PDA

View Full Version : Gibson SG Standard of Gibson SG Classic



llahsraM
14 april 2007, 16:04
Ik wil binnenkort een Gibson SG gaan kopen alleen ik zit nog te twijfelen welke ik ga kopen. Ik kan een Gibson SG Standard uit 1995 voor 950euro kopen inclusief koffer of een Gibson SG Classic uit 2003 voor 875 euro.

Wat zou een betere koop zijn? :speed:

Squier4ever
14 april 2007, 16:06
een SG classic heeft P90's, waanzinnig maar je moet er van houden en de ander heeft humbuckers. ligt een beetje aan je muzieksmaak welke handiger is...

persoonlijk zeg ik: classic

llahsraM
14 april 2007, 17:55
een SG classic heeft P90's, waanzinnig maar je moet er van houden en de ander heeft humbuckers. ligt een beetje aan je muzieksmaak welke handiger is...

persoonlijk zeg ik: classic

Ik speel veel rock, oude rock. Ik weet eigenlijk niet hoe die P90's klinken. Passen die beter in het oude rock straatje

Luke-wannabe
14 april 2007, 18:04
P90's passen den kik meer in het oude rock straatje, maar met humbuckers gaat t ook heel goed.
Hangt er alleen van af waar je van houd.. Je zult de 2 dus echt moeten gaan testen.

bass blom
14 april 2007, 18:13
ik heb een les paul custom en een stratocaster..
en dus ook een sg classic, die zit er dus min of meer tussenin.
heerlijke veelzijdige gitaar!

AutoStatic
14 april 2007, 20:10
Mijn eerste SG was een Standard. Scheurde als een tiet, echte rockbak. Toch weggedaan uiteindelijk, vond 'm te wollig en clean niet echt mooi. Kon ook aan mijn versterker liggen die ik destijds had (een JCM900 Hi Gain Dual Reverb), ik zou over mijn huidige versterker wel weer eens een Standard willen proberen. Speel nu al heel lang op een Pro (is ook met P90's). Het rockt wat minder maar ik vind de sound wat uitgesprokener, wat gedefinieerder, je pikt de P90 sound er wat sneller uit.
Ik zou ze het wel eens naast elkaar willen horen, SG + P90 vs SG + HB. Misschien yhcmarc z'n The SG eens proberen ;)

Maar kortom, mijn bevooroordeelde mening, vooralsnog de Classic.

duckman
15 april 2007, 23:02
Ik zelf heb ook de SG Classic.De andere gitarist in mijn band heeft een SG standard.Meestal spelen we de combi Les Paul{+SG, maar soms spelen we beide op de SG.

Beide sounds zijn te gek, de P90 is minder strak als je high gain gaat en geeft meer bijgeluiden als je meer gain gebruikt.

Ik wilde graag 1 gitaar met P90 omdat ik aleen aantal humbucker gitaren had.
Geen moment spijt !!

vulvasonic
16 april 2007, 00:51
Ik wil binnenkort een Gibson SG gaan kopen alleen ik zit nog te twijfelen welke ik ga kopen. Ik kan een Gibson SG Standard uit 1995 voor 950euro kopen inclusief koffer of een Gibson SG Classic uit 2003 voor 875 euro.

Wat zou een betere koop zijn? :speed:

Ik kan me vergissen, maar is de nieuwprijs van die Classic niet een behoorlijk stuk duurder?

Nou ja, zelf zou ik voor de gitaar met P90's gaan, omdat ik ze geweldig gaaf vind klinken en omdat ik er nog geen heb. Maar wat voor mij geldt hoeft niet voor jou te gelden. Dus......

Squier4ever
16 april 2007, 12:43
die classics waren laatst in de aanbieding bij thoman voor 995 nieuw
worden niet meer gemaakt volgens mij.

je bedoelt denk ik de SG '61 RI (niet CS)