PDA

View Full Version : "How do you think it feels"



Chris Winsemius
12 april 2007, 01:28
Ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik zou graaag de solo van "How do you think it feels" van de lp Berlin van Lou Reed uit '73 behoorlijk willen spelen. Qua sound moet het uiteindelijk wel lukken (P90s, Marshalls, etc.) maar ik zou het heel tof vinden om wat muzikale/gitaar-speel-technische hulp te krijgen.

Berlin is één van mijn favoriete LPs en ik ga 20 juni as. ook naar de live-uitvoering daarvan.

Iedereen die denkt/weet mij te kunnen helpen is van harte welkom, beloning zal bestaan uit wat buizen, wat versterker-werk of 'n lekkere fles drank. Ik speel REDELIJK gitaar maar hier heb ik gewoon even wat hulp bij nodig...

Mithrandir
12 april 2007, 08:38
Onderwerp verplaatst vanuit off-topic

peter_heijnen
12 april 2007, 12:05
Hey chris, ik ben toch al benieuwd naar je versterkers en ideeën en wil sowieso een keer bij je langskomen.

Als je die solo even post en daarbij aangeeft wat het probleem is, kan ik je er wellicht mee helpen.

Chris Winsemius
12 april 2007, 17:14
Hoi Peter

Ik kan die solo (mp3 of TABs) niet posten.
't Is in ieder geval het 5e nummer v/d LP "Berlin" van Lou Reed uit '73.
Steve Hunter speelt elektrische gitaar op die LP en eigenlijk gaat de "solo" het hele nummer lang door.

Ik weet niet hoe ik de hele snelle licks zou moeten doen en ik zou het prettig vinden als iemand me op weg kon helpen en/af gezamelijk het uitzoeken.

Je bent hier altijd van harte welkom (liefst na mei wegens de drukte).

Dank voor je aanbod.

peter_heijnen
12 april 2007, 19:32
Kun je anders niet een mp3 mailen? Ik zal na mei iig even contact opnemen.

Chris Winsemius
12 april 2007, 22:06
Ok!

Door m'n vintage-pc/etc. (hoewel net nieuwe buizen, ha ha) lukt die mp3 ff niet hier. Ik heb net 'n vriend gemaild of hij het toevallig op mp3 heeft. Als dat zo is zal ik je het emailen.

Tot later.

peter_heijnen
13 april 2007, 06:47
Door m'n vintage-pc/etc. (hoewel net nieuwe buizen, ha ha) lukt die mp3 ff niet hier.
Heb je de printerkabel al eens omgedraaid? :)

Mitch
13 april 2007, 20:12
:seriousf:

Ik ben 'm nu aan het 'verkrijgen', heb straks de MP3. Als je me een email adres PB'ed dan veerstuur ik 'm aan je, Peter.

Bassbitch
13 april 2007, 20:55
Foei, en dat voor moderators. :sssh:

Chris Winsemius
13 april 2007, 21:00
Stelletje lolbroeken :D

Ik had al 'n vriend gecontact (die heet trouwens ook Peter) maar die had 'm (nog) niet gevonden in z'n giga-collectie.

Mitch: alvast dank voor je moeite!

Laat ook (en Peter H. ook) zowiezo ff weten wat jullie van dit nummer/het gitaarwerk vinden.

mvg/fijn weekend,

Chris

(Nu 'n usb-kabel aan het omdraaien :) LOL)

peter_heijnen
13 april 2007, 21:12
Foei, en dat voor moderators. :sssh:
Tja, op zo'n eerste dag gaat er nog van alles fout he... :)

Mitch
14 april 2007, 00:08
Ik bedoelde natuurlijk: wacht, ik vlieg nog even naar de Free Record Shop in Vlaardingen, die heeft nog koopavond, koop ik de CD, maak ik een MP3tje voor educatief gebruik en bezorg hem daarna op het juiste adres ;)

Afijn, de post is verstuurd. Chris, Peter.....it's up to you boys !

Chris Winsemius
14 april 2007, 00:17
Thanks Mitch!!!

Dank voor al je moeite, het aanschaffen van die prachtige CD en het omzetten naar MP3 voor eigen gebruik. Nu maar hopen dat ik de "gitaarlesleerlingtest" doorsta :)

Ps Wat vond jij van het nummer?

peter_heijnen
14 april 2007, 11:06
Mitch ook hier bedankt!

Heftig kwa song Chris, is dit toen niet geschreven nadat LR gedumpt was door Warhol?

Die solo kan ik je wel uitleggen. Op het eind wordt het allemaal wel wat hektischer, maar daar komen we wel uit. Ik ben eind april een week naar jemen, als ik terug ben meld ik me om iets af te spreken.

Chris Winsemius
14 april 2007, 12:10
Mitch ook hier bedankt!

Heftig kwa song Chris, is dit toen niet geschreven nadat LR gedumpt was door Warhol?

Die solo kan ik je wel uitleggen. Op het eind wordt het allemaal wel wat hektischer, maar daar komen we wel uit. Ik ben eind april een week naar jemen, als ik terug ben meld ik me om iets af te spreken.

Te gek!!!

Die hele LP is heftig qua teksten en sfeer. 't Gaat over de driehoeksverhouding tussen Lou Reed, zangeres Nico en John Cale en veelvuldig dopegebruik. Ook de invloed van producer Bob Ezrin (produceerde later ook de dubbel LP "The Wall" van Pink Floyd) is enorm. Bizar verhaal: op 1 nummer komt het gehuil van kinderen voor. Bob had z'n kinderen in een kast opgesloten en even verteld dat mama niet terug zou komen, het gejammer heeft ie gewoon voor die LP opgenomen. Na dat werk hebben ze 'm maar 'n tijdje in 'n inrichting gezet.

Veel plezier in Jemen!

Richwoodje
14 april 2007, 17:53
schijnt dat Ezrin zo depressief werd van het album dat hij (net als Lou Reed) aan de heroïne ging :o

Chris Winsemius
15 april 2007, 23:22
schijnt dat Ezrin zo depressief werd van het album dat hij (net als Lou Reed) aan de heroïne ging :o

Ik vermoed dat Lou Reed al voor dit album aan de heroïne was.

Anyway: net als bijvoorbeeld Plastic Ono Band van John Lennon vind ik het 'n prachtig album qua composities en teksten, voor vrolijkheid zet ik wel The Beachboys op :D