PDA

View Full Version : Op zoek naar een nieuwe versterker: tips gevraagd



dr.distortion
12 april 2007, 16:26
Gegroet Allen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe buizenversterker, liefst zo allround mogelijk. Ik wil de overdrive uit de versterker zelf gaan halen, geen gedoe meer met pedalen. Mijn budget is ongeveer 500-600 (mag gerust tweedehands zijn). Mijn band is een rock coverband, dus een beetje veelzijdigheid is wel een must. Ik zat zelf te denken aan een Peavey Valveking, Marshall DSL401 of London City bulldog, maar misschien dat jullie nog een gouden tip hebben. Graag jullie meningen of adviezen. Alvast bedankt!

Chroxy
12 april 2007, 16:34
Ik zelf heb de DSL401 en de peavey valveking (212!)

Het is maar juist waarvan je houdt... De peavey heeft veel meer power (100 watt tegenover 40) dan mn Marshall.. maar ik hou er juist van dat mn clean een lekker randje krijgt. Distortions zijn opzich wel gelijk, maar ookt otaal niet; de peavey gaat veel verder (waar je ook van moet houden). Daarnaast zorgen de 2 speakers voor een betere spreiding, maar ook weer een veel zwaarder gewicht.

Ze hebben daarnaast beiden 2,5 kanaal en de peavey is wat beter instelbaar dankzij een A/AB potmeter en presence en lowend potmeter..

Wat ik zeg; gewoon testen en daaruit je conclusie trekken :)

ColourofFire
12 april 2007, 16:53
Engl Thunder is voor die prijs wel 2ehands te krijgen. Heeft wel een gedeelde eq voor alle drie de kanalen, wat de veelzijdigheid een beetje teniet doet, maar is wel een prettig veelzijdig bakkie. Clean is goed, clean met randje is om te zoenen, drive is heel goed, en het wat zwaardere werk kan ie ook goed hebben. Wel een beetje donker gevoiced vind ik, weet niet of je daarvan houd.

Rormo
12 april 2007, 18:08
Zowel de DSL als LC bulldog zijn goede keuzes. De bulldog is wel wat zwaarder, meer geschikt voor hardere rock (modern), de DSL is wat meer classic rock. Persoonlijk ben ik meer fan van de DSL. Die klinkt veel lekkerder, maar de bulldog is ook een goede amp.

Valveking heb ik nooit gehoord.

dr.distortion
13 april 2007, 13:57
De bulldog heb ik getest, prachtige versterker maar ik werd niet direct overtuigd. Ik weet nu inmiddels wel waar dat aan ligt; inderdaad ietsje te modern gevoiced, gaat meer richting metal zeg maar. De Marshall DSL401 en de Valveking head wil ik nog gaan testen. Mannen bedankt alvast voor jullie tips...mocht nog iemand een ingeving krijgen...graag :)

ben vanhoof
13 april 2007, 14:11
richting metal gevoiced zou ik niet zeggen. Eerder hardrock of mss trash, maar een echt zwaar geluid krijg je er niet uit (heb hem zelf), mss als je een equilizer gebruikt om mids te dempen.

dr.distortion
13 april 2007, 15:35
@Ben...ok, mss dat ie een trap nodig heeft voor het zware powermetal werk. Echter...'t was me net ietsje te strak allemaal...alhoewel die amp wel heel erg lekker klonk. Ach...als mijn beurs het toeliet, dan stonden hier de lc bulldog, dsl en valveking....en waarschijnlijk zou ik me dan nog gaan afvragen of een mesa of engl of whatever mss niet beter was geweest.... :hippie:

Rormo
13 april 2007, 18:53
ok, dat ben ik precies met je eens. Ik vind de bulldog dus ook te zwaar. Dikke kans dat je de DSL dan erg lekker zult vinden. Ga hem testen, zou ik zeggen :)