PDA

View Full Version : 2 tops over 1 kast



DEA100MKIV
12 april 2007, 20:55
Wie weet een simpele opties om 2 tops over 1 speakerkast te gooien. Zag de radial headbone Vt al, maar die was 325 dollar. Weet iemand een andere, liever goedkopere optie ?

Jimwoud
12 april 2007, 22:07
kijk even in dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=89198

DEA100MKIV
12 april 2007, 22:24
@jimwoud bedankt!, maar zo te lezen, kan ik net zo goed die Radial bestellen, weet ik zeker dat het goed zit (+ kan verder geen opties vinden) en dat mn tops dan heel blijven. Heb geen zin in een extra kast, heb ik helaas geen ruimte voor !

Lennartmot
12 april 2007, 22:34
Die Headbone.. Dat vind ik nog steeds echt een gaaf ding! Mja, het prijskaartje is inderdaad minder!

DEA100MKIV
13 april 2007, 22:01
@lennartmot


Ik denk dat je het zo moet zien, het bespaart je 1 speakerkast. Maar de kosten zijn er ongeveer wel gelijk aan. Als je normaal het met 2 kasten moet doen en nu met 1tje scheelt je een hoop gesjouw en ruimte!

Chris Winsemius
13 april 2007, 23:07
Als de helft van de speakers in jouw kast het hele vermogen en impedantie van iedere gebruikte versterker aan kan zou dit misschien 'n wat meer betaalbare oplossing zijn:

Twee aansluitingen op je cabinet voor ieder paar speakers. Elke top op 1 aansluiting daarvan. Met 'n AB-box switchen tussen beide versterkers. Met 'n goede (bijvoorbeeld Lehle) A/B/A+B-box zou je ze ook nog samen/tegelijkertijd kunnen gebruiken.

Zowiezo: laat even weten welke versterkers en welke box/speakers je gebruikt.

Toaster
14 april 2007, 12:29
ik speel met de headbone. Fijn apparaat.

Wel opletten dat er een miniscule vertraging optreed als je van de ene naar de andere amp switcht.

Daarnaast moet je toch wel een hoop kabels hebben, en geduld bij het opbouwen van je set met aansluiten.

vinni
15 april 2007, 22:55
Zoek nog een headbone VT!

Tja....misschien dat iemand'm kwijt wil?

Vinni