PDA

View Full Version : ibanez grx-40 niet stevig?



sneakie
7 januari 2003, 23:17
Ik stuurde een mailtje naar mijn gitaar verkoper omdat bij mij het stemknopje een beetje los is gegaan naar een hele zachte tik, en vroeg of deze gitaar wel duurzaam was omdat normaal ibanez redelijk sterk is, en toen kreeg ik als antwoord dat de duurzaamheid niet goed was maar de prijs wel ?!? Ik dacht eigenlijk een redelijk duurzame gitaar in bezit te hebben maar dit blijkt dus niet zo te zijn :sad: wat denken jullie over deze gitaar?

skabouter
7 januari 2003, 23:27
ik ken iemand die hem heeft, en kheb hem ook in mijn handen gehad.

ik ben er niet over te spreken. het is een heel goedkoop model, ongeveer de goedkoopste ibanez. kwaliteit laat zeker te wensen over. of ie duurzaam is weet ik niet, daarvoor moet je hem langer hebben. maar van zo`n gitaar zou ik niet verwachten dat ie erg duurzaam is........

maar de prijs is wel erg goed ja. tis gewoon weinig geld (voor zover het weinig is) en daarvoor heb je dan nog een redelijke gitaar. naar mijn mening beter dan squier.

maar een knopje dat afbreekt zegt neits over de duurzaamheid. op duurdere modellen breekt een knopje denk ik net zo snel af.
de fabrikanten steken niet zoveel geld in het zorgen voor knopjes die goed vastzitten.

crypticon
8 januari 2003, 20:38
k heb zelf ook n ibanez grx 40, en hij lijd al 2 jaar onder vrij hardhandig gebruik, niet zoveel problemen tot nog toe.
Maar t blijft n goedkoop gitaartje, dat is een ding wat zeker is. K denk dat je voor deze prijs ook nie zoveel mag verwachten.
Zeker als niet, als zelfs de fabrikant zegt dat ie nie zo duurzaam is.

sneakie
8 januari 2003, 23:56
maar voor welk bedrag zou je wel een redelijk duurzame gitaar kunnen krijgen(elektrisch)

skabouter
9 januari 2003, 00:32
lastige vraag. in principe is iedere gitaar heus wel duurzaam. een gitaar kan altijd wel 20 jaar mee, zonder dat ie uit elkaar valt.

en hoe duurder een gitaar is, hoe beter de kwaliteit meestal is.

maar waar de grens tussen echt goed en slecht ligt is moeilijk te zeggen. dat hangt van het merk af, denk ik.

Anders Destium
9 januari 2003, 09:02
Ik weet niet wat je onder duurzaam verstaat. Bij elke gitaar kan gebeuren wat er bij jou is gebeurt, alleen heb je een grotere kans bij een goedkopere gitaar. Als je je gitaar goed onderhoudt zal je weinig tot geen problemen ondervinden met een gitaar vanaf zon 800-1000 euro. Als het om de pure duurzaamheid gaat zou ik in plaats van een gitaar met een floyd rose eentje nemen met een vaste brug. Hoe minder bewegende onderdelen, hoe duurzamer... Het is meestal zo dat je om andere redenen na een jaar of twee/drie wel een andere "moet" :wink:

Neals
9 januari 2003, 10:30
Insane Gear Lust is vaak een goeie reden om een andere gitaar te kopen

skabouter
9 januari 2003, 14:52
ik heb daar vreselijk last van. dat vind iedereen stom. ik zelf helemaal.
ik heb nu 3 mooie gitaren (waaronder de SUPER Ibanez S2120Xav) en een PERFECTE 5-string bas. maar toch wil ik altijd meer, mooier, duurder. ben nu weer aan het sparen voor een semi akoestische.

ik vind het heel erg van mezelf, maar ik kan het niet laten ! wie heeft dit ook heel erg ?

crypticon
9 januari 2003, 15:05
ikke, alleen k heb er geen geld voor, aan de ene kant wel beter zodat ik niet kan blijven kopen maar aan de andere kant............MOET IK MEER!!!

Ic3gl0vE
9 januari 2003, 15:44
ben tevreden met mijn gitaarspul maar nu wil ik een synth

TuRtLeBoY
10 januari 2003, 09:45
tip 1 voor ECHT goede gitaar: koop geen signature models
die zijn echt overprijst door het naampje dat er op staat
voor zelfde prijs heb je een 3 keer zo goede zonder signature

Dirk_Hendrik
10 januari 2003, 10:37
Apart daar ik al jaren op zoek ben naar een 3 keer zo goede gitaar als mijn Ibanez FGM 300 (Frank Gambale) voordat geld. Afgezien van het idee van een 8-snaar (zie mijn andere topic) is het, voor mij het prettigste) wat ik ben tegengekomen aan andere Ibanez FGM.

Anders Destium
10 januari 2003, 13:22
Je hebt wel gelijk turtleboy, sommige signatures zijn flink overpriced (de instapmodellen vooral, hoe zou dat komen :wink: ). Voordeel van signatures is wel dat sommige flink collectible zijn, zodat ze niet minder waard worden in de tijd, eerder méér (dan moet je natuurlijk geen Korn-signature kopen).
Ik ben zelf erg te spreken over mijn signature gitaar, maar ik heb de gitaar gekocht omdat hij bloedmooi is (ik ben niet de grootste Paul Gilbert fan), en daardoor voor mij dubbel en dwars de prijs waard :smile: Als ik die gitaar verkoop vang ik waarschijnlijk meer dan ik ervoor heb betaald, maar er moeten heel wat bergen verschuiven voor ik op het idee kom...

Raffel
10 januari 2003, 13:48
same here... Mijn gitaar is op dit moment al 1,5 keer zoveel waard als toen ik hem kocht. Toch doe ik hem niet weg. RA RA!!!