PDA

View Full Version : fender light ash stratocaster



chubbyfan
15 april 2007, 23:34
ga volgende week een nieuwe gitaar kopenen dacht aan een fender light ash
,is dit kwalitatief gezien een goed instrument of kan ik voor dat geld beter
wat anders kopen,ik heb geen verstand van elementen ,stemmechanieken e.d
en ben bang dat mij weer van alles aangesmeerd word

G.G.
16 april 2007, 05:59
Ik vind hem geweldig, zeker voor de prijs. Lekkere sound.

Hendriks
16 april 2007, 08:42
Een Lite-ash kan alle mex, Highway´s , etc aan , mooie essen body en goede SD pickups .

jimihattricks
16 april 2007, 09:28
heb er eentje getest, zijn hele leuke gitaren, zeker in hun prijssegment..

birdseye maple neck, mooie essen body, stemmechanieken zijn niks bijzonders, die zou ik dan ook voor sperzels vervangen (maar daar zweer ik sowieso bij..)..

alleen de pickups vond ik persoonlijk wel minder, maargoed, ook die kun je met een tweedehands setje pups makkelijk vervangen voor een leuke prijs.. de abalone inlays in de maple neck vind ik persoonlijk ook echt niet uitzien, maar als je van sjiek houdt is het misschien wel helemaal je ding..

Hendriks
16 april 2007, 11:43
ga volgende week een nieuwe gitaar kopenen dacht aan een fender light ash
,is dit kwalitatief gezien een goed instrument of kan ik voor dat geld beter
wat anders kopen,ik heb geen verstand van elementen ,stemmechanieken e.d
en ben bang dat mij weer van alles aangesmeerd word
Je hebt een PM

Orgasmocaster
16 april 2007, 16:06
Misschien heb ik pech gehad, maar de Lite Ash Strats die ik heb geprobeerd voelden erg slecht aan..
Slecht afgewerkt, scherpe fret randjes, en goedkope lak op de nek..
Dus als je niet van plan bent om zowieso nog een fret job te laten doen, zou ik hem wel even goed uit proberen.

Samder
16 april 2007, 17:36
Dat heb ik dus ook. Er stonden er laatst bij Feedback 2. De een was echt verschrikkelijk slecht afgewerkt en voelde slecht aan. De andere was helemaal top! Wel de goede uitkiezen dus!

Maarrrr
16 april 2007, 21:39
Mijnes is FORMIDABEL!!

sound is gewoon geweldig echt, ik ben fan van Rory Gallagher en deze is gewoon precies zijn sound.
halsje is nog geweldiger tis een super gitaar voor die prijs!

Ik heb een vintage white, heb alleen wel de slagplaat vervangen voor een toirtoise red, echt te gaaf gewoon!

van binnen ook super netjes afgewerkt!
fabrieks snaren zijn ronduit KUT binnen een week zijn ze er allemaal af( bij mij dan)

ik zou zeggen denk er over
maak een paar uurtjes met er door en beslis dit is mijn mening;)

iwamoto
16 april 2007, 21:44
van binnen ook super netjes afgewerkt!
fabrieks snaren zijn ronduit KUT binnen een week zijn ze er allemaal af( bij mij dan)
bij mij zijn de fabrieks snaren ook altijd de doorslaggevende factor voor een aankoop, ik zou er dus nog eens goed over nadenken voor je hem koopt

chubbyfan
16 april 2007, 22:26
tja ik ga toch een gitaar niet kopen alleen omdat de snaren kut zijn
zet er gewoon gelijk nieuwe op

LaurentB
16 april 2007, 22:28
tja ik ga toch een gitaar niet kopen alleen omdat de snaren kut zijn
zet er gewoon gelijk nieuwe op

Ik heb wel eens gevraagd of ze even nieuwe snaren op een gitaar konden zetten die ik eventueel wilde kopen. Soms zijn ze zo slecht dat je niet kunt beoordelen of die gitaar nu goed klinkt of niet.

jimihattricks
17 april 2007, 09:47
bij mij zijn de fabrieks snaren ook altijd de doorslaggevende factor voor een aankoop, ik zou er dus nog eens goed over nadenken voor je hem koopt

:seriousf:

@ Maarrrr: die vintage white uitvoering was er eerst toch niet meen ik..? toen werden ze alleen in naturel uitgevoerd.. wel vet, dat vintage white

Rinze
17 april 2007, 10:01
Er staat een lite ash Strat op marktplaats.

chubbyfan
18 april 2007, 17:34
heb hem vanmiddag gekocht bij feedback voor 500 en ik moet zeggen hij speelt lekker
en heeft een mooi geluid bedankt voor jullie reacties :cooler:

G.G.
18 april 2007, 17:50
Gefeliciteerd ermee, een goeie keus.