PDA

View Full Version : wie weet nog wat merken (+ sites) die het model es 335 maken



skabouter
7 januari 2003, 23:13
ik orienteer me nog steeds op de markt voor semi`s, het model es 335 (dot)

wie weet leuke merken, voorzien van website ?

behalve epi, gibson,ibanez, yamaha, aria en washburn kom ik niet zo ver........

ook advertenties voor 2e hands dingen zijn welkom. alleen GEEN E-BAY !

episua
7 januari 2003, 23:31
Op marktplaats staat een Aria es model. ta60.
Verder merken waarvan ik weet dat ze 335's maken zijn Tanglewood, Vantage en Richwood.

Wouter J
8 januari 2003, 02:33
The heritage maken de mooiste 335's en ze maken ze van hout, niet van triplex zoals de echte Gibsons en het leuke is dat ze ook nog minder kosten dan Gibsons.

michielv
8 januari 2003, 08:01
De Shine ES 335 varianten zijn ook behoorlijk goed. Er was laatst iemand die zo'n ding in de uitverkoop van Huub Boel had gekocht en hem weer weg wilde doen dus als je Ash (is zijn nickname op dit forum geloof ik) effe benadert...

Wazzun translucent groene met een goudkleurige bigsby erop.

michielv
8 januari 2003, 09:57
Skabouter, als je eens in de buurt van Rotjeknor ofzo komt: geef effe een seintje als je mijn Shine wilt proberen.

BTW: Fender heeft ook een tijdje een serie ES-335 -achtige modellen gehad (Coronado series volgens mij). Die dingen waren geen succes dus misschien kun je er nog eens eentje voor niet al te veel tegenkomen...

Marc Oblivian
8 januari 2003, 11:02
Op 2003-01-08 02:33, schreef Wouter J:
The heritage maken de mooiste 335's en ze maken ze van hout, niet van triplex zoals de echte Gibsons en het leuke is dat ze ook nog minder kosten dan Gibsons.

True: The Heritage rules :smile:
Note: ze zijn alleen niet goedkoop (maar wel goedkoper dan de Gibs. idd)

skabouter
8 januari 2003, 11:29
die groene shine heb ik een tijdje geleden al gezien, ja. ik had die man (ash) ook gemaild. kweet niet meer wat er is gebeurd, maar ging niet door.

ik vind hem ook niet echt mooi, en een bigsby met ik al helemaal niet.
ik zoek gewoon een standaard 335 dot ofzo, met stoptail.

en ik denk niet dat ik binnenkort in r`dam ben, is nogal ver...........

skabouter
8 januari 2003, 11:33
ik zit nu op de Heritage site !

SUPER MOOIE semi`s ! de Semi Hollow Body Guitars - 500 Series zijn wat ik zoek.

vooral de h-535 classic is echt geweldig !

weet iemand wat dit grapje kost ??? zal wel heel veel zijn...

en welke winkels verkopen heritage 500 series ? dirk witte ? feedback ? dijkman ?

michielv
8 januari 2003, 12:06
Ik zou dan eens rondkijken in duitsland, 2e hands. Nadeel van The Heritage is dat iedereen voor de Gibson gaat dus 2ehands zijn ze best wel te betalen.

Een kennis van me had ooit een Eko semi, mooi ding voor best weinig. Klonk en speelde geweldig. En leek als 2 druppels water op een gibbo :wink:.

Zelf ben ik eerder geneigd richting een thinline telecaster of misschien zelfs stratocaster te gaan. Kfin de body van een ES gewoon te groot en onhandig.

Ash ketchum
8 januari 2003, 12:13
Check de Ibanez Artcore serie es!

Marc Oblivian
8 januari 2003, 13:15
Staat hier vast wel op : http://www.guitarprices4u.com Gewoon onder Heritage zoeken...
Maar wel prijzig hoor, denk ik :smile:

skabouter
8 januari 2003, 20:52
ik ken de artcore al, ja. maar die vink maar niets. kheb al een ibanez, en hoef er ook niet nog 1. liever een totaal ander merk.

ik heb nog een beetje gezocht, en ik vond:

DE EPI SHERATON II ! !

man wat is dat een mooi ding. ik denk dat ik verkocht ben. kga wel ff sparen nog, maar denk dat dat hem wel wordt.

maar die zijn er zeker maar heel weinig tweede hands, he ??

Neals
8 januari 2003, 23:10
de ibanez artcore talman is vet

Bog
9 januari 2003, 07:46
Ga eens op zoek naar een Ibanez AM model uit begin jaren 80. De body is een slag kleiner en dus makkelijker bespeelbaar. Ook de AS-serie uit die tijd is een mogelijkheid, die is full-size. Prima gitaren, als je er 1 kunt vinden!

Zie ook

http://www.speakeasy.org/~sven/site/index.html

skabouter
9 januari 2003, 14:57
ziet er wel goed uit, BOG. alleen dat maatje kleiner hoeft van mij neit zo nodig. ik vind zo`n grote bak wel mooi. ik heb nu al een hele kleine elec, en als semi wil ik wel zo`n grote

ik vind de talman super lelijk ! enge kleuren, en een hele lelijke "cut-away" als je het zo mag noemen....

maargoed, ieder zijn smaak !!! :smile:

Bog
9 januari 2003, 20:04
De AS is full size. Die Sheraton is inderdaad ook mooi. Dan moet je gewoon je voorkeur bij het spelen laten spreken, zoals altijd het beste is overigens. Ik vind persoonlijk die oude Ibanez gitaren, zeker uit de tweede helft van de jaren 70 en begin jaren 80 vaak heel erg goed. Het 'half-vintage' gevoel daarvan spreekt mij wel aan.

Als je toch nog even doorspaart moet je echt even ergens zo'n AS zien te bespelen!

Succes

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bog op 2003-01-09 20:05 ]</font>

skabouter
9 januari 2003, 23:29
ik zal eens kijken ja, zag er wel goed uit.

maar kmoet geld. het geld is op, ivm aanschaf vorige gitaar. tis ook te gek voor woorden dat ik nu alweer een andere erbij wil (3 maanden later) maar dat terzake.

waar kom ik snel aan geld ?

skabouter
9 januari 2003, 23:38
nog ff een vraagje:

je hebt een ES 335 en een ES 335 DOT

waar staat die "dot" voor ?? was dat ?