PDA

View Full Version : nieuwe pickups epiphone les paul



jimihattricks
12 april 2007, 15:17
hoi mensen,

Ik heb momenteel een Seymour Duncan '59 in de brugpositie van mijn Epiphone LP + zitten. Fijne pickup hoor, maar ik mis wat mids en output..
Ik heb een pickup nodig die me lekker veel sustain geeft voor solo's, die een stuk meer output heeft, lekker smooth klinkt, zonder daarbij in te leveren aan lage tonen.
(de gitaar gaat nog door een TS-9 of Marshall GuvNor naar mijn Peavey Valveking)..

Ik heb al o.a. bij Dimarzio zitten te kijken naar de 'Medium Output' pickups, maar kom er niet echt uit.

Budget voor de pickup = 100-150 euro.

--------------------

Dan de neck-pickup;

Sinds kort heb ik een TV Jones TV Tron in mn strat zitten, en die sound bevalt me zo goed, dat ik wsl eenzelfde element in de neck ga zetten bij mn les paul. Ik heb daar een element nodig dat eigenlijk een kruising is tussen een p90, een paf, en een single-coil - en de TV Jones doet dat in mijn ogen het best.

Kan ik dan toch een vrij 'hotte' pickup in de brug zetten, of gaat dat simpelweg niet werken (verschil in output)?

--------------------

The Underdog
12 april 2007, 15:35
GFS Fat Paf of Crunchy Paf :rockon:

jimihattricks
12 april 2007, 15:42
ok dan koop ik er meteen 3!

andere opties..?

Rutger
12 april 2007, 15:48
ik denk dat die combi wel kan, t is ook een kwestie van je pu-hoogtes afstellen om tot een vergelijkbare output te komen.

ik zou natuurlijk gelijk voor een BareKnuckle gaan, maar daar wordt je hier intussen helemaal mee doodgegooid ;)

jimihattricks
12 april 2007, 15:51
ja ok, laat ik die bareknuckles overwegen, ze zijn dan wel fokking duur maar dan heb je ook wat..

v/d haar verkoopt de VHII (brown sound), stormy monday en the mule..

welke zou dan het beste binnen het plaatje passen dat ik schets..?

jimihattricks
13 april 2007, 16:43
Wie heeft ervaring met de medium output humbuckers van Dimarzio?

Ik zit te kijken naar de Norton, de FRED, de Mo' Joe, PAF Joe en PAF Pro...

welke van deze past het best bij mijn verlangens..? (een hete PAF met wat meer midrange..)

---

edt:

Ik heb dan maar s met de customer service van Dimarzio gemaild (snelle reactie btw), ze mijn 'probleem' voorgelegd, en zij adviseren de Air Norton omdat die wat meer dynamiek zou hebben. We'll see...

crapton
13 april 2007, 23:25
Air Norton

Orpheo
14 april 2007, 10:19
Wie heeft ervaring met de medium output humbuckers van Dimarzio?

Ik zit te kijken naar de Norton, de FRED, de Mo' Joe, PAF Joe en PAF Pro...

welke van deze past het best bij mijn verlangens..? (een hete PAF met wat meer midrange..)

---

edt:

Ik heb dan maar s met de customer service van Dimarzio gemaild (snelle reactie btw), ze mijn 'probleem' voorgelegd, en zij adviseren de Air Norton omdat die wat meer dynamiek zou hebben. We'll see...

wilde ik net zeggen. je moet de air norton in de brug eens proberen. echt geweldig element! air norton in hals is trouwens ook verdomd lekker! tis mijn favo pickupset trouwens. air norton in hals en brug.

Luke-wannabe
14 april 2007, 11:24
Dacht dat jij zo'n BKP fan was?

Orpheo
14 april 2007, 22:21
Dacht dat jij zo'n BKP fan was?

ben ik ook. maar de air norton is op ebay maar 50 euro tegenover 150 van 1 bkp, dus als je krap bij kas zit, en je wilt toch een geweldige sound, dan air norton.