PDA

View Full Version : welke zal ik kiezen



Wriozz
11 april 2007, 20:41
hey allemaal,

een tijdje geleden poste ik over welke versterker ik zou nemen,
mijn budget is gestegen (tot 375) en ik heb 2 versterkers
ik kan een marshall valvestate v265 krijgen, (die hoogste uit de serie
2x 2'' speaker 65 watt)

of een Marshall mg50dfx die mg is natuurlijk een stuk nieuwer maar slechter,
de andere marshall is nog in goede staat maar natuurlijk al weer een stukkie ouder..
aan de mg ben ik 200 kwijt en aan de valvestate 300/325..
wat zal ik doen?
ik heb ze allebij al uitgeprobeerd. ze doen het nog goed.

Groeten,
wriozz

edit: plaatje van valvestate http://img246.imageshack.us/img246/4838/marshallmo5.th.jpg (http://img246.imageshack.us/my.php?image=marshallmo5.jpg)

guitarguru
11 april 2007, 20:50
Valvestate is een stuk beter dan die MG serie hoor! Uiteindelijk moet je toch voor de sound gaan. En iets ouder heeft al weer zoveel meer karakter he 8-)

Squier4ever
11 april 2007, 20:53
300 is IMO nog teveel voor die VS...
ik zou er max. 250 voor geven..
kijk eens wat verder dan alleen marshall.

Balthazar
11 april 2007, 20:56
ik begrijp werkelijk waar niet wat iedereen zo goed vind aan die marshall valvestates. neem heeeel even de moeite om gitaarmarkt daarboven aan te klikken en wat zie je?

london city 100 watt buizen top,
sovtek mig 60 top,
tech21 trademark 10 combo
H&K Tube 50 combo
engl thunder reverb 50 combo.
Laney VC 30 combo.

alleen al de eerste paar pagina's

Allemaal supergoede BUIZENversterkers, ( op die tech21 na ) die stuk voor stuk beter klinken ( imho ) dan de door jou genoemde amps.
ligt er natuurlijk aan wat voor gitaar je speelt en welke stijl?

maar sorry misschien ben je na uitgebreid testen tot de conclusie gekomen dat een van deze twee het beste voor je is, dan heb ik niets gezegd.

BlackSun
11 april 2007, 21:35
Als je tussen die twee moet kiezen zou ik de Valvestate nemen. Ik heb hem ook gehad en voor het geld is het een zeer leuke versterker! Een prima allround amp, je moet er alleen geen metal mee willen spelen, daarvoor is de distortion te 'rock'. De chorus (écht stereo!) is wel heeeeel erg geil :D Dat zou ik op mn huidige buizen amp ook wel willen hebben;)

Ik ben het met Balthazar eens dat er veel meer leuks te vinden is, hoewel je budget natuurlijk niet echt heel veel toelaat.
Als je veel tijd wil steken in het zoeken naar een 2e hands amp en je speelt in een band zou ik nog eventjes doorzoeken, er zijn leukere amps te vinden (tip: Randall!!) maar dan moet je wel geluk/geduld hebben.

Conclusie: staat de keus tussen die twee vast: de Valvestate! heb je tijd over en zoek je écht een goede amp: kijk nog even verder / spaar nog even door.

Rormo
12 april 2007, 00:01
Beide amps vind ik ronduit ruk. En ik sluit me bij Balthazar aan dat er veel betere dingen te krijgen zijn.

ColourofFire
12 april 2007, 00:05
sluit me aan bij het doorsparen. Tis een beetje zonde om nu iets te kopen en er dan na een jaar achter te komen dat je eigenlijk iets veel beters had gewild. K heb ook anderhalf jaar gespaard, en dan maar het kutgeluid van men 160 euro fendertje aangehoord.

Lennartmot
12 april 2007, 15:12
De valvestate had een bandlid van mij ook.. Die vond ik op een gegeven moment echt afschuwelijk. Zo veel hoog en een krasserig geluid..

Zitten in deze ook goldbacks?

Baker
12 april 2007, 15:28
zucht... daar gan we weer.
TS vraagt om advies, en het mondt uit in een valvestate is goed of vaslvestate is slecht discussie.

Ik heb die VS265 jaren gehad en voor het geld is het een prima allround ding.
Niet te vergelijken met een buizenamp, maar als je dat niet doet is het een prima ding.

Die MG serie ken ik niet zo,
maar ik denk dat je voor 300 euro een boel plezier beleeft aan die VS265

Nog wel een vraagje, die 300 euro, is dat een winkelprijs of een particuliere verkoper? In dat laatste geval zou je nog wel wat van de prijs af kunnen krijgen hoor, 250 euro ofzo.

Lennartmot
12 april 2007, 15:32
Nja ik zeg dat ik die valvestate niks vind.. In mijn onwetendheid zou ik dus automatisch voor de ander gaan, dan heb ik tenminste nog kans..

hendrix_appendix
12 april 2007, 16:36
sluit me aan bij het doorsparen. Tis een beetje zonde om nu iets te kopen en er dan na een jaar achter te komen dat je eigenlijk iets veel beters had gewild. K heb ook anderhalf jaar gespaard, en dan maar het kutgeluid van men 160 euro fendertje aangehoord.

Idd, als ik de TS was zou ik doorsparen voor een fijne all-tube combo oid. Valvestate is toch vaak een beetje zo'n vervelend tussenstation tussen je beginners- en gevorderden versterker. Als je gewoon even doorspaart kun je voor wat meer geld een ding kopen waar je iig langer en meer plezier van hebt.
Hoewel ik de Valvestate niet compleet ruk vind, misschien met het juiste pedaal erbij.

Lennartmot
12 april 2007, 17:13
Hij vraagt toch uit welke van de twee hij moet kiezen...?

ColourofFire
12 april 2007, 17:17
Hij vraagt toch uit welke van de twee hij moet kiezen...?

Jah en sommigen geven het advies naar andere opties te kijken. Als hij alsnog wil kiezen is het zijn eigen vrije keuze dat alsnog te doen. Niemand zegt dat hij verder MOET sparen, als hij dat niet wil kan hij toch gewoon naar de andere adviezen hier luisteren?

Wriozz
12 april 2007, 17:57
Ik heb gehoort hoe de valvestate klinkt en daar ben ik zeer tevreden over, de vraag is dus nu gaat hij het niet snel begeven? hij stamt nog uit de guldens dus..niet dat ik hem net een week heb en dat ik dan alweer een andere kan kopen,,. (nu ziet hij er nog prima uit. ook het geluid is nog zeer O.K.)

Bâh
12 april 2007, 18:07
Als je een 2e-hands valvestate koopt moet je even goed controleren of hij geen krakende potmeters heeft.
Dus echt alle knopjes helemaal open en dicht draaien.

Baker
12 april 2007, 22:06
goed idee,

check ook of je geen plotselinge volume verschillen hoort.
Of gekraak. duidt op kapot buisje. Dat ene buisje wat erin zit kun je sowieso even (laten) vervangen. Kost je de kop niet.

Wriozz
13 april 2007, 08:42
okee, dus gewoon alle knoppen opendraaien en kijken of ik gekraak hoor. En zijn er verder nog suggesties wat ik kan kopen bij music store ofzo??

Jimwoud
13 april 2007, 09:49
okee, dus gewoon alle knoppen opendraaien en kijken of ik gekraak hoor. En zijn er verder nog suggesties wat ik kan kopen bij music store ofzo??

Peavey Bandit, vind ik beter dan de MG en Valvestate. Zijn 2de hands ook goed te vinden kun je ook de 1 na laatste uitvoering nemen, die met donkerblauw, rood, en zwart.

jorrit
13 april 2007, 09:53
Een prima allround amp, je moet er alleen geen metal mee willen spelen, daarvoor is de distortion te 'rock'. De chorus (écht stereo!)


Yeah echt stereo :D met een speaker afstand van wat zullen we zeggen 30 cm? hoor je dat echt niet (heb hm zelf gehad) chorus loop ook niet van de linker naar de rechter speaker. Wel een degelijke bak, luid zat klinkt niet beroerd (325 is wel teveel!)

Wriozz
13 april 2007, 10:01
welke Peavey Bandit bedoel je?

Jimwoud
13 april 2007, 10:17
welke Peavey Bandit bedoel je?

Ik ken alleen deze uitvoering, en die is best ok hoor. Hebben ook wel een vette distortion voor die prijs. Gaan voor max. 200 euro 2de hands.

http://www.steff-musik.dk/images/peavey%20bandit%20112.jpg

Wriozz
13 april 2007, 19:35
ik heb besloten, ik ga morgen na de winkel en ze alle 3 is uitproberen:), als het niks word kjik ik daar gewoon verder, Dank jullie wel!@

Wriozz
15 april 2007, 19:54
ik ben nu de trotse eigenaar van een ibanez RG350 EX met een marshall MG50
Ik heb de bandit ook geprobeerd, mooi ding maar de Overdrive vond ik niet niet echt bij mn stijl passen.