PDA

View Full Version : Nieuwe Pickups Gibson LP standard faded



Nocki
14 april 2007, 12:44
Hoi,

Ik zit erover na te denken Nieuwe PU's in mn LP te doen. er zitten nu burstbuckers in waar ik opzich wel tevreden over ben maar misschien kan het beter. vandaar mijn vraag.

hier mijn eisen:

Clean moet clean zijn.
een strakker en steviger laag.
meer midden
Makkelijke pinched harmonics

ik houd van een romig geluid met stevige attack in het laag.

stijlen die ik speel varieren van heel clean maar wel warm naar acdc achtige rock tot en met metallica.
het moet dus veelzijdig zijn.

verder zitten er in mn gitaar pots waarmee ik de elementen van hum naar sc kan zetten en in en uit fase kan draaien en als laatste nog een serie/parallel schakeling.

welke elementen zouden dat kunnen? wat afvalt zijn in ieder geval EMG elementen en gibson elementen.

mijn voorbeelden kwa geluid zijn steve vai en santana.

iemand een idee? kon met de zoekfuntie niet echt iets vinden met deze eisen. alles was vrijwel vaag. als iemand me kan helpen met het zoeken van de juiste PU's zou ik heel blij zijn.

Squier4ever
14 april 2007, 13:33
Als je geld teveel hebt zou ik me eens orieteren op Bare Knuckle of andere high-end pups....

anders gewoon lekker Duncans erin. heb zelf bijvoorbeeld. een Pearly Gates in de brug en die is gewoon goed. kan alles (behalve ultraclean)

Mitch
14 april 2007, 13:49
Hmmm, enerzijds zoek je meer output (meer mid, minder/strakker laag en makkelijker pinched harmonics), anderzijds wil je me cleaner. Lastig !
Eerlijk gezegd zijn het sowieso dingen die ik meer vanuit een amp zou willen 'oplossen', maar dat zou bij jou alleen maar een flauwe opmerking lijken, Nocki ;)

Nocki
14 april 2007, 13:50
welke zijn die andere high end pu's?

Squier4ever
14 april 2007, 13:54
Kijk voor de grap eens op het LP forum.
www.lespaulforum.com/forum (http://www.lespaulforum.com/forum)

vooral in het historic gedeelte zijn veel mensen die ultraboutique pups in hun gitaren doen...

kijk bijv. eens naar Lindy Fralin, of bij RS hebben ze ook pups (wel van Fralin volgens mij), verder Voodoo pups, Lollar, en bijv. van Zandt. er zijn er heel veel....

drap
14 april 2007, 13:57
High output elementen zijn per definitie niet erg clean, dus ik zou niet anders weten dan dat je dat oplost door je versterker zo clean mogelijk af te stellen voor het cleane werk.

Misschien zijn PRS elementen wat voor je. Die worden ook los verkocht. En ikzelf heb een hele positieve ervaring met Bare Knuckles "The Mules".

Squier4ever
14 april 2007, 14:05
Met een hotrodded paf ben je er eigk al
een overwound paf dus.

ik zou echter geen al te hoge output nemen, haalt IMO veel dynamiek weg, zeker met crunch.... daarbij is pinchen met PAF's goed te doen, je moet alleen wat meer oefenen.

was net aan het zoeken naar boutique pups en kwam ook WCR nog tegen...

Nocki
14 april 2007, 14:17
Pinched harmonics zijn over het algemeen niet moeilijk bij mij. ik gooi ze er clean ook nogal eens uit :) maar idd ik heb ooit een roze paf uit een ibanez jem gehad en die klonk wel leuk. bedankt voor de tipover de dynamiek.

jorrit
15 april 2007, 12:12
paffjes lijkt me ook wel wat, dimarzio heeft nog al wat verschillende..

Vind het trouwens zo grappig, hoeveel mensen op dit forum hebben eigenlijk die bare knuckles pup's? ze zijn duur en zien er goed uit, maar telkens als het tegenwoordig over pups geen blaat het halve forum weet je wat je moet nemen...

(en ja ja ze zullen goed klinken, maar ik vraag me af hoeveel mensen die ze aanraden ze ook echt bespeeld of live gehoord hebben...)

vinni
15 april 2007, 12:29
Ik heb Bare Knuckle ''Black Dogs'' in een Orville Les Paul. Ze zijn goed, maar hebben een HEEL ander karakter dan gewone Gibson pickups.
Ik moet er echt enorm aan wennen en tot nu toe kan ik veel beter overweg met de Gibson pickups. Ik denk niet dat Bare Knuckles voor iedere gitarist bestemd zijn.

Je kan niet zeggen dat Bareknuckles niet voor iedere gitarist zijn.
Ze maken zoveel verschillende PU's Orpheo is heel erg blij met zijn Mules.
Josdevos heeft mijn Coldsweats overgenomen.....hij is er enorm blij mee. Ik was dat niet.

En als ik dan uit de stal van BK twee highoutput PU's mag adviseren:
De Warpig en de Rebel Yell.

Vinni

Vinni

Pepe
15 april 2007, 14:13
Hoi,

Ik zit erover na te denken Nieuwe PU's in mn LP te doen. er zitten nu burstbuckers in waar ik opzich wel tevreden over ben maar misschien kan het beter. vandaar mijn vraag.

hier mijn eisen:

Clean moet clean zijn.
een strakker en steviger laag.
meer midden
Makkelijke pinched harmonics

ik houd van een romig geluid met stevige attack in het laag.

stijlen die ik speel varieren van heel clean maar wel warm naar acdc achtige rock tot en met metallica.
het moet dus veelzijdig zijn..

Burstbuckers zijn niet slecht (een understatement he) maar je zoekt een ander karakter natuurlijk. Clean betekent een output van maximaal 9 Kohm, strak laag betekent weinig bas en samen met meer mids en pinched harmonics (mid hoog) kom ik ook uit op een Pearly Gates. More sizzle than roar