PDA

View Full Version : draadje, naam en waar?



domie
7 januari 2003, 22:09
ik heb een gt-6 met een digital out, en die wil ik nou aansluiten op gt-6. Daar heb ik dus zo'n draadje voor nodig.
Hoe heet zo'n draadje? en kan ik die gewoon bij een gitaarzaak krijgen?

sash
7 januari 2003, 22:54
gt6 met een digital out en die wil je aansluiten op een gt6? Volg het ff niet meer. Digital is optical? Menig elektrazaak heeft die wel liggen denk ik.

Dude
8 januari 2003, 01:45
?

Apello
8 januari 2003, 13:18
Een digital uitgang kan zowel optisch als electrisch zijn. De electrische zijn met gewone tulppluggen uitgerust (zoals de GT-6), voor de optische heb je een glasvezelkabel met speciale pluggen nodig.

De digitale uitgang is ontwikkeld om digitale signalen te transporteren zonder dat er weer een DA- en een AD-convertor in het circuit nodig is; voor optimale geluidskwaliteit.

Ik lees ook dat je twee GT-6-en middels de digital outputs wil verbinden. Je maakt dan wel een fraaie kortsluiting tussen beide uitgangen. Het is immers een digital OUTPUT en geen I/O of input. Gebruik de output voor opnameapparatuur o.i.d.

domie
8 januari 2003, 14:13
oeps, was niet helemaal wakker geloof ik.
van digital out van de gt -6 naar de pc, line-in heet dat geloof ik.

Antal
8 januari 2003, 15:33
Op 2003-01-08 14:13, schreef domie:
oeps, was niet helemaal wakker geloof ik.
van digital out van de gt -6 naar de pc, line-in heet dat geloof ik.


Die digitale uitgang is dus zoals je zelf al aangeeft digitaal. De line in van je geluidskaart is analoog. Die communiceren dus niet met elkaar.
Zit er op een GT6 geen analoge line out? Die zou je wel kunnen gebruiken.
Antal

Stitch
8 januari 2003, 15:34
dat gaat niet lukken denk ik

Apello
8 januari 2003, 16:33
Er zijn overigens wel geluidskaarten met een digitale in- en uitgang.

domie
8 januari 2003, 20:51
en hoe kom ik te weten of mijn videokaart een digitale in/uitgang heeft?

Apello
9 januari 2003, 13:55
Staat wel in het bijgeleverde boekje.

Mocht je het ding opgevangen hebben toen het van een vrachtwagen viel kun je altijd nog kijken of er geen tekst of ikoon naast de tulppluggen staat dat je verder helpt. :wink: