PDA

View Full Version : Reverbbbbbb potmeter



Dirkdewaard
13 april 2007, 22:21
Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Een tijdje geleden heb ik een Little Lanilei Reverb Pedal gekocht en dat is een prima ding, maar elke keer dat ik hem aanzet daalt het volume een beetje, dit is wel heel irritant. Nu hoorde ik dat ik er een 1Meg potmeter in kan zetten ipv de originele 250k. Weet iemand welke potmeter ik daarvoor moet hebben?

Thanks!

B_2_the_a
13 april 2007, 22:50
een 1 meg?

Mitchel_12000
13 april 2007, 23:08
Ik geloof dat stewmac een 1meg potmeter heeft, maar ik heb geen idee wat het doet met je geluid.

Chris Winsemius
13 april 2007, 23:51
Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Een tijdje geleden heb ik een Little Lanilei Reverb Pedal gekocht en dat is een prima ding, maar elke keer dat ik hem aanzet daalt het volume een beetje, dit is wel heel irritant. Nu hoorde ik dat ik er een 1Meg potmeter in kan zetten ipv de originele 250k. Weet iemand welke potmeter ik daarvoor moet hebben?

Thanks!

Welke functie heeft die pot?

Volume-drop is in het algemeen afhankelijk v/h circuit in totaal, puur 'n pot-upgrade/verandering levert meestal niets/te weinig op.

Dirkdewaard
14 april 2007, 07:57
Tja, ik dacht ook niet dat het wat uitmaakte, maar ik las een verhaal van iemand die het met die van hem had geprobeerd en het werkte. De reverb is goed dus ik dacht ik probeer het gewoon.

Chris Winsemius
14 april 2007, 09:50
Gewoon proberen dus.

Ik weet niet welk circuit er in die reverb wordt gebruikt, bij andere reverb-circuits die ik ken maakt 'n potmeter zéér weinig uit wat volume-drop betreft maar dat zou in dit geval anders kunnen zijn.