PDA

View Full Version : Waarde pedalen.



Rechten
12 april 2007, 15:05
Halo,

Een paar jaar geleden zat ik op dit forum, in de tijd dat ik gitaar speelde ( wat spijtig genoeg een nogal kostelijke bevlieging is geweest ) en heb ik toen enkele pedalen aangekocht. aangezien ik in geldnood zit wou ik even informeren wat ik er eventueel nog voor zou krijgen ( of het wel de moeite is om het te verkopen ).

het gaat om een

rmc 3 (een gouden uitvoering)
big tone fuzzmaster (het is niet die aflopende uitvoering )

thx

jero
14 april 2007, 11:05
't is hier geen gitaarmarkt, maar ik heb wel belangstelling voor je pedalen. pm of mail me maar even

Mitch
14 april 2007, 12:53
Ja, dat herinner ik me nog. Kan even niet meer op je nickname komen van toen....
EDIT: Bonjour ;)

Je hebt een Teese RMC3LE. Dat was dus de Limited Edition met Halo inductor, zijn er dacht ik 300 van gemaakt. Ik heb de markt van 2ehands wahs niet echt gevolgd, maar deze zal zijn waarde op zeker goed gehouden hebben. Een RMC3 kost nu nieuw 295E. Misschien eBay.com eens in de gaten houden of de 3LE nog wel eens wordt aangeboden, maar ik denk het niet, het is echt een 'keeper'.
Ik denk dat je er met dit pedaal verstandig aandoet er op te laten bieden, ik zou niet te snel ingaan op het eerste het beste bod.

De Big Tone Fuzz Master wordt lastig te bepalen. Keith heeft met zijn BYOC kits veel naam gemaakt, maar met Big Tone minder. Het is een prima fuzz, maar vrees dat -ie tweedehands niet echt voor de hoofdprijs te verkopen valt. Ga anders eens uit van ca. 60-70% van de nieuwwaarde.

Rechten
14 april 2007, 18:25
ja, bonjour, dat was ik. knap dat je dat nog herinnerd, is minstens een 1-1,5 geleden dat ik hier zat. :)

doet me wel deugd dat je er nog zoveel voor krijgt, ik dacht dat het maar 20-30 % meer was, zoals bij auto's ofzo.

dan moet ik ze zelfs niet allebei verkopen. het is gewoon omdat mijn gsm het heeft begeven en aangezien ik deze maand 150 euro boete en de belastingen heb moeten terugbetalen dat ik er geen nieuwe meer kan kopen, best klote. En aangezien mijn ouders niets wouden voorschieten, dacht ik aan de pedalen

swoit, ik zal je straks mailen, wil nu echt even verbintenisrecht afblokken.

thx

Rechten
14 april 2007, 20:16
ik heb hier ook nog een strobostomp liggen, krijg je daar iets voor? ik had die besteld bij haarguitars, maar ik had een defecte gekregen dus stuurde die een nieuwe op. (de serienummers kloppen wel niet meer, hij heeft een andere in die oude doos gestoken). anyway ik heb nooit kunnen vinden hoe je er de gitaar met kon stemmen.

ik heb rap wat foto's genomen van die big tone. ie is niet de normale versie ( ik heb hierboven aflopend gezegd, vrij onduidelijk ). toen ik hem gecontacteerd had maakte hij enkel meer van die zelfbouwdingetjes, maar hij wou deze nog wel maken. maar aangezien hij zei dat die andere versie niet geopend mocht worden heeft ie een ander omhulsel gebruikt, en dingen zoals wah-buffer, ge/ge si/si enzo toegevoegd. vraag me niet wat het betekend want ik weet het gewoon niet.

foto's
http://users.pandora.be/wolfway/temp/DSC03589.JPG
http://users.pandora.be/wolfway/temp/DSC03590.JPG
http://users.pandora.be/wolfway/temp/DSC03591.JPG

zoals je ziet liggen daar nog van die zelfbouwkabels, die zullen wel niets waard zijn, daarom moest er iemand in leuven studeren, dan drop ik ze wel af.

thx

imlikeajungle
15 april 2007, 12:29
Hé, ik zit bij je in de les denk ik... 1e bac rechten of bis je verbintenissenrecht?
Die kabels wil ik wel, en die fuzz wil ik ook wel 'ns testen...

Rechten
15 april 2007, 15:31
Hé, ik zit bij je in de les denk ik... 1e bac rechten of bis je verbintenissenrecht?
Die kabels wil ik wel, en die fuzz wil ik ook wel 'ns testen...

eerste bac rechten ja, leuven toch?

Mitch
15 april 2007, 15:43
Ja, jouw Big Tone Fuzzmaster is nog iets meer gepimped dan die van mij :D
Wah buffer betekent dat ie beter met een wah kan samenwerken. Wah + fuzzface (waar de fuzzmaster van is afgeleid) werken normaal gesproken slecht samen, tenzij je óf in de fuzz een ingangsbuffer maakt óf in de wah een uitgangsbuffer. De ingangsbuffer zorgt er ook voor dat je makkelijker andere pedalen vóór de fuzz kan zetten, wat bij normale fuzzfaces meestal moeilijk is.
Ge/Ge en Ge/Si etc. zijn de soorten transistoren. Ge = germanium, Si = silicium. Hebben beide wat andere klank eigenschappen en kunnen op deze fuzz al dan niet gecombineerd worden. De jouwe heeft ook de hoge behuizing zoals die nu bij de BYOC kits gebruikt wordt, maar dan de brede versie.
Ik heb nog die mooie schuine :cooler:

Gebruik gewoon deze beschrijvingen in een advertentie om aan te geven dat het hier niet om een gemiddeld "bouw een fuzzface na van een on-line gevonden schema" is, maar een fuzz-plus.

imlikeajungle
15 april 2007, 22:24
eerste bac rechten ja, leuven toch?

Ja, inderdaad... Ik heb je daarstraks ook een PM gestuurd...

future2future
15 april 2007, 22:34
PM gestuurd!

Jeee
16 april 2007, 12:07
PM gestuurd!

Wat hij zei.

Mitch
16 april 2007, 13:00
Stelletje aasgieren :D