PDA

View Full Version : marhall jcm800 50 watt lead-advies



glasbier
14 april 2007, 23:39
ik speel al jaren op fender maar ik denk erover om een marshall aan te gaan schaffen.
nu kwam ik deze jcm800 50 watt lead tegen(2x12combo) en mijn vraag is:is dit een goede versterker? en wat is een normale prijs voor een 2ehands?
en waar moet ik op letten?(ik ben dus een echte leek wat betreft marshalls).

vulvasonic
15 april 2007, 01:38
Goed of niet goed is zooooooo'n persoonlijk iets.

Het zal je geluid in ieder geval drastisch veranderen. Maar of dat beter is, moet je maar afwachten (ik ga er wel van uit dat de versterker in orde is, natuurlijk).

Zelf had ik altijd een hekel aan Marshalls, tot ik er een keer over speelde tijdens een jamsessie. Het was de vaak verguisde JCM900. Ik moest en zou er toen ook een hebben. Ik kreeg 'm en ALLEJEZUS wat was dat een teleurstelling. Ik hield altijd van het Marshall geluid, maar ik kreeg het er nooit uit (wat ook de reden was dat ik nooit eerder een Marshall gekocht had).

Maar toch, na een tijd.... (en dat kan best een jaar of meer (!) geduurd hebben), kwam ik er langzaam achter dat je je techniek moet gebruiken om het beste uit een Marshall te halen. Lukt je dat, dan zit je goed.
Begrijp me niet verkeerd; iedereen leert zichzelf bepaalde technieken aan om de juiste noten er goed uit te persen. En dat leer je op de versterker die je op dat moment HEBT. In jouw geval is dat een Fender. Het zou zomaar kunnen dat jouw techniek sowieso al beter past bij de Marshall-achtigen.

Maar goed, dan is de volgende stap; is het de versterker die past bij wat je wilt spelen?
Toen ik mijn Marshall eindelijk kon laten doen wat ik wilde, moest ik me ook realiseren dat ik alleen maar sterk kon klinken in een bepaald type band. Niet MIJN type band. Ik had dus een geweldig geluid, maar het was niet het geluid wat ik nodig had.