PDA

View Full Version : Wie kan mij helpen?



Johnny Allen
15 april 2007, 13:01
Hallo, ik ben een beginnende linkshandige gitarist. Ik ben van plan een fender stratocaster aan te schaffen. In kan er 1 kopen via marktplaats. Hoe kan ik zien dat het om een echte fender gaat, en dat het geen imitatie is?
Ik heb nog weinig ervaring hiermee. Volgens de verkoper is het een echte fender, maar ze kunnen mij in principe alles wijsmaken. De vraagprijs is 350 euro.

Als je de volgende link aanklikt, kun je de advertentie even lezen, en een drietal foto's bekijken.

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/75509057-electrische-gitaar-linkshandig-kijk-snel-met-vele-exta-s.html

Ik hoop dat 1 van jullie mij een tip kan geven.

Groetjes. :gitarist:

fred dons
15 april 2007, 13:08
het lijk mij een leuke gitaar maar zeker geen fender, ik kan het merk niet goed zien maar volgens mij is dit geen origineel fender logo
verder bij deze vorm headstock (cbs) en een trusrod afstelling bij de kop hoor een bullet te zitten en die zit hier niet bij
+ de 12 positie dots staan te ver uit elkaar

kan nog steeds een leuke gitaar zijn maar in ieder geval geen fender

Luke-wannabe
15 april 2007, 13:09
Poeh er zijn een hoop dingen die mij zeggen: Dit is geen fender.
Bijvoorbeeld de finish. De sunburst ziet er niet echt goed uit, het logo zit er verkeerd op, de dots op de 12de positie zitten heel ver van elkaar.
Iets zegt mij dat dit geen Fender is.

Edit: ha je was me net voor, Fred! :D

jasper159
15 april 2007, 13:09
Een fender is het 99% zeker niet.
Misschien een Squier. Misschien wat meer en gedetailleerdere foto's vragen.

Maurice_732
15 april 2007, 14:27
EN voor 350euro heb toch ook geen fender met versterker beetje mooie prijs als het een fender was.
Maar dat is het zeker niet.
Volgens mij is dit gewoon een starters pack bij een squier zijn de stippen op de 12de fret dichter bij elkaar.
En op de versterker staat nog K dat is van een starterspack (volgens mij) maar weet het niet 100% zeker
En als beginende gitarist moet je wigenlijk niet zo'n dure fender kopen (is mijn advies) misschien vind je er wel niks aan :stop:

Rormo
15 april 2007, 16:17
Dit is wel de slechtste fake Fender die ik ooit gezien heb. ZIe bovengenoemde redenen.

Vind ook die opmerking wel leuk dat de verkoper er zeker 500 euro in heeft gestoken. Beetje jammer dat hij dan niet zegt waar die 500 euro in gestoken zijn (pickups, brug, tuners etc).

Dit is bedrog en niets anders. Niet kopen dus!

dunnoaname
15 april 2007, 17:59
En als je al een strat wil kopen overweeg ook andere merken dan fender. Ik ben persoonlijk niet gecharmeerd van hedendaagse fenderhalzen.

Rormo
15 april 2007, 18:45
Richwood schijnt goed te zijn. Evenals London City.

Brammibal
15 april 2007, 19:08
London city heeft toch geen linkshandige gitaren?

Dreamer
15 april 2007, 20:25
inderdaag geen fender, het logo spreekt boekdelen ;)

washburn93
15 april 2007, 20:30
nee, geen fender
kijk maar bij het 3e plaatje links onderaan, het begint met een S :satisfie:

Danieldg
15 april 2007, 20:36
De versterker is van het merk Kustom denk ik, dat is geen rommel. De gitaar ken ik niet van merk en het feit dat de verkoper liegt over het merk bewijst al dat je niets van hem moet kopen. Ga naar je locale gitaarwinkel en informeer ff welke merken er betaalbare linkshandige gitaren maken, veel beter.

Rormo
16 april 2007, 22:21
Ik heb deze advertentie gerapporteerd. Maar marktplaats onderneemt pas actie als nog iemand rapporteert. Zou dus fijn zijn als er nog iemand even wilde mailen met MP dat dit een fake is, dan wel oplichting.

AgileGhost
16 april 2007, 22:39
Je kunt die fake nooit hard maken; er staat namelijk hoogstwaarschijnlijk "by fender" op de headstock, zoals op de meeste squiers. Blijft smerig natuurlijk.