PDA

View Full Version : Tuners



SBloke
13 april 2007, 00:31
...het is zover....

Na jaren trouwe dienst heeft mijn Korg DT-3 de geest gegeven. Ik kan het probleem niet vinden (al wel ergens een haarscheurtje in de printplaat zitten) na een uurtje zoeken met een multimeter. (iemand hier die handiger is meteen multimeter en eens wil kijken voor mij?)

Nagoed, ik moet dus een andere tuner hebben....

"Dat is makkelijk, koop er voor 10 euro eentje bij de feedback" hoor ik jullie al denken... maar ik heb toch liever een iets professioneler iets.

Het hoeft geen pedaaltje te zijn, en ook een rackmounted iets is voor mij niet weggelegd. Wel wil ik er intonatie mee kunnen controleren en ze moet in schemer leesbaar zijn. True bypass is ook wenselijk maar bij de duurdere tuners vrij normaal volgensmij.
Qua formaat maakt het me niet gek veel uit hoe en wat.
Uiteraard was mijn eerste ingeving een nieuwe DT-3, maar als ik toch aan een nieuwe moet dan wil ik gelijk ook eens verder kijken. Naja, iets in ongeveer dezelfde prijsklasse dus. (Een nieuwe DT-3 kost me 84 euro's) Ietsjes meer mag, ietsjes minder mag ook.

Boss heeft wat leuk spul zag ik. Zo'n naald in een schermpje spreekt mij wel aan. Verder heeft Peterson mooi spul maar dat is wat aan de prijzige kant en misschien iets voor de toekomst.

Ondertussen ben ik weer ouderwets met een stemvorkje en mijn oren bezig. (Een geweldige koop voor 2,50!..die stemvork dan he...)

tuonra
13 april 2007, 07:10
PLANET WAVES CT04 :satisfie:

http://shop.happysound.ch/shop/catalog/images/Planetwaves/pw-ct-04.jpg

super stevig, klein, true bypass, super goed afleesbaar, mute-stand..
erg tevreden over ondanks probleempje in het begin met brom door 9V adapter.. (zelf opgelost na inbouwen filtertje..)

ohja.. is wel wat prijzig met 85 euro.. (heb de mijne dus 2e hands gekocht)

SBloke
13 april 2007, 08:17
.......het is een pedaaltje...... en nog een lelijke ook (imho).. :(

almarvk
13 april 2007, 08:29
Je kan het beste weer voor zo'n Korg gaan. Die zijn nauwkeuriger dan de Boss tuner.

Ik heb zelf de tuner van Behringer en die is ook prima :)

rhcp_schipper
13 april 2007, 08:55
+1 voor de planet waves tuner. Heb hem zelf ook, bevalt echt erg goed!

Geen last gehad van brom door een bepaalde adapter!

The_W85
13 april 2007, 10:51
Iemand ook bekend met de Rocktron of Digitech tuners?

Valoosj
13 april 2007, 11:10
erg tevreden over ondanks probleempje in het begin met brom door 9V adapter.. (zelf opgelost na inbouwen filtertje..)



hoe heb je die filter ingebouwd? ik zit zelf met bromproblemen met adapters :mad:

pol
13 april 2007, 11:50
peterson vond ik heel onhandig, lukt mij niet om er snel mee te stemmen, anderen zijn hier dan wel tevreden over.

die boss naaldtuners zijn prima, alleen ook weer erg fragiel, daarmee dat ik nu een tu2 (pedaaltje) heb, die is niet kapot te krijgen.

SBloke
13 april 2007, 20:17
Ik speel hoofdzakelijk thuis en zo af en toe eens bij vrienden... Pedaaltjes heb ik niks aan omdat ik sowieso geen pedaalplank heb. Meestal accoustisch, of rechtstreeks een klein versterkertje in. Een tuner voor op m'n bureau of op de amp is dus ideaal. (Zoals ook de DT-3...)

Ik had voor mezelf eigenlijk al wat modellen op een rijtje staan:
Korg DT-3
Korg DT-7
Korg DT-10 (maar die heeft volgensmij geen mic... en ik wil ook een klassieke gitaar kunnen stemmen)
Korg GT-120
Boss TU-12
Boss TU-15
Peterson V-sam (laatste tuner die ik dan ooit zal kopen....)

Naja, ik heb nooit haast bij het tunen.. Ik ga er meestal even goed voor zitten, net zoals ik ook voor snaren verwisselen een half uur de tijd neem. Precisie gaat ver boven gebruiksgemak en uiterlijk. De mogelijkheid om de A=440 te verleggen is overigens ook "verplicht"

Valoosj
13 april 2007, 21:14
Boss Tu80? :D

SBloke
13 april 2007, 22:56
Boss Tu80? :D

Lelijk lcd schermpje, mij niet nou keurig genoeg.... (ja ik ben een zeur)

tuonra
14 april 2007, 01:45
hoe heb je die filter ingebouwd? ik zit zelf met bromproblemen met adapters :mad:

ah.. nou schijnen de latere CT04 tuners inmiddels gefixt te zijn op dit punt maar de mijne zat nogal hard te "hummen" met adaptervoeding en buizenamp op 5..
"hoe filtert ingebouwd"? ..nou ik had met mijn zelfbouw fuzz hetzelfde probleem icm met een adapter dus de fix die ik daar heb toegepast heb ik gewoon overgecopieerd naar de tuner en klaar was kees..
wat is het dan precies? ..goeie vraag, ik moest zelf ook weer effe terugzoeken (heb e.e.a. wel in de review op harmonycentral (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Planet+Waves/Chromatic+Pedal+Stage+Tuner/10/1) aangegeven)

goed.. had destijds een schemaatje op diystompboxes gevonden en heb dat succesvol overgenomen op zowel fuzz als stempedaal..
het betreft een 220uF condensator tussen de + en - plugaansluitingen en daarbij ook nog een 200 Ohm (dus niet Kohm) in serie op de + pool..
meer info: http://www.diystompboxes.com/pedals/ps.html

Swampash
14 april 2007, 09:39
Voor mij is er maar één tuner merk en dat is KORG.

GT120 is een super ding!

SBloke
14 april 2007, 16:41
Voor mij is er maar één tuner merk en dat is KORG.

GT120 is een super ding!


Heeft die ook een bypass? Hij spreekt me namelijk wel aan. (Ziet er wat volwassener uit dan de DT-3... qua naukeurigheid zou ik het echter niet weten.)

SBloke
18 april 2007, 21:00
Iemand?...

rocker_71
19 april 2007, 12:49
Boston tuner (http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1362) is ook wel OK.

vinni
19 april 2007, 12:55
Ik zal nooit meer iets anders kopen dan de Peterson Strobostomp of diens opvolgers. Mijn gitaren zijn zo zuiver.....en dat je niet snel kan stemmen....
Dat begrijp ik totaal niet....Heb nergens last van en stem net zo snel met de P als met een naaldtuner of met de Korg DT-7 die ik hiervoor had.

Vinni

ben vanhoof
25 april 2007, 18:21
Ik ben ook op zoek naar een tuner met mic en gitaar input. Het probleem bij mij is dat wij in Dkruis gestemd zijn, en veel stemapparaatjes stemmen enkel de standaard E vorm. Het moet er dus eentje zijn die alle noten kan stemmen. En liefst zo goedkoop mogelijk :p Is die van behringer dan iets?