PDA

View Full Version : electrische gitaar kopen



pieter-jan1
12 april 2007, 12:00
Hallo,

ik ben van plan om een elect. gitaar te gaan kopen. ik ben nog beginner aangezien ik nog nooit een gitaar heb vastgehad. (ik ga ook lessen volgen) ik ben van het principe dat ik het liefst van de eerste aankoop een goede gitaar heb, die ik dan ook lang heb. ik heb een totaalbedrag van 1000 euro. hiervan moet ik een gitaar en een versterker hebben. Ik ga vooral rock, metal, punk, grunge, ... te spelen. (zoals: nirvana, guns 'n roses, metallica, ...)
Omdat ik er niets van ken gaat die verkoper mij waarschijnlijk een slecht model proberen te verkopen dus is mijn vraag: welk merk van gitaar en versterker is goed?

laat de reacties maar komen :) :) :)

Dirkdewaard
12 april 2007, 12:05
Ik zou een zo goedkoop mogelijk starters pakket kopen, om te kijken of het wat voor je is.
Dan hier heel veel gaan lezen en nog meer lezen. Dan proberen en nog meer ...... je snapt het.

jasper159
12 april 2007, 12:08
Wow, duizend euro is wel een smak geld om te beginnen.
Misschien eens kijken voor een Epiphone les paul standard, ga je zekers een tijdje mee voortkunnen.
En als versterker is er zoveel keuze, Roland, Line 6, een kleine marshall, ...

jimihattricks
12 april 2007, 12:10
idd eerst ff de zoekfunctie gebruiken..

maargoed: de bands die jij noemt, daarvoor zou ik iig zorgen dat ik een humbucker in de brugpositie heb.. als je dat al eens als uitgangspunt neemt..

versterker is kiezen: eentje met zoveel mogelijk sounds (denk aan modelling-amps), of een goeie buizenversterker.. ga s testen zou ik zeggen

prowler
12 april 2007, 14:34
idd eerst ff de zoekfunctie gebruiken..

maargoed: de bands die jij noemt, daarvoor zou ik iig zorgen dat ik een humbucker in de brugpositie heb.. als je dat al eens als uitgangspunt neemt..

versterker is kiezen: eentje met zoveel mogelijk sounds (denk aan modelling-amps), of een goeie buizenversterker.. ga s testen zou ik zeggen