PDA

View Full Version : retro sonic od of li'll leo van toadworks.



hagfan
11 april 2007, 21:24
hallo

ik wil graag jullie mening.
ik wil graag een veelzijdige od
ik heb een fulldrive 2 gehad en die pakte laag weg en deed er mid bij niet wat ik wilde.
nu wil ik een overdrive voor een randje ik bedoel echt minimaal tot en mooie bluesy sound.zonder dat er iets met mijn geluid gebeurt.
ik vind de hao rumble mod erg mooi maar die is niet meer te krijgen.

ik zoek een od zoals een oude fender blackface amp tot een Dumble amp(robben ford) . geen engelse sound.als er iemand is die zoiets kan bouwen hoor ik dat graag.

nu heb ik gehoord van de retro sonic od en de li'll leo van toedworks.welke is het meest geschikt denken jullie. prijs is gelijk dus daar ligt het niet aan.

of zijn er meer pedalen met de eisen die ik stel. ik hoor het graag.

greetz hagfan

Mitch
11 april 2007, 21:46
Je noemt wel twee héél uiteenlopende amps zeg ! Bedoel je dat jouw ideale ODpedaal dat beide kan of mag dat in twee pedalen zitten ? De ene sound heeft vrij veel laag en hoog en overstuurt in beide, de tweede is sterk gecomprimeerd met een enorme dosis mid. Lijkt me lastig.
Enige dat in de buurt komt is dan mijns inziens de Barber Burn Unit> Twee kanaals, met eignelijk twee keer hetzelfde pedaal. Die heeft een instelbare compressie én toonregeling, volume en gain per kant en kan dus in ieder geval twee heel verschillende sounds bewerksteligen.

Een leuke Tweed sound kan een stuk goedkoper. De AMT Tweed is een simpel Russisch pedaal dat zo ongeveer tussen EQ en drive inzit. Beetje mid weg, laag en hoog erbij en tweeden maar ;)

Misschien moet je nog eens beschrijven wat je nou precies wil.

De HAO is overigens nog wel verkrijgbaar, maar niet direct in NL. Kan wel bij o.a. Tonefactor of anders via eBay.

hagfan
13 april 2007, 09:18
hey mitch

een od die mijn geluid laat zoals hij is.die geen mid of laag toevoegt en mij fender belletjes heel laat.hij moet een randje/korreltje kunnen geven tot een stevige bluesy sound. die warm is zonder dat hij modderig wordt.een extra boost functie is wel handig maar niet perse nodig.
hi gain hoeft niet.
misschien is er wel een pedalbouwer die hier raad mee weet ofzo.

greetz hagfan

hoofd
13 april 2007, 10:16
Ik heb gister een paar Toadworks dingen getest, de li'll Leo alleen niet. Maar ik denk niet dat je er een miskoop mee doet. De John Bull Jr. vond ik lekkerder dan z'n pa, John Bull. Laat het geluid lekker open, reageert ook erg goed op de volumeknop van je gitaar. Het ontbreken van een tone-pots was eerder een voordeel dan een nadeel.

Als de li'll Leo van dezelfde geluidskwaliteit is heb je er echt geen miskoop mee, voor die 100 euro..

Mitch
13 april 2007, 19:40
Een paar dingen die je wil zijn niet helemaal mogelijk. Al je Fender belletjes behouden kan per definitie niet met een overdrive, juist ook in dat tophoog zit je crunch.
Een paar andere dingen zijn lastig, maar wel mogelijk. Er zijn best OD's die al je laag behouden en geen mid toevoegen, maar besef wel dat het geen onkunde is dat een hoop OD's die karakteristieken geheel of gedeeltelijk hebben. Het helpt je om alsnog door de bandmix heen te komen. Als je hoofdzakelijk thuis speelt of in een band met een heel rustige drummer kan het natuurlijk wel. Afgeleiden van de DOD250 (tegenwoordig bijvoorbeeld de BYOC kit of dichter bij huis de MigBoost van forumlid Speeddemon) houdt veel lekkerder zijn laag dan een gemiddelde tubescreamer. De Menatone Red Snapper vond ik ook erg goed qua transparantie, al kan die wat aan de heldere kant zijn.
Leuke tip: plaats een mosfet boost op een lage stand vóór je overdrive (of zelfs fuzz) en je houdt een stuk meer tophoog en dynamiek. Ik heb zo'n vermoeden dat dat iets is wat je sowieso wel aanspreekt.
Mosfet boosts zijn bijvoorbeeld de Catalinbread Super Chili Picoso, Z Vex Super Hard on etc.

hagfan
14 april 2007, 12:26
hallo hoofd

waar kan ik die dingen testen die li'll leo's

ik woon in gelderland?

hagfan
14 april 2007, 12:35
hallo mitch

ik heb die super hard on weleens geprobeerd maar was toch echt te ruig voor mij.heb ook veel gehoord over de red snapper maar dan moet je wel de oude uitvoering hebben en die zijn best moeilijk aan te komen volgens mij?

gister weer die hao rumble mod gehoord ik blijf hem geweldig vinden.
hij is niet zo schreeuwerig maar een mooie milde overdrive.en kan van een mooi randje tot een flinke od.

toch wil ik die li'll leo eens proberen.

greetz hagfan

Mitch
14 april 2007, 12:46
Super Hard on te ruig ? Op full blast dan ? Denk dat je iets anders bedoelt, het is gewoon een clean boost maar geeft niet.

Toadworks wordt momenteel geïmporteerd door Premiumpedals en die heeft als dealers Tonika in Groningen, Jacobs in Zierikzee en Sound Plaza in Amsterdam.
Allemaal te vinden via de site van toadworks, www.virtualtoad.com