet zo overdreven goed maar ik gebruik het nie zoooo veel.

LP_CL
17 april 2007, 18:15
ik zoek niet echt een lampenbeest

De Valveking IS toch een lampenbeest?

Steven Otto
17 april 2007, 18:57
Ik hoor het steeds vaker, dat de g2 serie beter scoort dan de g3, zou iemand willen uitleggen wat het verschil maakt in sound en hoe dat dan uitpakt. Al gelezen dat de g3 buizen-preamp heeft...Trouwens, bij Keymusic (rockpalace.nl) hebbn ze wel eerstehands g2 serie combo's en tops :hippie:

God Dethroned
18 april 2007, 12:31
Als ze die in keymusic hebben test ik ze allebeii uit

Nee ik zoek niet echt een lampenbeest maar die peavey heb ik al veel over gehoord en die kost veel minder dan een lampenbeest van marshall verstaje?

jimihattricks
18 april 2007, 12:54
hier een review van de valveking 212.. je vraagt je dan wel af waarom die gast dat ding met een rickenbacker gaat testen magoed..

http://www.gearwire.com/media/peavey-valve-king-212.wmv

ik heb zelf de vk112 en ben er heel tevreden mee.. let wel; al mijn distortion/overdrive haal ik uit pedalen en/of de eindtrap van de amp..! ik gebruik de gain control dus niet.. (althans, hij staat bijna altijd tegen het minimum aan)..

God Dethroned
20 april 2007, 20:55
misschien nog andere reacties over het verschil tussen de randall RG100 v2 en de v3

grtz

pol
21 april 2007, 18:25
die valveking klinkt zeer oké voor de prijs.

dr.distortion
21 april 2007, 18:33
die valveking klinkt zeer oké voor de prijs.

+1 Ik heb em sinds gisteren, ben nog alles aan het ontdekken...maar men wat een lekker geluid!! Helaas moet ik tot woensdag wachten om hem op volle oorlogssterkte te testen :hippie:

ReinoutV
21 april 2007, 18:40
Ik heb de Peavey 112 vanmiddag eventjes getest en ben er zeer over te spreken. Ik weet niet wat die gast in het video-clipje doet, maar hij laat het klinken alsof je over een 4" Gorilla speelt (ik heb niet alles gezien, zonde van mijn tijd). Voor het geld zeker, maar het is gewoon een goede, veelzijdige versterker.

dr.distortion
21 april 2007, 18:44
Die gast gebruikt daar een gitaar (rickenbacker) waardoor je niet alles kunt laten horen op die versterker. Echt in your face high gain betwijfel ik een beetje, volgens mij gaat die dat net niet halen (alhoewel met een sd1 als (gain)booster eens proberen?). Maar voor de rest: lekker clean...lekkere crunch, heerlijke rocksound....gewoon een allrounder...ben echt wel happy met dat dingetje...en de 112 is gewoon ontzettend handzaam...geen gesjouw meer voor mij :)