PDA

View Full Version : Rebel relic



tillens
12 april 2007, 21:00
Hallo, ik was tijdje terug bij Max Guitars en die hadden rebel relic gitaren staan? Heeft iemand ervaring met die gitaren? Moet zeggen dat ik ze erg fijn vond spelen namelijk!

marc_o
12 april 2007, 21:06
Koop toch eens wat normaals man!

...rock...
12 april 2007, 21:38
Ik heb hier al eentje overgeopend...
http://www.rebelrelic.com
dit is de site in elk geval de rest vind je in het andere topic

Luke-wannabe
12 april 2007, 23:23
Koop toch eens wat normaals man!
Wat is dit nou weer voor reply?? :???:

tillens
13 april 2007, 00:35
Luke ik waardeer je zorgen, maar ik heb een band met mr Odijk. Een van de redenen hiervoor is dat Marc een ontzettende grote pik heeft..

Luke-wannabe
13 april 2007, 00:42
Ik vond het al zon vreemde opmerking :???:


OT: Ik heb ze wel gezien, maar niet bespeeld verder. Zien er wel gaaf uit!

...rock...
13 april 2007, 10:31
op marktplaats.nl en de 2dehands.be/nl vind je nog een paar van zen gitaren... Fred dons kent de bouwer hiervan vraag het aan hem...

Mitch
13 april 2007, 10:41
Ik weet het niet zeker, maar een jaar terug had -ie ook één relic '52 RI staan van een amerikaanse bouwer staan, weet niet zeker of het rebel was.
Die was vrij prut, iele sound en zijn geld niet waard en werd zwaar ge-owned door de Fender CIJ die ik toen gekocht heb :D

fred dons
13 april 2007, 11:01
nee Rebel relic is pas sinds een paar maanden bij Max dus dat is een andere bouwer geweest

Luke maakt naar mijn mening 1 van de beste relics in Europa (en misschien wel verder) hij gebruikt ook regelmatig originele onderdelen waardoor je net dat kleine beetje extra krijgt op zo'n replica
Ik vond de laatste keer op Frankfurt de Fender relics behoorlijk tegenvallen, alleen de Andy Summers zag er authentiek uit maar de rest was (naar mijn mening) te duidelijk zichtbaar dat dit kunstmatig oudgemaakte gitaren waren
en de RR's zijn lekker smerig

cas121
13 april 2007, 11:35
Heb laatst een tijdje staan preten met die gast toen ik langsging bij de string, volgens mij pakt hij het echt wel goed aan..

stratestic
13 april 2007, 12:23
Ik begrijp niet precies wat hij nu precies zelf doet. Maakt hij nieuwe gitaren op een oude manier of maakt hij standaardgitaren oud. Op alle gitaren staat namelijk dat het Fenders (headstock en onderdelen) zijn maar als zou hij die dan gewoon kopen net als wij en een beurtje geven? Kortom is het net zoiets als Erik van de Haar?

Luke-wannabe
13 april 2007, 12:46
Erik vd Haar bouwt dus zn eigen gitaren..
Hij assembleert en relict geloof ik.

cas121
13 april 2007, 12:56
Hij heeft iig wel ook zelf gebouwd, ik weet alleen niet of hij dat nog steeds doet

C

fred dons
13 april 2007, 13:16
combi, hij maakt heel veel zelf (waaronder bodies en halzen) maar
omdat hij ook naar amerika verscheept heeft hij er voor gekozen licensed fender halzen te gebruiken omdat hij anders een andere kop moest nemen.

op zich is assemblage niet zo'n kunst maar zijn toegevoegde waarde zit het in het lakken (alleen cellulose), perfect relicen en afstellen (en in zijn geval zo veel mogelijk originele vintage parts te gebruiken)