PDA

View Full Version : Vraagje over de sound



rocking toek
14 april 2007, 14:50
Beste mensen, ik speel sinds ruim een maand een Ibanez S-470 gitaar (500 euro) over een VOX-AD 50 VT versterker (369 euro). Ben heel tevreden, heb alleen een vraagje over het geluid: ik vind het geluid niet superstrak. Dit lijkt me logisch omdat ik het vergelijk met de sounds van gitaristen die vee duurdere apparatuur hebben, maar toch: waar ligt dit aan? Is het het hout, de versterker of toch de elementen?

En dan: Het geluid is op zich erg mooi, alleen toch een klein beetje "dof" op een of andere manier. Wederom ben ik me bewust van het feit dat het geen topspullen zijn die ik heb maar toch weer de vraag, waar ligt dit aan? En is het te verhelpen door bijv wel dezelfde gitaar te houden maar er andere elementen (bv dimarzios) in te laten zetten? Alvast bedankt!

grtz rocking toek! :rockon:

MizZoo
14 april 2007, 15:15
Andere elementen zouden misschien wat kunnen helpen.. als je sound dof is kan je natuurlijk ook meer treble en minder bass op je versterker instellen, maar ik neem aan dat je dat al hebt geprobeerd.

Wolsing
14 april 2007, 22:51
komt ook nog eens bij dat wat je al zei je vox nooit zo vet zal klinken als een vette marshall of mesa. maar door veel te blijven proberen leer je wel het meeste uit je apparatuur te halen, en dat is natuurlijk beter dan blijven dromen over onbetaalbare apparatuur :satisfie:

Outrage
14 april 2007, 23:27
Misschien ligt het wat aan je elementen, maar een goede afstelling van je gitaar kan vaak wonderen doen!

vasnd
15 april 2007, 00:38
goede kabels en nieuwe snaren kunnen nogal wat verschil uitmaken.