PDA

View Full Version : Wat voor een gitaar is dit?



squiertele
13 april 2007, 13:56
Kan iemand mij zeggen wat voor een gitaar Joe Perry gebruikt tijdens het nummer Sweet Emotion op de dvd You Gotta Move?

Het lijkt op een strat maar dan met maar 2 knoppen ipv de gebruikelijke 3, en ik herken de elementen ook niet.

Hier staat het filmpje op You Tube: Sweet Emotion (http://www.youtube.com/watch?v=ihoOc7jBRJY)

Dit is de gitaar:
http://i14.ebayimg.com/05/i/000/8e/d1/95bb_1_b.JPG

Badman
13 april 2007, 14:05
Wiki is je vriend :)

''Perry has been known to play guitars of other luthiers and manufacturers. In the late 1970s and 1980s, Perry frequently used various Fender Stratocasters; many of these guitars were left-handed Strats turned upside-down and appropriately restrung. One of these "upside-down" models is still played occasionally by Perry onstage, usually for "Sweet Emotion".''

Nellyrocks
13 april 2007, 14:07
En met een telecaster nek zo te zien. Ook linkshandig.

prsguy
13 april 2007, 14:16
De elementen zijn van Joe Barden.

squiertele
13 april 2007, 14:38
En hoe zit het dan met die knoppen?

Er staat trouwens geen fender logo op zn headstock..

FruscianteFan
13 april 2007, 15:02
De laatste knop zit verborgen achter zijn hand.

Hellsbellsnl
13 april 2007, 15:14
Inderdaad STRAT body (lefty) met een TELE neck(lefty).
Beetje op zijn Jimmy Hendrikx maar dan rechtshandig.
Volgens mij best lastig zo met de input onder je onderarm.

Axelll
13 april 2007, 15:21
Als we dan toch bezig zijn... Op wat voor amps speelt joe?

Orgasmocaster
13 april 2007, 15:33
Warmoth most likely

Hellsbellsnl
13 april 2007, 15:33
Goldtone GA-30RVS 2x12 combo
Joe Perry also relies on a relatively simple-but-effective approach and runs a Marshall 200 watt Major head into two 4 x 12 cabs. An additional Major is on stage and serves as a backup. One of the cabinets he calls “Brad” and it is – you guessed it – some signal from Brad’s system. To ease the power strain on the Major’s circuitry a variable AC controller, i.e. VARIAC, is used to drop the voltage a bit (“but not to the point of squashing the signal too much,” says Howard). Power for both guitar systems goes through an extensive UPS and power conditioning rig. Last but not least, Joe mixes in a Gibson Goldtone amp that is on all the time and mixes with the tone of the Marshall.

ff google

squiertele
13 april 2007, 15:33
De laatste knop zit verborgen achter zijn hand.

Kijk maar naar dat filmpje en zet m op pauze bij 1:07 dan zie je dat er maar 2 knoppen op zitten. :dontgeti:

vulvasonic
13 april 2007, 21:14
.......
Volgens mij best lastig zo met de input onder je onderarm.
Ik heb wel eens over een Fender Hendrix strat gespeeld (een vreemde, kort uitgegeven versie van een volledig in spiegelbeeld - inclusief het logo - gebouwde stratocaster). En ik moet zeggen, dat viel helemaal niet tegen. Die plug zit niet in de weg. De knoppen zitten niet in de weg en de tremolo is zelfs zeer plezierig in het gebruik!

California Jam
13 april 2007, 21:42
En hoe zit het dan met die knoppen?

Er staat trouwens geen fender logo op zn headstock..
Nou en? Daarom is het wel een lefty tele neck.....

G.G.
14 april 2007, 00:48
Ik heb wel eens over een Fender Hendrix strat gespeeld (een vreemde, kort uitgegeven versie van een volledig in spiegelbeeld - inclusief het logo - gebouwde stratocaster). En ik moet zeggen, dat viel helemaal niet tegen. Die plug zit niet in de weg.

Had ook een "hendrix-lefty" en dat speelt inderdaad echt niet verkeerd.


en de tremolo is zelfs zeer plezierig in het gebruik!

En dat is de reden dat ik alleen nog maar mijn strats bouw met een lefty tremelo. En de strats die ik heb met een rechtshandige trem zijn op 1 na al omgebouwd (en die laatste gaat er binnenkort ook aan geloven).