PDA

View Full Version : Orion



Danieldg
13 april 2007, 14:08
Hey,
Ik heb net Orion van Metallica opgenomen:

Klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=Mc7BQDUzC0Y)

De eerste solo was ik ff mis :P
Opbouwende kritiek is welkom :)

hendrix2
13 april 2007, 14:24
Probeer wat meer gebonden te spelen. Nu klinken je noten soms nogal afzonderlijk van elkaar.
Het lijkt ook soms alsof je wat uit het ritme gaat spelen, desondanks je meespeelt met een backing. Zeker ergens in het begin lijkt het alsof je een inhaalmanoevre ofzo moet doen.
1ste solo is inderdaad niet te best, ik zou hem wat vertragen en hem zo geleidelijk aan opbouwen.
De 2de solo (of k weet niet als hoeveelste je dat ziet) klinkt ook erg als een inhaalmanoevre.
En de snelle solo heb je wijselijk niet gedaan ;)

Versta me niet verkeerd, het is zeker niet zo slecht hoor, maar ik denk dat je vooral aan de solo's wat moet werken (vertragen, echt instuderen) verder al je akkoorden/noten goed proberen binden zodat het als een geheel gaat klinken.

Veel succes nog.

Bl44t44p
13 april 2007, 14:31
Not bad at all. Werk inderdaad nog even aan die solo's, rest klinkt wel oke. Maar waar is de laatste 1.5 minuut?

Voeg alleen volgende keer even de backing track of het originele nummer toe want ik vind dit een beetje onhandig luisteren.

Oja en hele fijne toon!! Wat voor spullen gebruik je en hoe heb je 't opgenomen? Vooral je rhythm sound is echt lekker :)

Danieldg
13 april 2007, 14:41
Die losse noten verbindt ik normaal gezien, maar ik wilde ze u laten klinken zoals in het originele lied (daar faden ze meer out). Het laatste stuk ben ik nog aan het leren, daar zit ik ongeveer al halfweg :p. Normaal gezien kan ik de 1ste solo foutloos spelen, maar ik was ff in de war en toen miste ik wat noten + bends waren niet echt zuiver :/

Ik gebruik een Gibson lp, een behringer v-amp pro (preset a9) en 2 celestion speakers van 15 watt elk. Hiervoor heb ik een oude rotte Skytronic micro voor gezet.

Bl44t44p
13 april 2007, 20:16
Ik gebruik een Gibson lp, een behringer v-amp pro (preset a9) en 2 celestion speakers van 15 watt elk. Hiervoor heb ik een oude rotte Skytronic micro voor gezet.

.... hoe is het mogelijk.

Strangegun
13 april 2007, 22:21
ik vond hem wel vet :)

AgileGhost
16 april 2007, 10:09
Ik sluit me aan bij bovenstaande tips. Verder viel het me op dat je palm-mute geluid echt zuigt. Het kan overal mee te maken hebben (zwakke elementen, dunne snaren of gewoon je aanslag) maar die palm-mutes moeten echt uit die speakers spatten, zeg maar. Moet veeeel vetter.

Danieldg
16 april 2007, 18:12
hehe, dat is het probleem van de Gibson LP :p elementen zijn over de jaren heen erg verzwakt en geven niet echt een scherp geluid. Op men BCRich heb ik dit niet, maar die speelt dan weer niet zo lekker :/

interessander
16 april 2007, 21:03
Het lijkt er eerder op dat je met je aanslaghand te ver van de brug af dempt waardoor de mutes heel doods en kort worden.

Damius
16 april 2007, 21:33
Op melodisch gebied vind ik je niet slecht. Maar ritmisch moet je je veel meer openstellen voor de begeleiding (drums/bas in dit geval). Je moet meer luisteren naar het tempo van het nummer en jezelf dan ook goed aanpassen, dan krijg je die dode tonen ook niet er doorheen omdat je telkens kleine pauzes neemt door het haasten oid. Als je ritmisch vooruit gaat, dan krijg je hem al veel sneller strak!

AgileGhost
16 april 2007, 22:35
Het lijkt er eerder op dat je met je aanslaghand te ver van de brug af dempt waardoor de mutes heel doods en kort worden.

Dat werkt ook mee denk ik, ja. Luister kritisch naar jezelf en fix het, want daar staat of valt je geluid wel mee.