PDA

View Full Version : Als het zo is dat mn Gmajor het wel goed doet bied ik iedere



Nocki
7 januari 2003, 21:51
voor het beledigen van jullie favorieten fx apparaat...

iedereen weet wel dat ik ruzie heb en nu is er mischien een oplossing. als het morgen blijkt te werken dan hoor je me niet meer en ga ik er mee verder...

tot dat ik het zeker weet blijft het een rot ding... :smile:

LordRiffenstein
7 januari 2003, 22:32
Op 2003-01-07 20:51, schreef Nocki:
voor het beledigen van jullie favorieten fx apparaat...

iedereen weet wel dat ik ruzie heb en nu is er mischien een oplossing. als het morgen blijkt te werken dan hoor je me niet meer en ga ik er mee verder...

tot dat ik het zeker weet blijft het een rot ding... :smile:


Ik ben beniuewd, anders doe ik er nog 25 euro af :razz:

Greetzzz,

Yoeri

sash
7 januari 2003, 23:51
Ik vond het al zo vreemd dat je het een kutding vond... Het beste fx-apparaat wat er bestaat en meneer noemt het een kutding :grin:

Nocki
7 januari 2003, 23:55
hoho.. rustig ik vind het nog steeds een rot ding...
maar mischien dat het op gelost is als ik de oplossing toe pas.
mischien heb ik nog wel een oplossing.
dan ga ik met 1 kanaal direct naar de eindtrap toe en met een kanaal naar de gmajor en vandaar naar de eindtrap.
dit signaal gaat dan naar 2 boxen die boven op elkaar staan.
en de box met fx gaat dan boven op de droge box met het mooie geluid...

totdat het tegendeel bewezen is blijft de gmajor schuldig.

Nocki

Ic3gl0vE
8 januari 2003, 12:27
en als het tegending bewezen is... blijft het dan nog steeds een kutding of ben je er dan ineens blij mee?

lars
8 januari 2003, 17:16
oke...

KUNNEN WE NOU KAPPEN MET DAT GEJAMMER OVER JE G-MAJOR??? WE WETEN ET NU WEL!!!!!

Rwin
8 januari 2003, 18:27
LOL :grin:

Rwin
8 januari 2003, 18:29
hey ik lees het net pas...

HET IS "MORGEN" !!!

enenenenenen? en? nou? hmm?

is het nog steeds kut?

*Rwin gaat vanavond weer gewoon lekker repeteren met zijn G-major.. :grin: hmm lekker :grin:

habberdoedas
8 januari 2003, 20:44
Hoi Rwin,

Ben ff benieuwd hoe jij de G-major op je versterker hebt aangesloten. En welk midi footcontroler jij gebruikt en hoe je 'm gebruikt. Alvast bedankt voor je reaktie.
Habberdoedas..

Nocki
8 januari 2003, 21:07
tja heb blijft niks dat gamjor ding.
ik heb het gebrobeerd om maar 1 uitgang te gebruiken maar hij gaat er niet beter op klinken. dus...

heb ik nu een kant met droog signaal direct van de preamp naar de poweramp en een nat signaal van de preamp naar de gmajor en dan naar de poweramp.

als jullie me beugh zijn met mn gmajor dan zal ik maar weer een sgaan vragen wat beter is. een squier of een ibanez als ik punk wil spelen. als dat dan de dingen zijn die besproeken moeten worden hier...

mischien zijn er nu meer mensen die ondanks dat ik er niet blij mee ben er heel blij mee zijn en een hoop hebben bij geleerd over hun multi effects...

Nocki

Rwin
9 januari 2003, 23:16
Op 2003-01-08 19:44, schreef habberdoedas:
Hoi Rwin,

Ben ff benieuwd hoe jij de G-major op je versterker hebt aangesloten. En welk midi footcontroler jij gebruikt en hoe je 'm gebruikt. Alvast bedankt voor je reaktie.
Habberdoedas..


Ha Habberdoedas,

De G-major hangt in de FX-loop van mijn PODPro.
Ik gebruik mijn PODPro als "basis" en bij elke program die ik verander verandert de G-major mee. ik stuur geen CC's naar de G-major want ik gebruik het Floorboard wat bij de POD hoort (de grote). Daar kan ik dan eventueel wel nog de delay tappen, 1 effect aan of uit zetten, distortion on/off, boost on/off. Deze zijn dan wel van de PODPro en niet van de G-major.
Dus helaas kan ik je niet helpen ivm het CC-en van de G-major.

Heb je een speciefieke vraag? want onze andere gitarist gebruikt wel een MIDI floorboard met zijn Digitech 2120 Artist. en hij CC-ed wel boosts/chorussen/delays etc.
Hij zwerft hier ook op het forum rond onder de naam Simon, en in de chat onder RoadLash.

Rwin

Nocki
9 januari 2003, 23:19
Ahhh. daarom klinkt het bij Rwin het tzelfde
met of zonder gamjor. hij speelt op een line6 pod. ja dat maakt niet uit... daar heb je geen probleem mee met natuurlijke, harmonische boventonen die gecreerd worden door... ehh laat maar zeggen... ehhh.
BUIZEN


Nocki

Nocki
10 januari 2003, 09:32
dus ik bied aan niemand mn excusses aan behale aan RWin.
want de gmanjor doet nog niks en ik mag eigenlijk niks zeggen over de gear van anderen... Dus sorry Rwin.
Nocki

Rwin
10 januari 2003, 13:54
Best Oncki,

whahahahahha ik lach me altijd rot om jou!

En verder vind ik het wel genoeg geweest met je gezeik over apparaten die gewoon goed zijn.
Zoek een KNO-arts op.
En daarna koop je maar wat goede FX zoals de G-force of Intellifex of 2 analoge Studers die je dan uit fase laat draaien zodat je een ECHTE Phaser hebt. Kan je makkelijk betalen want op studiokosten besparen jullie HEEL VEEL want tsja, geluid is niet belangrijk zolang dat van Oncki maar goed is, of niet soms?

voor de geinteresseerden onder ons:

Zo klinkt NOCKI/ONCKI MET BUIZEN:
http://people.zeelandnet.nl/gijzeman/menorah/1.mp3

Zo klinkt Rwin ZONDER BUIZEN:
http://www.roadlash.nl/Music/pardon%20me%20WEB.mp3

Rwin

PS ja ik ben chagi ja!! GET OVER IT!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rwin op 2003-01-10 18:03 ]</font>

Nocki
10 januari 2003, 22:35
Zoals als eerder aangegeven is de demo opgenomen met een rocktron chameleon 2000
over een marshall 9005 eindtrap met 4 el34 buizen uit het jaar nul.
op een gitaar met single coils.

ik ben verder aan het kijken op dit moment en het is dus niet vreemd dat er signaal verlies optreed bij een ad/da convertor.

de gforce is het zelfde als de gmajor qua dat soort dingen. het verschil zit m in de manier van schakeling van de effecten en in nog wat kleine dingen.

jammer dat je niet over dit onderwerp mag praten. dus zal ik maar weer vragen wat beter is. een ibanez of een squier....

ok en dan verder met afzieken zoals dat tegenwoordig toch maar moet.

nogmaals sorry dat ik je afzeik over je line6 spul en de gmajor Rwin.
dat heb je niet verdient... of toch wel???

ajuus

Nocki

sash
11 januari 2003, 00:23
Op 2003-01-10 21:35, schreef Nocki:

op een gitaar met single coils.



En dat maakt wat uit? Alsof een gitaar met single coils meteen slechter is. Ik zou eerst maar eens een goeie strat of tele uittesten....

sash
11 januari 2003, 00:23
Op 2003-01-10 12:54, schreef Rwin:
Best Oncki,

whahahahahha ik lach me altijd rot om jou!

En verder vind ik het wel genoeg geweest met je gezeik over apparaten die gewoon goed zijn.
Zoek een KNO-arts op.
En daarna koop je maar wat goede FX zoals de G-force of Intellifex of 2 analoge Studers die je dan uit fase laat draaien zodat je een ECHTE Phaser hebt. Kan je makkelijk betalen want op studiokosten besparen jullie HEEL VEEL want tsja, geluid is niet belangrijk zolang dat van Oncki maar goed is, of niet soms?

voor de geinteresseerden onder ons:

Zo klinkt NOCKI/ONCKI MET BUIZEN:
http://people.zeelandnet.nl/gijzeman/menorah/1.mp3

Zo klinkt Rwin ZONDER BUIZEN:
http://www.roadlash.nl/Music/pardon%20me%20WEB.mp3

Rwin

PS ja ik ben chagi ja!! GET OVER IT!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rwin op 2003-01-10 18:03 ]</font>



Ja ja, hij is strak :grin:

Rwin
11 januari 2003, 15:53
Op 2003-01-10 21:35, schreef Nocki:
Zoals als eerder aangegeven is de demo opgenomen met een rocktron chameleon 2000
over een marshall 9005 eindtrap met 4 el34 buizen uit het jaar nul.
op een gitaar met single coils.


Ik heb het ook niet over je gitaargeluid! (hoewel buizen inderdaad uit het jaar nul komen :grin:) maar over de hele band.
Wat heb je eraan als de hele band-sound (in de studio) K*T klinkt en de hele band voor 20.000 euro per persoon aan spullen heeft??

want een chameleon en marshall huppeldepup is OOK DUUR!



jammer dat je niet over dit onderwerp mag praten. dus zal ik maar weer vragen wat beter is. een ibanez of een squier....


Dat mag wel maar je verteld het altijd als een feit en niet als een mening. Althans zo komt het over.



ok en dan verder met afzieken zoals dat tegenwoordig toch maar moet.


Dat moet niet! de enige die dat doet ben jij en wie de bal kaatst...



nogmaals sorry dat ik je afzeik over je line6 spul en de gmajor Rwin.
dat heb je niet verdient... of toch wel???


Ik zie het niet als afzeiken want ik weet wat ik kan/heb/hoor. Ik zie het meer als dom van jou. :grin:

veel succes met iets beters vinden dan de G-force.
Whoehahahaha!

ach ja, als je maar tevreden bent met wat je vind. daar gaat het om nietwaar?

Rwin

Moonchild
11 januari 2003, 20:21
Wow Erwin, die soundclip van jou klinkt zeker lekker!

Moonchild
11 januari 2003, 20:22
Nokci, wat was er nou eigenlijk mis met die G-Major?

Je begint een beetje in medias res, volgens mij weten de meesten niet echt waar het probleem nou ligt

sash
11 januari 2003, 20:29
We weten in ieder geval dat ie hem slecht vond. Laten we daar ook bij houden :smile:

Nocki
11 januari 2003, 22:53
precies. ik houdt er verder over op.
het is alleen dat ik met mn boxen een heel transparant geluid kan weergeven. en het geluid zonder iets in mn signal line heel mooi klinkt.
als ik er iets tussen hangt zoals de gmajor kmis ik iets.
ik ben weerschijnlijk iets te precies.
iedereen is blij met de zijne ik alleen niet en probeer alleen erachter te komen waardoor het komt.

Dit was het laatste van de gmajor

Nocki

sash
12 januari 2003, 01:28
Nog 1 laatste dingetje, als ik iets mis in m'n geluid ligt het aan een pedaal dat niet true bypass is. Is het bij die G Major dan ook niet het geval, dat er zo veel digitale shit tussen zit dat het met buizen gewoon slecht klinkt?

Neals
12 januari 2003, 02:03
verschillende gitaristen/verschillende sounds....

maar die clip van Rwin heeft een beter gitaargeluid....

Nocki
12 januari 2003, 10:11
klopt de gmajor is niet true bypass.
en Rwin heeft idd een beter geluid.
mischien speelt hij ook langer.
en heeft hij langer ervaring met apperatuur.
De rocktron had ik toen een half jaar en ik speelde net 2 jaar gitaar.
en ik zelf vind dat geluid ook *@^^%#@$
maar dat gaat niet over de gmajor die had ik toen niet.
en ook niet de versterkers die ik nu heb.

Nocki

zZoRgO
12 januari 2003, 11:22
ik heb ff een tussendoorvraagje: wat is dat effect in pardon me?

ik speel meestal (enkel met de zangeres dan) de acoustische versie, maar zou ook es graag de originele versie met de hele band spelen...

Candyman
12 januari 2003, 14:20
Hé Nocki,

Ik heb de G-major vergeleken met een Intellifex i.c.m. een Ernst Fliek Rover/Engl 930/Mesa 1x12" EV kastjes.

De G-major kleurt het geluid meer dan de Intellifex. Dit is ook logisch, want het gehele analoge signaal wordt bij de G-major naar digitaal omgezet, de Intellifex heeft naast het digitale signaal een analoog pad.

Ik ken een aantal pro's die dezelfde ervaring met de G-major hebben. De G-force klinkt daarentegen veel beter en laat het originele geluid intact. Ik heb de G-force mogen gebruiken tijdens een aantal optredens en hij klinkt super helder. De G-force is leuk als je veel studiowerk doet, maar voor live gebruik vind ik 'm te duur.

Ik heb zelf voor de Intellifex gekozen en die tast het geluid van m'n Diezel niet aan. Tweedehands zijn ze voor zeer weinig te krijgen.

Ik denk dat veel gitaristen tevreden zijn met hun G-major, omdat ze het verschil te verwaarlozen vinden. Bovendien is de kleuring veel beter te horen bij buizenapparatuur dan bij digitale versterkers. Het buizengeluid levert harmonische boventonen op (die voor het warme geluid zorgen) die door de digitaal conversie (24 bit) verdwijnen. Bij gebruik van een PodPro zul je waarschijnlijk geen verschil horen.

Kortom, er is niks mis met je oren. Verkoop de G-major, ik weet zeker dat je er iemand blij mee kunt maken, en koop een Intellifex.

Candyman
12 januari 2003, 14:23
Dat die clip van Rwin een beter geluid heeft, zal ermee te maken hebben dat ie geluidstechnicus is en een studio heeft.

Rwin
12 januari 2003, 16:10
Candyman heeft deels gelijk.

door (24 bit) conversie verdwijnen er zeker geen harmonische boventonen.
Zal ik het even KEIHARD bewijzen? zet u maar eens even een CD-tje op van u favoriete gitarist. (hij moet wel over buizen spelen he :wink: )
Zoals u hoort... buizengeluid. MET harmonische boventonen. en dat is zelf 16 bit.

dus candyman, er verandert wel iets ja maar zeker niet harmonische tonen die verdwijnen.

bij de intellifex is ook een analoog pad ja, maar als ie door (al is het maar 1) digitaal effect gaat is ie gewoon door een AD/DA conversie heen gegaan. simpel zat.

En ja, die demo is een studio opgenomen waar ik werk ja. idd door mij opgenomen.
1 gitaar is gemic-ed en 1tje is rechtstreeks opgenomen.

Rwin

sash
12 januari 2003, 16:18
Kijk, dáárom hou ik het lekker analoog :grin:

Rwin
12 januari 2003, 17:01
Op 2003-01-12 10:22, schreef zZoRgO:
ik heb ff een tussendoorvraagje: wat is dat effect in pardon me?

ik speel meestal (enkel met de zangeres dan) de acoustische versie, maar zou ook es graag de originele versie met de hele band spelen...


effect?
je bedoelt dat zwellende geluid in het begin van het nummer?
dat is gewoon met je volume spelen en een clean geluid met een chorus/delay erover.

of bedoel je het scratchen? das scratchen dus... :grin: alhoewel ik het gewoon met mijn plectrum doe. Over de snaren heen "krassen".

Rwin

zZoRgO
12 januari 2003, 17:04
had het op de swell..
dacht da jer misschien een lichte phaser over gooide of zo...

Candyman
12 januari 2003, 17:11
Rwin,

Een CD heeft ook maar een beperkt freq. bereik en laat de tonen die een mens niet kan horen weg. Dus een CD opname van een buizenversterker geeft niet alle harmonische tonen weer. De niet hoorbare harmonische tonen zorgen wel voor het "warme" geluid. Een plaat geeft dit wel weer en puristen beweren dat een plaat warmer klinkt.

Candyman
12 januari 2003, 17:16
De Intellifex heeft nààst het digitale (lees effect) signaal een analoog pad, waar het originele versterkergeluid door heen gaat zonder dat er AD/DA conversie plaatsvindt (tenzij je de HUSH gebruikt). De mixer functie biedt de mogelijkheid om deze twee signalen (dus het droge analoge signaal en het digitale effectsignaal) te mengen.

Nocki
13 januari 2003, 00:27
ik heb vanavond weer met mn bandje gespeeld en nu met een speaker droog en een met de fx heb ik weer een geweldig geluid. k stond weer heerlijk als vanouds te spelen.
YES!!!!

Nocki

p.s. Candyman bedankt

Chiel
13 januari 2003, 13:26
Op 2003-01-12 15:10, schreef Rwin:
Zal ik het even KEIHARD bewijzen? zet u maar eens even een CD-tje op van u favoriete gitarist. (hij moet wel over buizen spelen he

Zoals u hoort... buizengeluid. MET harmonische boventonen. en dat is zelf 16 bit.



Niet met mijn 24bit Linn cd spelertje :smile:

Rwin
13 januari 2003, 16:35
@ Candyman
tonen boven de 20kHz zorgen niet voor het warme geluid. Buiten dat; boven de 20kHz kun je ze niet eens horen.
Een plaat klinkt in theorie beter (niet warmer) dan een CD. In praktijk alleen als je een platenspeler hebt van boven de 10.000 euro (exclusief naald) en een ongeschonden plaat.

over de intellifex:
Ja ok, maar als je dus een effect gebruikt dan hoor je toch ook het digitale gedeelte? Als je hem bypassed dan is het idd misschien beter omdat ie niet door de converters heen gaat.

@ Chiel
Nee, hoor. Een 16 bit CD wordt niet beter op 24 bit afgespeeld.
Als je de lange en saaie uitleg wilt mail maar ff.

Rwin

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rwin op 2003-01-13 15:39 ]</font>

Chiel
13 januari 2003, 17:36
Resumé; ik ben genaaid met m'n cd-speler!


Van't weekend ff die pui bij 'Mijn HiFi' eruit beuken!

Nocki
13 januari 2003, 18:09
ok ik ben het beugh...

uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat mn geluid wel degelijk aangetast wordt.
de oplossing is dus voorlopig 1 kanaal droog en 1 kanaal wet.

Ik heb via de email nog even contact met Rwin gehad en hij is niet eens zo verkeerd.
en dit stukje ben ik zat.

ondertussen heb ik veel geleerd over de gmajor en over wat er allemaal voor misverstanden zijn over geluid...

nu dus een ooi hangslotje... vroeger om mn nek nu om mn topic...

Nocki

Rwin
13 januari 2003, 20:04
klopt,

Nocki en ik hebben elkaar gesproken over de mail.

Things got straightend out.

Anyway,

Hangen met die hap! (het slotje he :wink: )

dml
15 januari 2003, 22:46
Hee CANDYMAN!!!

Je schrijft dat de CD frequenties weglaat die een mens niet kan horen?? Apart, het freq.bereik van een simpele cd-speler loopt van 5 Hz tot 20.000 Hz en er wordt ook met dit bereik opgenomen. Het menselijk gehoor loopt ongeveer, naar gelang de leeftijd, van 50 Hz tot 15.000 Hz. Baby's kunnen overigens veel meer horen maar dat neemt dus al heel snel af. Misschien bedoel je dat de bemonsteringsfrequentie of quantisering ietwat te wensen overlaat, namelijk 44,1 kHz. Met deze frequentie (snelheid) wordt een signaal in partjes gehakt, 8 om precies te zijn. Tegenwoordig wordt er 24 bit/96 kHz opgenomen wat betekent dat de partjes veel kleiner zijn in vergelijking met 44,1 kHz en dus dichter bij de realiteit staan. Over een tijdje zullen we over de 96 kHz komen en dan klinkt 96 weer kil. En zo gaan we maar door. Vergelijk het maar met oude synth's, die waren bijv. maar 8 stemmig, tegenwoordig is 128 stemmmig heel gewoon en kunnen klanken veel realistischer opgebouwd (gestapeld) worden.
Helaas door marketingstrategieen is de CD, zoals wij die kennen, te vroeg op de markt gekomen, Philips (en Sony) waren in 1983 eigenlijk nog lang niet klaar met de ontwikkeling. Weetje: de digitale Video Disc was er eigenlijk al eerder dan de CD, dit was een Disc ter grootte van een LP, ontwikkeling begon al in 1969!!
Onderhand kennen we ook de Super Audio CD die dus werkt op de genoemde 24/96-methode.
Oh ja, dit is absoluut NIET te vergelijken met het geluid van een DVD. DVD lijkt in vergelijking met SACD op een cassettebandje.

Rwin
16 januari 2003, 20:25
met dml kan ik praten...

en hij heeft ook nog gelijk ook :grin:

jammer dat SACD niet snel door zal breken he... te duur...

of heb je nog goede hoop?

Rwin