PDA

View Full Version : wat vinden jullie van deze gitaren?



Chris Wolstenholme
7 januari 2003, 21:15
http://musclemuse.com/fr/gear/img/matt/018.jpg

zelf vind ik het uiterlijk niet echt mooi, behalve de zwarte das een pracht. Maar vooral het geluid en alle extratjes zijn echt een lust.

hoofd
7 januari 2003, 21:22
DAT zijn nog eens lelijke modellen zeg!!

Reindah
7 januari 2003, 21:25
Dat zijn de gitaren van de zanger van Muse, dat wist iedereen natuurlijk al. Ik vind ze, vooral die dof aluminium, vet mooi!

Chris Wolstenholme
7 januari 2003, 21:28
Idd, Die zijn van de zanger van muse. Hij ( matt bellamy) heeft ze samen met Hugh Manson gebouwd voor zover ik weet.

roppie
7 januari 2003, 21:33
'k vin 't altijd wl vette gitaren, al vraag 'k me af waar aaallll die knopjes voor zijn

Electrical Storm
7 januari 2003, 21:33
Ik vind de telecaster-achtige kop niet mooi en de bocht boven de cut-a-way is te lomp.

Guitarfreak
7 januari 2003, 21:39
soepblikomgebouwde gitaren...

SATAN
7 januari 2003, 21:40
een African gitaar is er niks bij........

Duane
7 januari 2003, 21:54
Ik vind ze niet zo heel mooi, maar als ze heel tof klinken...???!!

Ic3gl0vE
7 januari 2003, 22:08
Op 2003-01-07 21:33, schreef roppie:
'k vin 't altijd wl vette gitaren, al vraag 'k me af waar aaallll die knopjes voor zijn


Distortion en andere effecte zitten in de gitaar gebouwd. Daar zullen die knoppen wel voor zijn.
Ik vind ze niet mooi

crypticon
7 januari 2003, 22:51
zijn dit wel de gitare van Matt? Niet allemaal volgens mij hij heeft toch ook n zevensnarige zilveren, voor zover ik weet tenminste, voor de rest zijn de supervet, alleen die zilveren is vaag, t lijkt wel of t zilver erop zit getapet?

Chris Wolstenholme
7 januari 2003, 23:05
http://musepics.free.fr/0671.jpg bedoel je.


en dan nog de stapels andere gitaren die gehad heeft, ook allemaal verre van normaal ( fender aloha strat )

skabouter
7 januari 2003, 23:31
ik vind ze OERLELIJK, maar die knopjes en switchjes trekken mijn aandacht wel.

ik hou wel van poespas, voor kleine schakelaartjes. staat wel stoer. maar zoveel hebk nog niet gezien.

wat zullen ze doen ? met dat linker knopje zet je zeker de halsverwarming aan ?

en met die rechter gaat ie op de automatische piloot ?

skanky
7 januari 2003, 23:48
Ik vind het prachtige gitaren, vooral die effecten die er ingebouwd zitten : Zvex Fuzz Factory, MXR Phase 90, Fernandez Susatainer en er zit een midi rotary switch op waarmee hij de settings van z'n whammy kan veranderen. En in de middelste zitten nog lasers die geactoveerd worden als hij speelt. :grin:

Bins
7 januari 2003, 23:55
man, al zat de paashaas erin gebouwd...Ze blijven lelijk! :grin:

sash
8 januari 2003, 00:04
:grin: die gozer zelf is net zo lelijk als z'n gitaren :grin:

skanky
8 januari 2003, 00:09
Het had een Oostblokker kunnen zijn :grin:, oja en de paashaas zit er ook in

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skanky op 2003-01-08 00:10 ]</font>

vulvasonic
8 januari 2003, 00:20
Ik vind het geweldig als iemand met zijn leeftijd een heel eigen en fris beeld heeft van hoe hij vindt hoe een gitaar hoort te zijn.
Als hij ook nog es het lef heeft om ze te laten bouwen, met alle snufjes die erin zitten, en dan ook nog es de gitaren op een goede manier gebruikt met al die mogelijkheden......

Niets dan lof hierover!
Eindelijk iemand die initiatief toont en die niet een bekend model pakt en die vervolgens verneukt omdat het toch niet is wat ie zoekt.

En of je ze nou mooi vindt of lelijk, dat zal hem worst wezen. En terecht.

michielv
8 januari 2003, 09:58
*LOL* :grin:

Chiel
8 januari 2003, 16:50
En toch blijven ze lelijk...

Echte oostblokplanken.

da_rince
8 januari 2003, 22:25
damn die gast hoeft niet met drank op te spelen met al die wazige settings...

Neals
8 januari 2003, 22:57
Die 7-string heeft nog een fatsoenlijke headstock, als die 6-strings dat nu ook eens hadden... zijn wel dure gitaartjes trouwens

zachary vex
10 januari 2003, 09:30
Op 2003-01-07 23:48, schreef skanky:
Ik vind het prachtige gitaren, vooral die effecten die er ingebouwd zitten : Zvex Fuzz Factory, MXR Phase 90, Fernandez Susatainer en er zit een midi rotary switch op waarmee hij de settings van z'n whammy kan veranderen. En in de middelste zitten nog lasers die geactoveerd worden als hij speelt. :grin:


matt bellamy has two fuzz-factory-loaded guitars, as well as a z.vex wah probe mounted on his black guitar. these were all constructed by manson's guitars:

http://www.mansons.co.uk/matt/index.html

i make these two effects (fuzz factory and wah probe) as well as 10 others.

zachary vex
[url]http://zvex.com/[url]

rePUNKtative
10 januari 2003, 18:27
VET!!!!

ik ben geen liefhebber van Belamy, maar deze gitaren zijn gewoon te vet :smile:

Lakin's Juice
20 januari 2003, 15:11
ik vin ze wel strak, jap:P

Chris Wolstenholme
20 januari 2003, 15:55
zie er maar 1 te krijgen :razz:

Negative K3 fan
20 januari 2003, 16:30
Is hij de echte Zachary Vex???

woei!

maar over die gitarenv an matt, ik weet er een heleboel vanaf, ik vind ze wel koel en mooi. En ook erg inventief enzo, alleen die matt heeft een enorme kut toon.

In die 2 zilveren zitten een zvex fuzz factory en een MXR phaser met verschillende contrtrols per gitaar. In dee zwarte zit een fuzz probe en nog een andedr effect, ik denk ook een phaser maar ik weet het niet zeker. Alle drie de gitaren hebben midi elementen ingebouwd en die zwarte heeft een aanraak gevoelige zwarte strip op de body waar je midi parameters (van onder andere zn digitech whammy) kan regelen. Ze zijn allemaal handgebouwd door manson uit londen en ze zijn bijna hol van binnen van al ded electrtronica dat erin zit.

Negative K3 fan
20 januari 2003, 16:31
Op 2003-01-20 15:55, schreef Chris Wolstenholme:
zie er maar 1 te krijgen :razz:


enige wat je nodig hebt is een hele kankerzooi aan geld er zit alleen al voor meer dan 300 euro aan effecten in.

Chris Wolstenholme
20 januari 2003, 16:33
aah, persoonlijk vind ik de sound van OOS beter dan van Showbiz, maar das ieder zijn smaak.

BLOK182
20 januari 2003, 16:35
Vette gitaartjes. Ik heb Manson ff gemaild een tijdje terug voor een prijsopgave, maar 3500 pond is een beetje eh duur voor mij, trouwens, die zwarte komt 5000 pond.

Negative K3 fan
20 januari 2003, 17:02
Op 2003-01-20 16:33, schreef Chris Wolstenholme:
aah, persoonlijk vind ik de sound van OOS beter dan van Showbiz, maar das ieder zijn smaak.


iok vond zng itaargeluid op de albums nog wel meevallen maar live is het echt NIET om te harden. Matt is een enorme gear freak, maar zn tone blijft ruk. Enige goede live toon die ik uit zn gitaar heb horen komen was bij een optreden in 2000 rock am ring in duitsland toen hij sunburn speelde, een hele mooie heldere clean tone zoals een clean toon hoort te klinken. Maar ik verdenk hem ervan dat hij toen zn midi heeft gebruikt want dee rest van dat conceert was ngo erger dan de andere muse live concerten die ik ken.

jorrit
20 januari 2003, 18:09
k heb muse twee keer live gezien op lowlands, en muse rulez!! geen fuck mis met zn geluid trouwens....misschien op teevee...

Lakin's Juice
20 januari 2003, 18:47
ik heb muse ook live gezien op pinkpop, viel mij ook beetje tegen, maar ze zijn wel strak

Wreed voor je

green_day
20 januari 2003, 18:56
Op 2003-01-08 00:20, schreef vulvasonic:
Ik vind het geweldig als iemand met zijn leeftijd een heel eigen en fris beeld heeft van hoe hij vindt hoe een gitaar hoort te zijn.
Als hij ook nog es het lef heeft om ze te laten bouwen, met alle snufjes die erin zitten, en dan ook nog es de gitaren op een goede manier gebruikt met al die mogelijkheden......

Niets dan lof hierover!
Eindelijk iemand die initiatief toont en die niet een bekend model pakt en die vervolgens verneukt omdat het toch niet is wat ie zoekt.

En of je ze nou mooi vindt of lelijk, dat zal hem worst wezen. En terecht.


als ik het geld ervoor had zou ik dat ook doen hoor

Negative K3 fan
20 januari 2003, 19:09
Op 2003-01-20 18:09, schreef jorrit:
k heb muse twee keer live gezien op lowlands, en muse rulez!! geen fuck mis met zn geluid trouwens....misschien op teevee...


Contact me ff op icq msn whatever, ik heb nl wat voorbeelden op mp3, dan ben je wel overtuigd.

Bigfoot414
1 februari 2003, 16:52
Museis idd wel goed maar ik snap niet hoe ze die gedrochten gitaren durven te noemen

Braindead
3 februari 2003, 00:01
Op 2003-01-20 18:56, schreef green_day:


Op 2003-01-08 00:20, schreef vulvasonic:
Ik vind het geweldig als iemand met zijn leeftijd een heel eigen en fris beeld heeft van hoe hij vindt hoe een gitaar hoort te zijn.
Als hij ook nog es het lef heeft om ze te laten bouwen, met alle snufjes die erin zitten, en dan ook nog es de gitaren op een goede manier gebruikt met al die mogelijkheden......

Niets dan lof hierover!
Eindelijk iemand die initiatief toont en die niet een bekend model pakt en die vervolgens verneukt omdat het toch niet is wat ie zoekt.

En of je ze nou mooi vindt of lelijk, dat zal hem worst wezen. En terecht.


als ik het geld ervoor had zou ik dat ook doen hoor


Ik ben het helemaal met Greenday eens.
Alleen knoppen onde de brug vind ik iets minder mooi, maar verder :smile: