PDA

View Full Version : cubase



betancore
13 april 2007, 08:03
Hallo,

Ik ben net een beetje aan het klooien met Cubase SX. Ik ben op recording gebied echt een beginneling. Ik heb het voor elkaar gekregen om een gitaarstukje op te nemen. Dat is voor mij al heel wat! Nu had ik de volgende vragen. Hoe kan ik drumtracks programmeren? Zit er een drumcomputer in Cubase?

alvast bedankt voor de moeite

basswasp
13 april 2007, 09:03
Ja, ga naar het lijstje van VST-instruments (F11) en kies de LM-7.
Maak een midi-kanaal en stuur de output naar de LM-7 en kies de General Midi drummap.

koentrend
15 april 2007, 22:36
Het mooiste is als je die Lm-7 (drums) aanstuurt met een midikeyboard.
Sowieso is het makkelijk de verdere VTS's aan te sturen via een midikeyboard.
Ikzelf heb een simpele Roland Pc-200 MKII (4 octaafs)

Wat voor geluidskaart heb je?

betancore
17 april 2007, 11:17
Okay bedankt,

Ik kan nu een midi kanaal aanmaken en de output op lm 7 zetten. En ik kan de drummap opnenen. Maar hoe moet ik nu verder? Hoe kan ik nu een beat programmeren? Bedankt voor je tip voor de midikeyboard maar ik ben nu al blij als ik een drumpatroontje kan programmeren. dan hoeft het voor mijn part nog niet eens te klinken. Ik heb trouwens zoiets als een M audio delta geluidskaart.

Alvast bedankt!!!

basswasp
17 april 2007, 12:31
drums programmeer je gewoon in de midi editor

Ic3gl0vE
17 april 2007, 14:54
Wat dacht je ervan de handleiding erbij te pakken?

koentrend
18 april 2007, 17:51
Koop een midikeyboard van bijvoorbeeld Roland (2e hands al te krijgen voor e50)
Je mogelijkheden zijn echt een stuk ruimer dan een drumriff in te programmeren. Programmeren is daarintegen heel veel werk en je hebt er totaal geen feeling bij.

Als je iets zelf inspeelt op het keyboard in combinatie met een clickON dan kan je moeilijk uit het ritme gaan en klinkt het in mijn opinie echter.
Daarna kan je altijd nog de editor gebruiken om je foutjes te corrigeren.

Vergeet niet, elke VST kan je met je keyboard aansturen. Van drums tot bass en van piano tot viool.....
Succes en laat eens wat horen.

Fumi SG
18 april 2007, 19:29
Wat dacht je ervan de handleiding erbij te pakken?

Denk jij wat ik denk?? Cubase SX kopen en vervolgens niet eens weten wat je er mee kunt... denk het niet eigenlijk.:stop: