PDA

View Full Version : verf



lili
15 april 2007, 18:40
beetje een rare vraag, maar ik heb een oude gitaar hier liggen, maar hij ziet er niet meer zo mooi uit, de verf is er namelijk slechtaantoe. Wat als ik een poging waag om de gitaar op te knappen? eerst schuren/ ontvetten ?:S en de verf? wat voor soort verf? of zeggen jullie meteen van nah begin er niet aan!?
dankje!

jasper159
15 april 2007, 18:55
Oud laten!! :satisfie:

lili
15 april 2007, 19:30
en als ik een niet oude gitaar (maar wel een goedkope) een nieuw kleurtje wil geven? hoe pak ik dat aan?

marter544
15 april 2007, 19:35
Heb je ook een foto van de oude gitaar?

ernieman
15 april 2007, 19:42
Een foto zegt idd meer. Kijk ook eens even in de laq-faq daar staat genoeg info.

Enra
15 april 2007, 20:44
[QUOTE=lili]beetje een rare vraag, maar ik heb een oude gitaar hier liggen, maar hij ziet er niet meer zo mooi uit, de verf is er namelijk slechtaantoe. [QUOTE]

Ach welnee, dat is geen rare vraag!!! Je bent echt niet de eerste die zijn of haar gitaar een ander uiterlijk wil geven. Maar realiseer je wel dat het een behoorlijke klus is als je het met transparante lak wilt doen... Alle oude lak verwijderen (schrapen, schuren), diverse laklagen, polijsten. Maar goed, dat kan best een leuke klus zijn.

lili
16 april 2007, 11:50
precies, mij lijkt het juist heel leuk om eens te proberen :)

lili
16 april 2007, 17:17
ik heb geen foto van de gitaar, er staat wel dat het van Egmond is.. verder is het een akoestische gitaar met stalen snaren. een kleiner model

Enra
16 april 2007, 17:23
ik heb geen foto van de gitaar, er staat wel dat het van Egmond is.. verder is het een akoestische gitaar met stalen snaren. een kleiner model

Dag Lili,

Egmond was een Nederlands merk gitaren. De fabriek bestaat al een jaar of dertig niet meer. Het is op zich niet veel soeps, maar wel een stukje NL cultuurgeschiedenis. Er zijn nota bene heuse verzamelaars. je vind ze in een ommezien door met google te zoeken naar Egmond gitaren.

Punt is dat je enerzijds een stukje vintage cultuurgoed in handen hebt, dat in een keer niets meer waard is als je er wat aan verandert. En anderzijds niet veel soeps. Nu is de vraag... Ga je door voor de lak!!!

Groet,
Enra