PDA

View Full Version : Hiwatt G-100/112-r Guitar Combo



MusicGuitarMan
14 april 2007, 12:12
Ik kom net van FeedBack Utrecht terug en vroeg naar een goede versterker rond de €400,-. Ik wilde eerst de Marshall MG 100 DFX nemen.

Ze zeiden gelijk dat ik de Hiwatt G100 moest nemen.
http://www.hiwatt.info/images/guitar/g100.jpg
Hiwatt G100 €370,-
http://www.hiwatt.info/images/guitar/txt/g100-txt.jpg

De verkoper zei het volgende:
De Marshall MG 100 DFX is niet beter dan de Hiwatt.
Hij was duurder omdat het gewoon een Marshall versterker was, maar hij zou vergeleken bij de Hiwatt doffer klinken.
Bij de Hiwatt hoor je ook echt wat je speelt en bij de Marshall word het een beetje verstomd.
De Marshall is duurder omdat het de naam Marshall heeft. Maar Marshall is eigenlijk alleen goed in het maken van Buizenversterkers.
Ik ben ook bij KeesDee geweest in Amersfoort en daar boden ze me ook gelijk de Hiwatt aan.

Heeft er iemand ervaring met Hiwatt? En wat vinden jullie ervan?

Hiwatt is besteld bij KeesDee :hippie: !!!

----
Ik had nog niet vermeld waarom ik de HIWATT heb gekozen. Dus hier komt het, misschien heeft iemand er wat aan.

HI-WATT - MAXWATT G100/112R 100 WATT COMBO + REVERB
* 100 Watts 8ohm (120 into 4ohm)
* 12" Hiwatt High Performance Speaker
* High Input Jacks
* 2 Channel - Clean & Overdrive (Foot Switchable)
* Two Gain Stages on Overdrive Channel
* One Gain Stage on Clean Channel
* 3 Band EQ Bass, Middle & Treble
* Contour Control on Overdrive Channel
* Reverb (Foot Switchable)
* Effects Send Return with Level Control
* Ext Speaker Output
* Line Out
* Headphone Jack
* Master Volume
* *Optional Footswitch extra
http://www.guitar.com.au/amplifiers/electric/hiwatt/images/g100.jpg

Ik heb gekozen voor de HIWATT. Ik zat tussen de keuze MARSHALL 100 watt en HIWATT 100 watt. Ik heb ze naast elkaar gezet, uitgetest en het bleek dat de HIWATT veel meer toon laat horen. De MARSHALL heeft namelijk een dichte achterkant en daardoor wil het geluid nogal DOF klinken.

Ik heb mijn versterker ook gewoon staan in mijn kleine kamertje en heb buren. Dus ik speel vaak op z'n laagste niveau.
Op laag volume is het geluid van zeer goede kwaliteit. Je kan zoveel instellen als je zelf wil : GAIN 1, GAIN 2, CONTOUR, BASS, MIDDLE, TREBLE, VOLUME, REVERB, MASTERVOLUME.
Ook op hoogvolume doet hij het aardig! Ik neem hem vaak mee naar school voor optredens! Perfect!

Het mooie aan deze versterker is ook dat er een GAIN SWITCH op zit. Hierdoor kan je CLEAN spelen maar je kan hem ook op GAIN zetten. Je hebt twee verschillende GAINS. De één is meer voor PUNK, INDIE, gewone OVERDRIVE, ROCK en de tweede is meer voor METAL, HARDROCK wet een wat donkere klank, die je nog met de CONTOUR naar je eigen smaak kan instellen.

STW
14 april 2007, 13:07
volgens mij heb ik wel eens op die hiwatt gespeeld
ik vond m qua geluid wel lijken op mijn marshall vs100r (dat is een voorloper van de MG 100, maar op de een of andere manier zegt men dat ie beter is dan de MG)
die hiwatt gaat alleen veel verder, qua scheur, op standje 'kwart voor' vond ik t al wel genoeg. t lijkt me een degelijke transistorbak
over de MG hoor ik sowieso niet veel goeds, maar ik heb m nooit gehoord
ik denk dat die verkopers wel gelijk hebben

maar

er is natuurlijk maar een manier om daar achter te komen: testen, en zelf bepalen wat je het best vindt klinken


nog wat dingen ter overweging:
veel mensen zullen zeggen: koop gewoon een buizenversterker! voordelen: klinkt mooier op hoog volume, en komt beter door de mix in bandsituatie. nadelen: in de slaapkamer (laag volume) kan je er minder mee, en ze zijn duurder

en

je kunt ook een 2ehands versterker nemen natuurlijk, zo'n vs100 kost iets van 200 euro op marktplaats bijvoorbeeld, en ik zie een JCM800 (buizen) staan voor 650, da's echt n geil ding

RvB
14 april 2007, 15:36
:sssh: Mocht je interesse hebben in de Hiwatt, ik heb die te koop staan. PM voor info :sssh:

On-topic: De Hiwatt is een degelijke transistorverterker. De Marshall moet ik gebruiken in de oefenruimte waar ik speel omdat er niks anders is. De Marshall vind ik niet echt geweldig. Dan is de Hiwatt een stapje beter naar mijn mening.

Het ligt er ook aan wat voor stijl je speelt. Ik neem aan (aan de type versterkers) dat het om rock/hard-rock/metal gaat. Dan zij beide versterkers daar wel voor geschikt.

AriaProII
16 mei 2007, 14:22
Ik heb de 40 watt Hiwatt combo, en moet zeggen dat die al scheurt als een S.O.B..

Als de g100 dezelfde pre-amp heeft, zou ik hem zeker aanraden.

EuroCinema
16 mei 2007, 14:38
Als je zulk advies krijgt in de winkel weet ik nou nooit of dat heel integer van ze is of dat ze gewoon veel meer verdienen op het product dat ze adviseren.

bass blom
16 mei 2007, 14:44
precies, populaire merken kunnen ze weinig op verdienen
en dan raden ze van harte iets aan wat net zo duur is maar waar ze wel een goeie marge op halen
zo gaat het in de handel

MusicGuitarMan
20 januari 2008, 17:03
Ik had nog niet vermeld waarom ik de HIWATT heb gekozen. Dus hier komt het, misschien heeft iemand er wat aan.

HI-WATT - MAXWATT G100/112R 100 WATT COMBO + REVERB
* 100 Watts 8ohm (120 into 4ohm)
* 12" Hiwatt High Performance Speaker
* High Input Jacks
* 2 Channel - Clean & Overdrive (Foot Switchable)
* Two Gain Stages on Overdrive Channel
* One Gain Stage on Clean Channel
* 3 Band EQ Bass, Middle & Treble
* Contour Control on Overdrive Channel
* Reverb (Foot Switchable)
* Effects Send Return with Level Control
* Ext Speaker Output
* Line Out
* Headphone Jack
* Master Volume
* *Optional Footswitch extra
http://www.guitar.com.au/amplifiers/electric/hiwatt/images/g100.jpg

Ik heb gekozen voor de HIWATT. Ik zat tussen de keuze MARSHALL 100 watt en HIWATT 100 watt. Ik heb ze naast elkaar gezet, uitgetest en het bleek dat de HIWATT veel meer toon laat horen. De MARSHALL heeft namelijk een dichte achterkant en daardoor wil het geluid nogal DOF klinken.

Ik heb mijn versterker ook gewoon staan in mijn kleine kamertje en heb buren. Dus ik speel vaak op z'n laagste niveau.
Op laag volume is het geluid van zeer goede kwaliteit. Je kan zoveel instellen als je zelf wil : GAIN 1, GAIN 2, CONTOUR, BASS, MIDDLE, TREBLE, VOLUME, REVERB, MASTERVOLUME.
Ook op hoogvolume doet hij het aardig! Ik neem hem vaak mee naar school voor optredens! Perfect!

Het mooie aan deze versterker is ook dat er een GAIN SWITCH op zit. Hierdoor kan je CLEAN spelen maar je kan hem ook op GAIN zetten. Je hebt twee verschillende GAINS. De één is meer voor PUNK, INDIE, gewone OVERDRIVE, ROCK en de tweede is meer voor METAL, HARDROCK wet een wat donkere klank, die je nog met de CONTOUR naar je eigen smaak kan instellen.

Squier4ever
20 januari 2008, 18:27
allemaal leuk hoor, maar je hoeft daar niet het hele forum mee vol te pleuren, 1x is wel genoeg.

MusicGuitarMan
20 januari 2008, 18:52
Volwassen reactie... ga er maar niet verder op in

Wausser
20 januari 2008, 19:25
allemaal leuk hoor, maar je hoeft daar niet het hele forum mee vol te pleuren, 1x is wel genoeg.

ben ik het helmaal mee eens

MusicGuitarMan
20 januari 2008, 19:29
Mense dit zijn oude forum berichten (2) die ik even afsluit.
Is dat zo erg? Zijn er 2 van de honderden. Ik doe het niet voor mijzelf ofzo hoor. mensen die een forum-bericht lezen en bijvoorbeeld opzoek zjn naar een versterker willen een antwoord. Die stond er bij deze berichten nog niet. Dus ik begrijp het hele punt niet zo.

Vriendelijke groeten,

Squier4ever
20 januari 2008, 19:36
Mense dit zijn oude forum berichten (2) die ik even afsluit.
Is dat zo erg? Zijn er 2 van de honderden. Ik doe het niet voor mijzelf ofzo hoor. mensen die een forum-bericht lezen en bijvoorbeeld opzoek zjn naar een versterker willen een antwoord. Die stond er bij deze berichten nog niet. Dus ik begrijp het hele punt niet zo.

Vriendelijke groeten,

al was het maar een oud forumbericht. niemand zoekt nog naar zulke topics, al helemaal niet als je pas na 9! maanden komt vertellen waarom je uiteindelijk die versterker gekocht hebt. daarbij had je destijds al geen 2 topics over dezelfde versterker hoeven maken en hoef je hem nu dus al helemaal niet 2x omhoog te kicken IMO.