PDA

View Full Version : versterker kiezen



rolling thunder
11 april 2007, 22:45
Hallo mensen ik ben al enige tijd op zoek naar een versterker.
Ik speel al 6,a 7 jaar gitaar,maar pas een jaar echt serieus electrisch.
op het moment heb ik een hele oude marshall transistor(5210)maar de overdrive klinkt zo dun en schel en hij krijgt ook kuren,dus tijd voor wat nieuws.Nu weet ik niet of ik een trasistor of een buizenbak moet nemen,ik speel namelijk alleen maar thuis op het moment en daar gaat hij lang niet voluit,de stijlen die ik speel varieeren van metallica tot de peppers,dus de versterker moet kunnen scheuren maar ook clean erg vet klinken.Laatst
heb ik nog wel op een line 6 gespeeld met heel veel digitale shit erop,errug
leuk speelgoed maar ik ben er nog niet uit.Ik heb zo,n 600 euro te besteden
Wie oWie heeft wat tips voor mij.

Dribbel_
11 april 2007, 22:48
Hallo mensen ik ben al enige tijd op zoek naar een versterker.
Ik speel al 6,a 7 jaar gitaar,maar pas een jaar echt serieus electrisch.
op het moment heb ik een hele oude marshall transistor(5210)maar de overdrive klinkt zo dun en schel en hij krijgt ook kuren,dus tijd voor wat nieuws.Nu weet ik niet of ik een trasistor of een buizenbak moet nemen,ik speel namelijk alleen maar thuis op het moment en daar gaat hij lang niet voluit,de stijlen die ik speel varieeren van metallica tot de peppers,dus de versterker moet kunnen scheuren maar ook clean erg vet klinken.Laatst
heb ik nog wel op een line 6 gespeeld met heel veel digitale shit erop,errug
leuk speelgoed maar ik ben er nog niet uit.Ik heb zo,n 600 euro te besteden
Wie oWie heeft wat tips voor mij.

Misschien een Peave valveking buizenbak ? 212 of 112 past mooi in je budget ook

Rormo
11 april 2007, 23:58
Ga een keer naar een winkel met een ruim assortiment en test gewoon een hele hoop uit. Dan kun je je een beetje een beeld vormen van het verschil tussen buizen en transistor en wat je mooi vindt klinken.