PDA

View Full Version : Ernieballen of Bass Boomers?



BurningRaven
8 januari 2003, 01:15
owkee, ik haal deze week mijn basje (een GSR205) dus de 5snarige versie!
ik wil er dus wel meteen andere snaren bij hebben voor als de bijgeleverde nix zijn!

nu vraag ik aan jullie experts: welke moet ik nemen? Ernieballen of Bass Boomers?

ik wil veel rock/metal gaan spelen!

dikkie dik
8 januari 2003, 11:10
ernieball, tenminste, die vind ik fijn. duss

bassopotmus
11 januari 2003, 11:20
Ik vind de bassboomers wat meer "sparkling" wat feller dan de Ernieballen. De ernie's zijn wat dieper en wat ronder van geluid.

metal is toch wat agressief, zou de bassboomers kiezen.

Eternal Despair
11 januari 2003, 19:48
Tja ligt erook maar net aan wat voor bas je wilt spelen in een metal band.... Je hebt metal-bassisten die met een laag diep geluid spelen en je hebt metal-bassisten die een wat feller geluid willen. Ik speel zelf ook veel metal, vooral met mijn band(death metal). Ik heb op mijn bas ernie balls liggen en ik vind ze goed klinken

vinniebas
25 april 2003, 00:36
Probeer maar gewoon dr snaren altijd goed.

dikkie dik
25 april 2003, 08:59
alcohol????

basswasp
25 april 2003, 11:11
Waarom beperkt je je tot die twee merken? Zelf zou ik aan voor d'Addario's; staan strak op je bas (makkelijker plukken) en geven een helder geluid...

AntY
25 april 2003, 11:36
DR snaren! ik heb een setje 40-100 sunbeams erop zitten, speelt en klinkt fantastisch! maarja ze waren hier ook voor 19 euro in de aanbieding :smile: (met kleine kans op roest)

Phyrexian
25 april 2003, 14:46
Op 2003-04-25 11:11, schreef basswasp:
Waarom beperkt je je tot die twee merken? Zelf zou ik aan voor d'Addario's; staan strak op je bas (makkelijker plukken) en geven een helder geluid...


Die heb'k ook nog niet geprobeerd. Ik vind D'Addario super voor gitaar.

Ik gebruik Ernie Ball Regular Slinkies. Als de net 'vers' zijn klinken die shit vind'k, maar na een maand vind'k ze lekker klinken. Zoiets is heel persoonlijk want sommigen preferen nieuwe snaren tov oudere...

Phyrexian
25 april 2003, 14:48
Op 2003-04-25 11:11, schreef basswasp:
Waarom beperkt je je tot die twee merken? Zelf zou ik aan voor d'Addario's; staan strak op je bas (makkelijker plukken) en geven een helder geluid...


-------------------------

leuk dat die goed strak staan, ik heb af en toe last van frett buzz en misschien lost die extra strakheid dat wel op zonder afstellingen op de bass

basswasp
25 april 2003, 14:53
Voor dat ik op d'Addario's speelde had ik ook wat slappere snaren met een beetje buzz. Da's wel te verhelpen door de snaren hoger te zetten, maarja 'dat doe ik nog wel een keertje'... Een tijd later heb ik er d'Addario's opgezet en nu is 't over.

Easy Rider
25 april 2003, 15:04
D'Addario Slowounds. Naar mijn mening is er niet beter.
Wel prijzig, maar gaan ook tering lang mee.

EZ

bassopotmus
25 april 2003, 16:36
was dit niet een rete oud topic, naja anyways, ik zoek nog goede snaren voor me JAzz, denk aan DR, lowriders

Clunk
25 april 2003, 16:39
de standaart snaren zijn Bass Boomers...
zijn wel relaxed trouwens :grin:

speel ik ook mee :smile:

Phyrexian
25 april 2003, 16:53
Op 2003-04-25 14:53, schreef basswasp:
Voor dat ik op d'Addario's speelde had ik ook wat slappere snaren met een beetje buzz. Da's wel te verhelpen door de snaren hoger te zetten, maarja 'dat doe ik nog wel een keertje'... Een tijd later heb ik er d'Addario's opgezet en nu is 't over.


-----------------------------------------------------

cooooooool, ik ga deze zeker proberen als m'n Ernie's versleten zijn (ze staan er net op en heb geen zin om weer es 30euro te spenderen). Heb jij ook die slowounds zoals die andere kerel zegt?

niels_r
25 april 2003, 20:21
Ik heb ook al redelijk wat merken uitgeprobeerd.. een paar die ik me nog zo te binnen schieten:

Fender:
Niet echt fijn, maar ik geef ze een 6'je.

Warwick Yellow:
helemaal waardeloos, dikke onvoldoende. Andere soorten van Warwich heb ik nog niet geprobeerd.

D'addario (geen SW):
Goede snaren, gaan redelijk lang mee. Het 'hoog' was wel redelijk snel weg. Misschien die Slowwounds nog een keer proberen.

Elixir:
Perfect, alleen een beetje prijzig. Blijven lang helder, en gaan 3 keer zo lang mee als de meeste snaren.

Rotosound:
Ook absoluut goede snaren.. een 7,5!

Elites:
Ook prima, al heb ik ze er nog maar net (2 weken) op liggen. Het hoog is al wel een beetje weg. Dit is trouwens een dunner (40, 60, 80, 100) setje dan dat ik normaal heb.

De komende tijd zal ik waarschijnlijk veel op Rotosound of Elites spelen ( contacten.. :smile: ), maar anders zou ik absoluut voor Elixir gaan. Ze zijn wel duurder, maar gaan erg lang mee.

Niels

bassopotmus
26 april 2003, 11:10
owkee mijn ervaring:

Op een Stingray:

Bassboomers: echte goede sound, transparant en helder, mist misschien wat warmte hier en daar, maar goed daar heb ik geen SR voor aangeschaft

Slinkies: lekker!!! speelt super, zonder buzz en de sound is warmer, maar net wat minder fel dan de boomers. Helaas leven ze bij mij te kort.



Op een Jazz:

Elites: beetje budget snaartje ofzo, speelt mij wat te ruw en de sound veranderd na korte tijd, meer als een goedkoop reserve setje voor in de koffer