PDA

View Full Version : Telecaster vraag



tijs12
15 april 2007, 21:02
Ik heb thuis een telecaster lite ash staan , maar weten jullie wat ik hier nog voor zou krijgen als ik ze verkoop , er staat nog geen krasje op.

En dan mijn twede vraag , ik wil een gitaar die meer rockt dan die telecaster , zou de Gretsch G5120 Electromatic Hollow Body hier geschikt voor zijn voor zowel hard rock als rustigere muziek

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000S9lYWCrN?Ca talogVideo=&ProductUUID=EEzVqHzm0VcAAAEQn6xQqhVx&CatalogCategoryID=VCTVqHzlrOoAAAEOf3Axe6fF&JumpTo=OfferList#

vulvasonic
15 april 2007, 21:03
Om bij je eerste vraag te beginnen; ik bied je 60 euro voor die tele!

hoofd
15 april 2007, 21:06
Een gitaar die meer rockt dan een telecaster... Schaam je!! Menig gitarist beukt de pannen van 't dak met een tele! Misschien moet je er 's andere pups in gooien ofzo,

guitartub
15 april 2007, 21:07
Voor harde rock zou ik toch GEEN Hollow Body gitaar nemen. Die dingen geven overstuurd een specifieke sound en als je ze te hard zet gaan ze gillen en dat is gewoon niet mooi. Ik zou toch gaan voor een Solid Body. Waarom doe je je tele lite ash weg, volgens mij kun je daar wel mee rocken?

Brammibal
15 april 2007, 21:07
Koop een Sg!

Mitch
15 april 2007, 21:14
Als je inderdaad niet kunt rocken met een Lite Ash Tele heb je geen geschikte andere gear (amp, pedalen). Probeer eens een ander overdrive pedaal bijvoorbeeld, een mooie Tele verkopen ga je spijt van krijgen....

Als je toch een andere gitaar wil, is dat dan omdat je een vollere sound wil, of omdat je humbuckers wil ? Dat zou namelijk de enige geldige reden zijn :D

tijs12
15 april 2007, 21:17
nja ik vind die tele wel een grave gitaar , maar zou graag humbuckers hebben maar vind het zonde van de telecaster. zal wel verder sparen tot ik de tele en de hollow kan hebben

2 is beter dan 1

Hendriks
15 april 2007, 21:29
Om bij je eerste vraag te beginnen; ik bied je 60 euro voor die tele!


Natuurlijk als eerste aanbetaling.

hoofd
15 april 2007, 21:31
zal wel verder sparen tot ik de tele en de hollow kan hebben

2 is beter dan 1

Kijk, je begint 't al te snappen! :D

happynjitram
15 april 2007, 22:56
ik bied 80 euro!

Orpheo
15 april 2007, 22:59
moah, ik snap t wel als je iets anders dan n tele wil voor echt lekker rocken. ik heb daar m'n sg voor...

bert k
15 april 2007, 23:01
nja ik vind die tele wel een grave gitaar , maar zou graag humbuckers hebben maar vind het zonde van de telecaster. zal wel verder sparen tot ik de tele en de hollow kan hebben

2 is beter dan 1

Dan zet je er toch iets als een Hotrails in? Is een volwaardige humbucker, en het past zonder schade.

http://www.seymourduncan.com/images/STHR-1.jpg

Mitch
15 april 2007, 23:51
Bert, laat 'm nou, we geven 'm zojuist een goede reden om een andere gitaar ERBIJ te kopen :D

Serieus, het hebben van zowel een gitaar met single coils als een gitaar met hb's is geen overbodige luxe.

bert k
16 april 2007, 11:54
Onderwerp gesplitst. Het begon wel erg off topic te gaan.

Rormo
16 april 2007, 13:06
En dan mijn twede vraag , ik wil een gitaar die meer rockt dan die telecaster , zou de Gretsch G5120 Electromatic Hollow Body hier geschikt voor zijn voor zowel hard rock als rustigere muziek

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000S9lYWCrN?Ca talogVideo=&ProductUUID=EEzVqHzm0VcAAAEQn6xQqhVx&CatalogCategoryID=VCTVqHzlrOoAAAEOf3Axe6fF&JumpTo=OfferList#

Les Paul anyone?

Damius
16 april 2007, 21:24
Ik zou inderdaad voor de humbuckers gaan. En dan vooral niet vervangen op je tele, maar een andere gitaar erbij kopen. Houdt bijvoorbeeld is een Epiphone LP in gedachten. Aan je budget te zien (die andere gitaar kost 629,00 euro) heb je zeker wel genoeg geld om een goede Epiphone aan de haak te slaan! Dit lijkt mij een veel betere oplossing to be honest.

tijs12
16 april 2007, 21:30
Ja , heeft er iemand zo'n epiphone?

Damius
16 april 2007, 21:34
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee om eerlijk te zijn. Ik speel op een Gibson Les Paul, maar aan de reviews te merken blijkt het wel echt super te zijn voor de prijs categorie.