PDA

View Full Version : (opbouwende) kritiek graag..



Dhr Alain
12 april 2007, 01:50
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=688279

ziehier een nummer dat ik zelf gemaakt heb. Voorlopig krijg ik het geluid niet helderder, en tis ook jammer dat de gitaren niet echt "gemixt zijn" en niet echt fantastisch klinken.
De drums heb ik ingespeeld met mn keyboard, heb voor de rest geen ervaring met drummen.
toch graag (serieuze en opbouwende) kritiek graag.

thefox
12 april 2007, 10:15
heb je de drums ge-quantized, dat scheelt ook altijd wel!

Lennartmot
12 april 2007, 15:22
Misschien is een standaard drumtrackje wat makkelijker? Dan komen de overige instrumenten denk ik beter tot hun recht..

Ic3gl0vE
12 april 2007, 15:28
heb je de drums ge-quantized, dat scheelt ook altijd wel!


Aan dit te horen lijkt het me beter de drums niet te quantizen maar gewoon te programmeren met de muis. Drummen op een keyboard is een vak apart :)

Maak in cubase een midi track aan en stuur 'm naar het juiste kanaal op je keyboard (keyboards hebben over het algemeen kanaal 10 om drums op te ontvangen), je kunt je drums dan gewoon aanklikken in de midi track en zo een strakke drumtrack bouwen.

Dhr Alain
13 april 2007, 02:06
De drums zijn ingespeeld via mijn midi-keyboard (korg k25) en de drumgeluiden komen vanuit cubase zelf (ml7, vsti instrument ). Wat betekent "quantisizen" trouwens? persoonlijk vond ik de drums en bas trouwens redelijk goed klinken. Ik heb bewust alle drums zelf ingetypt op mn keyboard om het niet te "nep" en "steriel" te laten overkomen :satisfie:

Danke voor de reacties!!

thefox
14 april 2007, 10:02
De drums zijn ingespeeld via mijn midi-keyboard (korg k25) en de drumgeluiden komen vanuit cubase zelf (ml7, vsti instrument ). Wat betekent "quantisizen" trouwens? persoonlijk vond ik de drums en bas trouwens redelijk goed klinken. Ik heb bewust alle drums zelf ingetypt op mn keyboard om het niet te "nep" en "steriel" te laten overkomen :satisfie:

Danke voor de reacties!!
Wat uitleg over quantizen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Quantize