PDA

View Full Version : warmothhhhhh



pim1234
7 januari 2003, 21:50
ik zat een beetje te kutte op warmoth.com maar al zou k zelf een gitaar samen willen stellen.....soloist body met jackson "reversed" neck zwarte hardware....zwarte verf etc...maar wat voor hout zal k nodig hebbe. k speel metal.....emg81 in de brug geen neck pickup.....wat voor body hout zal k dan moeten nemen???

Moonchild
7 januari 2003, 22:28
Basswood (Linde hout)

of misschien Mahonie, maar je hebt kans dat t dan modderig wordt

urezna
8 januari 2003, 08:45
Mahonie modderig? och, valt wel mee hoor, ik beschik zelf over een gitaar met mahonie body, gecombineerd met DiMarzio Evolution komt daar een heel lekker metal geluid uit, waar je retestrak mee kunt klinken. Persoonlijk vind ik het geluid wat meer "karakter" hebben dan bij Basswood, dat wat ieler klinkt.

Raffel
8 januari 2003, 09:26
Mee eens!

Anders Destium
8 januari 2003, 09:50
Als je EMG's erin gooit maakt het hout net wat minder uit. Een mahonie soloist is wel erg zwaar, pas daar op :smile:

Negative K3 fan
8 januari 2003, 10:01
mahonie of linden wordt het meest gebruikt bij metal gitaren, als je van een licteh gitaar hout kun je misschien swamp ash (essen) overwegen, maar linden is al redelijk licht.

michielv
8 januari 2003, 12:08
Essen is loodzwaar en klinkt veel te schel voor metal (imo). Swampash is een stuk lichter maar zo stervensduur :sad:

Negative K3 fan
8 januari 2003, 12:14
Op 2003-01-08 12:08, schreef michielv:
Essen is loodzwaar en klinkt veel te schel voor metal (imo). Swampash is een stuk lichter maar zo stervensduur :sad:




is swamp ash iets anders dan essen?? mijn fout dan, als je mijn post leest zie je dat ik swamp ash bedoel.

Patrick M.
8 januari 2003, 12:30
Slayer is de metal band en Kerry King speelt al jaren op een gitaar van maple, dus maple is niet te schel en zeker geschikt voor metal.
Ik heb zelf twee gitaren van mahony met een maple top, dat klinkt erg mooi vind ik.

michielv
8 januari 2003, 14:41
Swampash heeft een veel kleinere dichtheid dan gewoon essen. Daardoor is het ook lichter en klinkt het anders.

Op zich zijn het dus wel essen (heet die boom zo?), alleen groeien ze op een andere grondsoort waardoor de structuur van het hout anders is. Tenminste, dat is wat ik altijd begrepen heb.

Ennuh, Kerry King kan op alles spelen, zolang er maar een floyd op zit waarie aan kan rukken ;-D

Negative K3 fan
8 januari 2003, 17:32
Op 2003-01-08 14:41, schreef michielv:
Swampash heeft een veel kleinere dichtheid dan gewoon essen. Daardoor is het ook lichter en klinkt het anders.

Op zich zijn het dus wel essen (heet die boom zo?), alleen groeien ze op een andere grondsoort waardoor de structuur van het hout anders is. Tenminste, dat is wat ik altijd begrepen heb.

Ennuh, Kerry King kan op alles spelen, zolang er maar een floyd op zit waarie aan kan rukken ;-D



in nedeerland heet ash essen dus ik noem swamp ash ook maar gewoon essen vor het gemak.