PDA

View Full Version : Gitaarsounds benaderen



Spitfire
12 april 2007, 16:36
Ik speel alleen maar bestaande nummer en als ik die speel wil ik natuurlijk wel een beetje dezelfde sound hebben die in dat nummer zit. Alleen lukt mij dat dus niet altijd even goed. Hebben jullie een manier van 'analyseren' hoe je kan ontdekken hoe je die sound kan benaderen? Of 'instellingen' die specifiek bij bepaalde stijlen/bands horen? Ervan uitgaande dat je beschikking hebt over 3 singlecoil elementen/2 humbuckers op je gitaar en gain, treble, middle en bass op je versterker.

Harry
12 april 2007, 16:48
goed luisteren naar welke effecten er worden gebruikt, en wat voor instellingen, en er veel mee experimenteren.

Maar waarom is het zo vanzelfsprekend dat je het geluid van anderen ailt namaken? Ik speel ook covers, maar doe dat met mijn eigen geluid.

Spitfire
12 april 2007, 16:54
Maar waarom is het zo vanzelfsprekend dat je het geluid van anderen ailt namaken? Ik speel ook covers, maar doe dat met mijn eigen geluid.
Niet vanzelfsprekend, daar heb je gelijk in, maar ik beleef er het meeste plezier aan dat als het ongeveer hetzelfde klinkt.

De Muse-sound ben ik al behoorlijk achter, brug-humbucker, veel gain, veel middle en redelijk was bass en een klein beetje treble

Tho
12 april 2007, 17:35
Ik luister altijd eerst naar welk kanaal het in zou vallen, dus crunch, hi-gain, etc.
Daarna probeer ik vanuit dat kanaal de goeie tone te krijgen, puur op gehoor. Meestal ben ik er na een minuutje of 5 wel uit

AriaProII
20 april 2007, 15:00
Een graphic equalizer doet ook wonderen.