PDA

View Full Version : Blade gitaar



dacrow
14 april 2007, 13:13
Hoi jongens, kheb een Blade gitaar van de 80's, nu ben ik op zoek naar een tremeloarm van de gitaar.

http://users.skynet.be/fa510755/crow/1.JPG
http://users.skynet.be/fa510755/crow/2.JPG

Iemand idee welk type dit moet zijn?

Maurice_732
14 april 2007, 13:55
Dezelfde die in fenders zit.
Ik zal de gitaar gewoon even meenemen naar een muziekwinkel en daar kijken welke tremlo erop past

dacrow
15 april 2007, 12:59
Dezelfde die in fenders zit.
Ik zal de gitaar gewoon even meenemen naar een muziekwinkel en daar kijken welke tremlo erop past


Is niet dezelfde als een Fender!

Heb het hier geprobeerd, het is veel dikkere draad..

no 1 hops
15 april 2007, 16:40
misschien een evt importeur vragen of rechtstreeks?

almarvk
17 april 2007, 08:22
Topic is weer opgeschoond om antwoord te kunnen geven op de vraag van de topicstarter.
Spam wordt hier niet getolereerd.

Vragen? -> PM!

dacrow
21 januari 2009, 22:48
Wil mijn post even nieuw leven inblazen, heb de Blade terug onder het stof uitgehaald en heb nog altijd geen tremelo arm gevonden :(

De meeste mensen waar ik binnenspring gingen ervoor rondkijken maar zover niets..

Iemand een idee/website om te bestellen?

Kan iemand mij aub zeggen welk type Blade ik in mijn bezit heb?

(Zie eerdere foto's)

pasqual
21 januari 2009, 22:56
de tremelo armen die je kunt bestellen ( zover ik weet ) hebben een diameter van 5 of 6 mm. je kunt met een schuifmaat de binnendiameter opmeten.

groeten pasqual.

zeppo
22 januari 2009, 09:19
Ik zou zeggen: ga bij een grotere muziekzaak langs. In veel gevallen hebben ze nl. losse tremolo-armen in verschillende diameters op voorraad.

olaftheholy
22 januari 2009, 11:16
@dacrow; je hebt pm

Je zou even op de site kunnen kijken www.bladeguitars.com en dan naar ze mailen,ze zijn niet te beroerd om te antwoorden.
Volgens mij is jouw model de r4 check maar even : http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.shinyguitargear.nl/2ehands/BladeRH4_liggend.jpg&imgrefurl=http://www.shinyguitargear.nl/2ehands/Levinson_BladeRH4.html&usg=__5yDsSYtFePg8L4zgM12Z5YzWMn0=&h=351&w=768&sz=85&hl=nl&start=15&tbnid=Dt2L3JWAklCD0M:&tbnh=65&tbnw=142&prev=/images%3Fq%3Dold%2Bblade%2Bguitars%26gbv%3D2%26hl% 3Dnl
maar dan de nieuwere versie met de nieuwe headstock

dacrow
22 januari 2009, 18:36
Hey bedankt iedereen voor de nuttige info !
Specially @olaftheholy !!

Ik weet nu eindelijk dat ik een Levinson Rh4 heb :)


Ik heb een mail naar Bladeguitars gestuurd ivm de tremelo arm

Heynis
22 januari 2009, 19:14
Het lijkt me dat je een arm voor een levinson tremolo nodig hebt. Alle hardware behalve de tuners bij Blade is allemaal Levinson.

Hendriks
22 januari 2009, 20:05
Op een Blade die ik heb gehad zat een Wilkinson.

dacrow
23 januari 2009, 12:52
Ik heb een mailtje naar de importeur in Nederland ( Roosendaal) gestuurd.
Die zouden ervoor kunnen zorgen..

olaftheholy
23 januari 2009, 13:25
Het lijkt me dat je een arm voor een levinson tremolo nodig hebt. Alle hardware behalve de tuners bij Blade is allemaal Levinson.


Ik denk dat jij Wilkinson bedoeld? Levinson=Gary Levinson de grondlegger van blade guitars

olaftheholy
23 januari 2009, 13:27
Hey bedankt iedereen voor de nuttige info !
Specially @olaftheholy !!

Ik weet nu eindelijk dat ik een Levinson Rh4 heb :)


Ik heb een mail naar Bladeguitars gestuurd ivm de tremelo arm

Good for You!!!:dance: welkom to the family!!!

Kakihara
23 januari 2009, 14:11
Enkel de 'goedkopere' Blades hebben trems van Wilkinson, van zodra je wat hoger op de ladder gaat, heb je de tremelo van Gary Levinson himself, de Falcon.

sjaak1990
23 januari 2009, 17:01
RH4 moet het zijn ja. Was je al achter :)
Blade mailen helpt altijd, super behulpzaam erg aardige mensen!:) Falcon trem is wat je hebt, denk dat ze je wel kunnen vertellen wat je moet hebben

Heynis
23 januari 2009, 17:02
Ik denk dat jij Wilkinson bedoeld? Levinson=Gary Levinson de grondlegger van blade guitarsEhm, ja. Stom foutje:roll:.

olaftheholy
25 januari 2009, 14:20
Op een Blade die ik heb gehad zat een Wilkinson.


Er zijn mindere goden die beweren dat er op goedkopere blade's wilkinson spul zit maar het tegendeel is waar.... rond 98 heeft levinson een tijd geexperimenteerd met wilkinsons maar is toen weer terug gestapt naar eigen fabrikaat.
of je de levinson fijn vindt is persoonlijk...ik vindt de 'feel'ervan niet erg lekker ( omdat alleen het zinken blok beweegt)en houdt meer van "pivot'type trem's

MSNL
27 januari 2009, 20:43
Volgens mij heb je geen RH4, maar een R2.
Op de R4 zit een Levinson Falcon tremolo met 2 afzonderlijk tremoloblokken.
Deze tremolo blijft in zijn geheel op de body rusten wanneer je hem gebruikt. De bewegende delen zittten 'in de tremolo' zeg maar.
De tremolo op jouw foto is niet zo'n Falcon tremolo, als ik mij niet vergis. Dan denk ik dat het om een Blade R2 gaat. Het grootste verschil tussen de R4 en de R2 was de tremolo.

Daarnaast wordt de H in de type aanduiding alleen gebruikt als het brugelement een fullsize humbucker is.

grt
MSNL

dacrow
28 januari 2009, 19:21
Volgens mij heb je geen RH4, maar een R2.
Op de R4 zit een Levinson Falcon tremolo met 2 afzonderlijk tremoloblokken.
Deze tremolo blijft in zijn geheel op de body rusten wanneer je hem gebruikt. De bewegende delen zittten 'in de tremolo' zeg maar.
De tremolo op jouw foto is niet zo'n Falcon tremolo, als ik mij niet vergis. Dan denk ik dat het om een Blade R2 gaat. Het grootste verschil tussen de R4 en de R2 was de tremolo.

Daarnaast wordt de H in de type aanduiding alleen gebruikt als het brugelement een fullsize humbucker is.

grt
MSNL

Hey bedankt voor de reactie, nu ben ik wel echt benieuwd welk type ik heb, maar ik denk dat het een Levinson R4-MG is, de G zou voor Gold Hardware staan en bij de RH4 zou de H voor humbucker zijn die ik jammer genoeg niet heb :)

Een bandgenoot van mij heeft een RH2 Limited edition dus die sluit ik ook al uit, ik vraag me nu wel af of ze bij de importeur van Blade in Roosendaal weet welke tremeloarm hij juist moet opsturen want die van laatst genoemde RH2 paste er al niet op.
Hij had wel een tremeloblok die omhoog en omlaag ging.

Zie link:
http://www.guitar-list.com/blade/electric-guitars/blade-r4-mg

MSNL
28 januari 2009, 21:55
Hoi,
Volgens mij heeft jouw gitaar ook een ebben-toets ipv pallisander.
Dat wijst dan inderdaad weer meer in de richting van een R4.
Je tremolo is in ieder geval niet zo'n Falcon.
Dat is volgens mij wel van belang voor de importeur.

norton650ss
18 april 2009, 08:38
hoi, de jaren 80 was de orginele fenderneck,de kleine,.de70e jaren de grote fenderneck, mailen naar blade ,gitaarno doorgeven,en zij weten het dan wel:strat:

norton650ss
18 april 2009, 09:02
heb nu pas de foto,s gezien,dit is wel zeker een r4 sperzel tunners,ebbe toets:strat:

olaftheholy
18 april 2009, 10:27
heb nu pas de foto,s gezien,dit is wel zeker een r4 sperzel tunners,ebbe toets:strat:


waren we 22 januari (lezen!!!) al achter maar toch, cola voor norton650ss (supersport) :cheerup:

Hendriks
18 april 2009, 11:36
waren we 22 januari (lezen!!!) al achter maar toch, cola voor norton650ss (supersport) :cheerup:

wel een beetje vriendelijk blijven tegen een plaatsgenoot.:crazyhappy: