PDA

View Full Version : Paul Gilbert Concert 30+31 Mei



Pegasus
8 april 2007, 23:38
We hebben er lang op moeten wachten maar woensdag 30 mei is het dan eindelijk zo ver, dan staat staat Paul Gilbert in 013 (http://www.013web.nl/ProgrammaDetail.asp?color=FF330&id=2006) te Tilburg in het kader van zijn allereerste Europese solo-tour. De kaartverkoop is reeds begonnen. Een dag later staat hij in P60 (http://www.p60.nl) in Amstelveen.

De bandleden die hij mee neemt zijn:

Bruce Bouillet: Lead Guitar
Mike Szuter: Lead Bass, Lead Vocals
Jeff Bowders: Lead Drums
Emi Gilbert (zijn vrouw): Lead Keyboards, Lead Vocals

Dus weer iets om naar uit te kijken.

Herman
9 april 2007, 00:03
Fuckfuckfuckfuckfuckfuck...dat is het zoveelste optreden waar ik heen wil maar tijdens m'n examens is...Lijkt me supervet iig!

iwamoto
9 april 2007, 01:16
hey, dinsdag even een kaartje kopen :)

pgm10th
13 april 2007, 14:26
Voor de mensen die het nog niet wisten.
Paul Gilbert komt naar Nederland de 30 mei in Tilburg 013 en de 31e in Amstelveen.
Ter promotie van zijn "get out of my yard" cd.

DUS ALLE KOMEN!!!!!

Groetjes,Denny

rocker_71
13 april 2007, 14:44
wel cool, maar er was al een topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90306)over.

anibal
13 april 2007, 14:56
Voor de mensen die het nog niet wisten.
Paul Gilbert komt naar Nederland de 30 mei in Tilburg 013 en de 31e in Amstelveen.
Ter promotie van zijn "get out of my yard" cd.

DUS ALLE KOMEN!!!!!

Groetjes,Denny


Shit ! ik moet voor mijn werk naar India op die week ! FU...........!!!!

Bassbitch
13 april 2007, 16:29
Onderwerpen samengevoegd.

pgm10th
14 april 2007, 08:04
Het was ook meer een idee om er weer even aan dacht aan te geven.
En ik had niet eerder gekeken of hij er al stond.

Anyway,
Dat deed hij wel, en nu posten we hier verder.
:)

krizz
2 mei 2007, 15:20
Geen Bruce in Europa?

http://www.paulgilbert.com/EuropeTour.html

Mmm, jammer :(

Pegasus
6 mei 2007, 22:22
Geen Bruce in Europa?

http://www.paulgilbert.com/EuropeTour.html

Mmm, jammer :(

Helaas. Wegens budgetaire redenen. En ik altijd maar denken dat die Paul Gilbert inmiddels (vooral dankzij de periode bij Mr. Big) hardstikke rijk is geworden. :confused:

Hell's Engl
6 mei 2007, 23:17
shit zeg........ laat ik nou net 30 mei bij de 013 op de gastenlijst staan..

Joost

krizz
6 mei 2007, 23:31
Helaas. Wegens budgetaire redenen. En ik altijd maar denken dat die Paul Gilbert inmiddels (vooral dankzij de periode bij Mr. Big) hardstikke rijk is geworden. :confused:
Tja het leven als solo gitarist die over de wereld tourt valt qua financien toch tegen denk ik...

Paul heeft natuurlijk nog wel veel royalties, die blijven altijd `geld genereren'.

sebastiaan88
29 mei 2007, 16:32
Hee jongens, TOT morgen he,

Ik ga ook, hij is mn volgende inspiratiebron,

Kweet niet of jullie dat ook hebben, maar ik ga steeds over op een andere gitarist wbt voortgang met oefenen.

Nu dus 2x naar toto geweest, en heel erg lukather fan.

Dan nu naar een gitarist die alle noten wel raakt als hij heeeeel snel speelt.
Ondanks dat nog steeds groot lukather fan:P



Groeten sebas

krizz
31 mei 2007, 15:25
PG is nu al zo'n vier jaar echt m'n `grote' voorbeeld en gisteren was dus voor mij echt super...ik heb bijna littekens van de hoeveelheid kippenvel gisteren! Echt boven alle verwachtingen.

Echt die bassist ook, nondeknetter wat een stem en bass-skills echt niet te filmen toen ze die duels deden tijdens addicted to that rush vielen m'n sokken echt uit!

Kon helaas niet meer met PG op de foto want ik moest de trein halen. Ach ik weet dat ik er geweest ben en m'n gitaar is al gesigneerd dus waar heb ik het over :)

sebastiaan88
31 mei 2007, 17:22
Hee gasten,
HAd je backstage kaarten of kon je zowieso met hem op de foto?
Ik heb wel zn plectrum:) wel kick maar hecht er niet zoveel waarde aan, het speelt wel lekker.
Maar was idd een zeer goeie uitvoering, die bassist is echt super!!
Maarja ikzelf ben gitarist dus stond eigenlijk alleen naar PG te kijken

WICKED
31 mei 2007, 17:58
nog 3 uurtjes en dan zie ik hem ook in amstelveen:D:D

krizz
31 mei 2007, 18:25
Hee gasten,
HAd je backstage kaarten of kon je zowieso met hem op de foto?
Nee, als je maar lang genoeg blijft wachten totdat je bijna uit de zaal wordt geveegd komen gasten als PG wel naar de zaal om nog wat dingetjes te signeren! Heb ik bij Vai ook 'ns gehad. Uitermate relaxed :)

Die bassist kwam sowieso meteen na het concert al naar beneden toe, best wel een klein mannetje eigenlijk :D

Hell's Engl
31 mei 2007, 18:40
Sta wel met 'm op de foto en hij hij heeft m'n DVDtje gesigneerd... Hele aardige gozer... en wat kan die spelen zeg... en inderdaad die bassist ook!!!
Geloof dat het chinees/japans vrouwtje zijn vrouw is.. (Amy Gilbert...)

Joost

jemke
31 mei 2007, 19:22
Ik was ook in Tilburg en was aangenaam verast! Retestrak, zelfrelativerend en hier en daar weirde spulletjes!

Pegasus
31 mei 2007, 22:34
Een te gek concert gisteren. Voor de eerste keer in 013 ('t was even zoeken voordat we de zaal hadden gevonden). Leuke zaal trouwens. Ondanks dat ik voor mijn doen laat bij het concert was heb ik toch bijna vooraan kunnen staan. Ze waren alle vier in topvorm en hadden er zelf ook veel plezier in. Nooit geweten dat een bas en een gitaar zo mooi harmonieus samen konden klinken. Na afloop van het concert nog de setlist van Emi Gilbert (inderdaad zijn vrouw) te pakken weten te krijgen.
Het viel me op dat Gilbert eigenlijk maar een eenvoudige opstelling gebruikt.

iwamoto
31 mei 2007, 23:19
ik denk dat jullie me wel hadden gezien, hier wat foto's
http://www.flickr.com/photos/8358032@N07/

en paul was geweldig, hij had mn pinpas en zn dvd gesigneerd, en een beetje gekletst :)

U96
31 mei 2007, 23:32
Paul kan geweldig spelen, ik vond alleen de setlist matig, ben niet zo kapot van z'n zingen. Leuk 'm een keer gezien te hebben.

WICKED
31 mei 2007, 23:35
ik ben net terug van amstelveen! het begin was echt te cool (get out of my yard) en het geluid was echt zo goed afgesteld, gitaar perfect bass perfect drum perfect je kon alles goed horen! Ik vond addicted to that rush en foxy lady het vetst:) sommige liedjes had ie niet moeten doen maar het was zeker cool om hem eens van dichtbij te zien!

meul
1 juni 2007, 01:03
Ik kreeg een uurtje voor dit concert (p60) een telefoontje van mijn maat die een kaartje over had. Ik was nog nooit naar zo'n sterspeler concert geweest maar vond dat je als gitarist dat toch eens gedaan moet hebben. anyway, ik heb mijn ogen uitgekeken. en van de beste optredens die ik mijn leven heb mogen aanschouwen. Het was allemaal kneiter strak vanaf de eerste noot. het klonk ook erg goed! waanzinnige basist die heeft mijn oog en oor minstens net zo veel getrokken als gilbert zelf. hij speelt al die hippe unisono loopjes moeiteloos mee en die zijn niet al makkelijk. drummer ook goed, niet perse opvallend maar uitererst functioneel. en gilbert zelf doet precies wat je van hem verwacht maar dan (nog) beter, het gaat allemaal zo gemakkelijk.

het enige wat ik wat iets minder te gek vond was de foxy lady cover. Gilbert speelt te netjes en stacato om dit soulfull te kunnen vertolken. maar dit is een mening!

Das Schaap
1 juni 2007, 11:11
Ook ik was gister aanwezig. Vond het optreden een beetje traag op gang komen, die eerste 3 nummers ofzo vond ik niet zo boeiend. Maar mijn god, heerlijk die Mr. Big en Racer X nummers man. Addicted to that Rush, fenomenaal goed. :rockon:

En die bassist was echt vet, speelt ie al een tijd mee dacht ik. Die drummer was ook echt strak zeg, super die gast ook.


Ben verder niemand tegengekomen, dacht alleen Bosch snel voorbij te zien lopen.

Pegasus
2 juni 2007, 19:56
Volgens mij was Marcel Coenen ook aanwezig bij het concert.


ik denk dat jullie me wel hadden gezien, hier wat foto's
http://www.flickr.com/photos/8358032@N07/

en paul was geweldig, hij had mn pinpas en zn dvd gesigneerd, en een beetje gekletst :)

Jij was dus die gozer die naast me stond.

DTmaster
3 juni 2007, 00:59
welke nummers dee hij van MR big ?? :)

pgm10th
4 juni 2007, 08:31
welke nummers dee hij van MR big ?? :)

To be with you ( klein stukje)
Nothing but love
Addicted to that rush
Green-tinted sixties mind

http://i22.photobucket.com/albums/b342/gatxman/paulgilbertthelastguitarhero.jpg