PDA

View Full Version : mammoet-ivoor in gitaar?



datsun
11 april 2007, 23:41
Ziehier, een recente aanbieding op 2dehands.be:

http://www.2dehands.be/paul-reed-smith-private-stock-21774098.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&per=10&rubriek=muz_instr&start=10

Moet je die specs zien man... Puur eyecandy als je 't mij vraagt.

Oh en om op de titel even terug te komen, hoe geraken die gasten aan mammoet-ivoor?

Sjel
11 april 2007, 23:56
toen ik jouw post las, had ik net hetzelfde: mammoet-ivoor????
Maar blijkbaar wordt dat toch verkocht: http://www.ivorybuyer.com/sales/guitar.htm

Maar ik blijf het vreemd vinden...

Javaca
12 april 2007, 00:02
Het wordt al een tijd voor gitaren gebruikt.

Erg fijn spul voor kambeentjes en brugjes.

De akoestische eigenschappen zijn erg goed. Anders dan bij been is het licht vettig en glad van zichzelf, wat het stemmen aanzienlijk verbetert.

Dit ivoor wordt vooral gevonden in siberië en andere koude streken.

BaseSix
12 april 2007, 00:17
Afgezien van het mammoet-ivoer (die vraag lijkt mij beantwoord), moet ik echt opmerken dat dit wel een onzettend mooie gitaar is...

Helaas kan ik 10.000 euro!!! niet opbrengen (al ben ik al halverwege met mijn Gibson LP R9).

:hippie:

FruscianteFan
12 april 2007, 08:23
Ergens vind ik het wel vreemd om de restanten van prehistorische beesten te gebruiken voor gitaren. Of sla ik dan de plank mis?

G.G.
12 april 2007, 08:54
Ergens vind ik het wel vreemd om de restanten van prehistorische beesten te gebruiken voor gitaren. Of sla ik dan de plank mis?

Wat denk je van sommige prehistorische stukken hout voor topjes (weet ff de naam niet, maar dat hout dat al eeuwen ligt te rotten onder de grond.

Squier4ever
12 april 2007, 09:13
Wat denk je van sommige prehistorische stukken hout voor topjes (weet ff de naam niet, maar dat hout dat al eeuwen ligt te rotten onder de grond.

Langcaster

jimihattricks
12 april 2007, 09:27
damn.. ik ben nooit een prs man geweest, zal ik wsl ook nooit worden, maar ze weten daar wel hoe ze een gitaartje in elkaar moeten zetten zeg..

bert k
12 april 2007, 09:50
Er liggen in Siberië ontzettend veel mammoeten in het ijs, ze zijn niet echt zeldzaam. En aangezien handel in gewoon olifanten-ivoor verboden is, verdienen de Russen er lekker aan.

Kaboemba
12 april 2007, 11:11
Als je het afzet tegen de prijs is het eigenlijk maar een kut ding.

Voor veel minder kan je dezelfde kwaliteit krijgen, maar ja zolang er sukkels zijn die erin trappen. En nee ik zeg niet dat een gitaar van 150 euro net zo goed als een gitaar van 1500 euro, maar daarboven ontloopt het elkaar echt niet veel.

bert k
12 april 2007, 11:22
Vooral omdat het meeste geld in de bling-bling zit.

Maroon
12 april 2007, 11:59
mooie gitaar hoor! Ik vind vooral de hals erg mooi. Weet iemand wat voor soort hout daarvoor is gebruikt?

Negative K3 fan
12 april 2007, 12:17
pallisander/rosewood

Kaboemba
12 april 2007, 14:39
Vooral omdat het meeste geld in de bling-bling zit.

Precies dat en de naam.

SBloke
12 april 2007, 15:11
voor 10.000 zou ik toch echt wel iets anders gaan halen... bij voorkeurin meervoud...

Gibson Goldtop (een vroege)
Gibson ES-335
Adamas custom iets laten bouwen

Als je uitgaat van 3,300 per gitaar ben ik veel blijer daarmee dan met zo'n PRS plank.... ...EN ik zou ermee durven optreden en erop durven spelen zonder eerst alles van ringen, riemen en puntige voorwerpen op 5km afstand te houden..

RRRobin
12 april 2007, 21:45
tuurlijk vet overpriced :p maar wel ongelooflijk mooi zeg :p Ook ff de prijs van dat 14k goud meerekenen he ;) maar dat zal vast niet zo gek veel waard zijn