PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel in Groningen



Flipkoos
13 april 2007, 22:34
Eindelijk voor mij de kans om dicht bij huis één van de grootste akoestische gitaarhelden van deze eeuw te zien spelen. Donderdag 19 april in de Oosterpoort in Groningen. Gaan er nog meer forumleden heen?
Ben wel benieuwd om hem live te zien spelen. Gezien de klein sneakpreviewtjes die ik via youtube heb gezien belooft dat een belevenis te worden!

Groetjes, Peter

Blend
13 april 2007, 22:39
'n beetje ver, ik zit midden in de tentamens, en waarschijnlijk onbereikbaar met 't OV vanaf de plaats waar ik woon :)

Als ik zou kunnen, zou ik 't zéker doen!

Pais
13 april 2007, 23:57
Ik had kaarten voor zowel in Groningen als in Drachten, maar dat werd me een beetje teveel tommy... ik heb daarom de kaartjes van Groningen weg gegeven.
Heb er erg zin in!

Makor1966
14 april 2007, 00:12
Nope, ik ga hem in Naaldwijk beleven!!!

FooFoo
14 april 2007, 00:17
heel misschien dat ik heen ga, heb de man nog nooit in het echt gezien. En het is ook nog eens dichtbij

prullos
14 april 2007, 17:08
Eindelijk voor mij de kans om dicht bij huis één van de grootste akoestische gitaarhelden van deze eeuw te zien spelen. Donderdag 19 april in de Oosterpoort in Groningen. Gaan er nog meer forumleden heen?
Ben wel benieuwd om hem live te zien spelen. Gezien de klein sneakpreviewtjes die ik via youtube heb gezien belooft dat een belevenis te worden!

Groetjes, Peter

potver,

heb 20 april een belangrijk tentamen. had verdomd graag heen gewild

Pais
14 april 2007, 17:10
Hij speelt ook in Drachten op de 24ste!

Mr.Bluesbreaker
14 april 2007, 21:01
Ik denk dat ik ook maar kaartjes ga halen, mits ze er nog zijn. Woon er potverdikke 6 minuten lopen van de concertzaal af. Ga ik spijt van krijgen als ik het niet doe.

Edit: op de site: uitverkocht. KAK !!@^#&$%
Lekker stom, ik wist dit een maand terug ook al dat ie zou spelen.

Als er iemand geen zin meer heeft....

JanB
15 april 2007, 21:37
Eindelijk voor mij de kans om dicht bij huis één van de grootste akoestische gitaarhelden van deze eeuw te zien spelen. Donderdag 19 april in de Oosterpoort in Groningen. Gaan er nog meer forumleden heen?


Yep, al in de voorverkoop kaarten voor de hele familie gekocht, en vorige week nog een collega overgehaald.

Jan

Flipkoos
20 april 2007, 00:09
Goed...dit forumlid durft de eerstkomende weken geen gitaar meer aan te raken...fuck zeg, wat een gitarist.
Heb echt genoten, hoewel het zaalgeluid wel errug hard stond op den duur...maar ja daar gaan we verders niet over zeuren.
Top avondje gehad. En hij maakte zich er niet van af. Pas tegen een uur of elf stopte hij.
De supportact Bluehouse kon me niet zo bekoren. Tweestemmige dertien-in een dozijn-liedjes. Sympathiek gezongen en gebracht en een perfecte vocale timing, dat wel, maar niet mijn ding.
Maar Tommy was toch waar men voor kwam. De oohs en aahs waren niet van de lucht. Menig luisteraar schudde vol ontzag het hoofd.
Sympathieke vent met droge humor ook volgens mij...

JanB
20 april 2007, 13:02
Heb echt genoten, hoewel het zaalgeluid wel errug hard stond op den duur...maar ja daar gaan we verders niet over zeuren.

Ja, het geluid was veel te hard. Erg jammer. Waarschijnlijk dove geluidsman of zo. Ik zat vlak voor hem, en het was bij tijden niet te harden. Aan het eind was het helemaal over de pijngrens, en zag ik menigeen met de vingers in de oren...



Top avondje gehad. En hij maakte zich er niet van af. Pas tegen een uur of elf stopte hij.

Maar hij begon ook pas na 21 uur, door het promoten van zijn dames.
Maar genoeg gezeurd. Alhoewel hij duidelijk speelde voor nieuw publiek (ander reptertoir dan in Raalte) was het weer fantastisch. Wat een vakman, ook in hoe hij met de ronde opstelling van de zaal omging. Erg knap. Hij heeft nieuwe fans gemaakt gisteravond, weet ik zeker.

Jan

RubioD
20 april 2007, 13:06
Morgenavond naar Franeker toe! Om kwart over 8 begint optreden. Erg veel zin in. Ben erg benieuwd, maar t zal ongetwijfeld super zijn

Harald
20 april 2007, 13:30
Had hij Neil weer bij zich voor het geluid? (als hij er bij is kun je hem niet missen, nog meer Supersize Me dan Richard Smith) Die deed in Dortmund juist zijn best om het niet helemaal uit de hand te laten lopen met het volume. Met name Initiation was daar ook loeihard.

Flipkoos
20 april 2007, 13:37
Had hij Neil weer bij zich voor het geluid? (als hij er bij is kun je hem niet missen, nog meer Supersize Me dan Richard Smith)

het was een tamelijk gezette jongeman met een sik. Dat zal vast Neil geweest zijn dan.

JanB
20 april 2007, 14:07
Had hij Neil weer bij zich voor het geluid? (als hij er bij is kun je hem niet missen, nog meer Supersize Me dan Richard Smith) Die deed in Dortmund juist zijn best om het niet helemaal uit de hand te laten lopen met het volume. Met name Initiation was daar ook loeihard.

Ja, stevig typ, zal hem wel zijn. Initiation was inderdaad niet te harden. Als het geluid in Dortmund ook al zo hard was, bevestigt dat mijn vermoeden dat die geluidsman al wat jaren teveel geluid heeft gehad...

Jan

Harald
20 april 2007, 14:15
Klinkt als Neil, tamelijk gezet is dan een understatement. Erg leuke kerel trouwens, we hebben toen na een concert nog met hem zitten kletsen. Hij runt een studio in Engeland. Hij probeerde het toen juist in de hand te houden. Oordopjes meenemen dan maar vanavond en zondag...

Picker
20 april 2007, 16:47
Ik begreep dat Tommy's doofheid de laatste tijd ook met rappe schreden vooruit gaat. Heel erg is dat, maar misschien verklaart dat waarom hij zelf niets in de gaten heeft.

Ik zal er dit weekend jammergenoeg niet bij zijn in Raalte. Ik heb mijn eigen gitaarverplichtingen... 't is ook altijd wat!

sofa
20 april 2007, 17:28
Nog nooit meegemaakt dat de O'poort uitverkocht is dus maar als gebruikelijk op de avond zelf een kaartje kopen dacht ik. Laat het nu uitgerekend uitverkocht zijn ^%#$.
Dus alvast maar een kaartje voor de bluesnacht gekocht, je weet maar nooit..

shidan
20 april 2007, 17:35
De Verantwoordelijkheid van elk publiek is groot om 'zijn' Artiest tevens te laten Aarden. Ik zie in groeiende massa's deze verantwoordelijkheid steeds kleiner worden. :chicken:

Harald
20 april 2007, 18:34
Ik begreep dat Tommy's doofheid de laatste tijd ook met rappe schreden vooruit gaat. Heel erg is dat, maar misschien verklaart dat waarom hij zelf niets in de gaten heeft.

Ik zal er dit weekend jammergenoeg niet bij zijn in Raalte. Ik heb mijn eigen gitaarverplichtingen... 't is ook altijd wat!

Doetienou!? Dan mis je Pat Kirtley dus ook, maar ik neem aan dat je die zo ook wel ziet.

Picker
20 april 2007, 18:42
Doetienou!? Dan mis je Pat Kirtley dus ook, maar ik neem aan dat je die zo ook wel ziet.Ja, ik baal er ook van. Had Pat Kirtley graag ontmoet. Fantastische gitarist. Doe hem maar de hele hartelijke groeten van me.