PDA

View Full Version : Budget buizen met Boss me50



bamboozler
14 april 2007, 16:14
Hallo,

Ik ben op zoek naar een niet al te dure en grote buizenversterker, die ook goed samen gaat met mijn Boss ME50..

Uiteraard zullen mijn oren het moeten gaan bepalen, maar ik heb wat opties voor mezelf gezien en wil weten of er iemand is die hier wat over weet.

Het gaat om de Fender Blues Jr., Laney LC15 of LC30, en eventueel de Peavey Classic 30..

Is er iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?

Bâh
14 april 2007, 18:04
Ik kan je alleen vertellen dat de peavey classic serie geweldig is!

Heeeerlijk warm clean, lekkere reverb en het gain channel doet het ook aardig als je het volume open gooit.
Verwacht geen high gain versterker, maar een lekkere bluezy crunch en overdrive.

Vergis je alleen niet in het volume. 30 Watt gaat HARD.
Nou vind ik het cleane kanaal nog wel lekker klinken op huiskamervolume, maar het gain kanaal wordt wat iel dan.

bamboozler
14 april 2007, 20:42
30 watt is voldoende voor mij, is ook voornamelijk bedoeld voor oefenen en kleine optredens.
Weet je ook hoe ie reageert op pedalen, m.n. overdrive?
Dit in verband met de Boss ME50...

tjeabele
14 april 2007, 20:46
ik zou er in ieder geval een nemen met een goed clean geluid, al het ander kun je met je me-50 maken.

Mijn (ongevraagde) mening: een multi-effectprocessor verdoezeld het voordeel dat een buizenversterker heeft t.o.v transistor of hybride.



Fender Stratocaster USA
Epiphone Les Paul Custom
Marshall AVT50
ENGL Ritchie Blackmore Head
ENGL E212VH Vintage Cab

Mr.Bluesbreaker
14 april 2007, 20:58
Wellicht kun je de ME-50 in de loop plaatsen van je toekomstige versterker?
Zodat je de modulatie wel gebruikt, maar toch de warmere toon van een buizenamp behoudt, waar je immers een buizenversterker voor koopt.

Zeg er wel bij dat ik de ME-50 niet zo heel goed ken, en niet weet of ie bv. een uitschakelbare speakersimulatie heeft. Overdrive klinkt namelijk in 80 procent van de gevallen beter uit een buizenamp dan uit een ME-50.

bamboozler
14 april 2007, 21:02
Op de Boss ME50 zitten geen amp- of speakersimulaties, wel aardig wat overdrives en distortion mogelijkheden.
Is het niet zo dat deze door een buizenamp beter zouden moeten gaan klinken? Dat was namelijk mijn gedachte..

Inderdaad zoek ik een versterker met een goed cleangeluid wat dan als basis zou dienen voor de boss.

Squier4ever
14 april 2007, 21:09
je moet eens voor jezelf af gaan vragen of je daadwerkelijk alle mogelijkheden van de Boss nodig hebt, ik zou zelf namelijk altijd gaan voor een buizenbak en een paar goede, losse effecten....
dit klinkt veel minder "digitaal" (mits je zoveel mogelijk analoge effecten neemt natuurlijk). je sound zal er iig een stuk op vooruit gaan denk ik.

Mr.Bluesbreaker
14 april 2007, 21:10
Natuurlijk klinkt dat wat beter dan op een oefen (transistor) versterker, maar een buizenversterker koop je juist omdat ie zo heerlijk organisch, echt, dynamisch, geef het maar een naam, klinkt in de overdrive.

Een boss Me-50 heeft natuurlijk als voordeel dat je lekker veel verschillende sounds er uit haalt, maar heb je dat echt nodig? Je kunt met een classic 30 ook al vrij clean tot behoorlijk heavy spelen.

Als je enkel meer clean/crunch/drive/vette braggel/nog brutere OD wilt hebben is een goed OD pedaal wellicht een veel toffere optie. DAt klinkt op een buizenversterker veel beter dan een ME-50. Hoeft niet eens duur te zijn, ik gebruik zelf een Jeckyl & Hyde van Visual sound, 2e hands ongeveer 100 euro. Daarmee heb je een overdrive functie, distortion, en eventueel ook nog tegelijk. Reken maar uit hoeveel geluiden je dan kunt maken met al 2 kanalen van de amp zelf.

Probeer het maar eens uit: loop gewoon een muziekwinkel binnen en speel met je ME-50 voor de versterker, en vervolgens met alleen een overdrive pedaal of zonder, en kijk dan wat je er van vind.

Kaboemba
14 april 2007, 22:20
als je aan die me-50 wilt vast houden koop dan een ss eindtrap (rocktron velocity zal het goed doen) en 2 speakers. Dan haal je het maximale uit de me-50. anders gewoon een buizen combo kopen en niet bouwen op de me-50.

Outrage
14 april 2007, 23:20
Laney is in elk geval geweldig!!!

vulvasonic
15 april 2007, 01:51
Gitaar in de ME 50 en dan naar de input van een leuke buizenamp is geen schande hoor. Je HOEFT niet alle overdrives voluit te zetten!

Ik weet dat je een heel goed geluid kunt krijgen, zonder al te veel concessies te hoeven doen aan de kwaliteit van je geluid, met die ME 50. Zeker als je een twee kanaals buizenbak kan krijgen. Niks aan de hand.

bamboozler
15 april 2007, 12:17
Aangezien ik in een coverbandje speel vind ik de boss me50 inderdaad wel handig ivm wisselen van sounds.
Heb nu een valvestate 265 maar ben niet zo tevreden met hoe die reageert op de overdrives van de boss.
Nog even voor alle duidelijkheid, de boss heeft geen amp simulaties en alleen een eindversterker is dus geen optie volgens mij..

Vulvasonic: Weet jij nog welke versterker er werd gebruikt in combinatie met de boss, of heb je daar goede ideeen over?

Allen bedankt voor de reacties zover!