PDA

View Full Version : stemmechaniek los



Sterik
11 april 2007, 21:36
Goed, ik was dus de snaren aan het vervangen, bij de vierde snaar: stemmechaniek zat een beetje los, ik denk van ach dat was vast al zo, dus ik draai gewoon door.
alleen nu een probleem, de schroef waar de snaar omheen zit, is nu opeens omhoog gedraaid, dus ze lijken nu zegmaar iets als dit:
-
-
-
_
-
-

zegmaar :satisfie:
dus, ik weet niet of dit goed of slecht is, ik zou hem in ieder geval graag weer op de goede plek hebben zitten....
op internet is hier niet echt iets over te vinden, ik heb ook al geprobeerd de schroeven aan te draaien, dat wil ook niet, iemand een oplossing?
en ja ik weet dat ik hem kan laten nakijken e.d. maar daar heb ik geen geld voor en het is geen ramp, maar wel lichtelijk verontrustend.... :confused:

GunMetalBlue
11 april 2007, 21:38
Goed, ik was dus de snaren aan het vervangen, bij de vierde snaar: stemmechaniek zat een beetje los, ik denk van ach dat was vast al zo, dus ik draai gewoon door.
alleen nu een probleem, de schroef waar de snaar omheen zit, is nu opeens omhoog gedraaid, dus ze lijken nu zegmaar iets als dit:
-
-
-
_
-
-

zegmaar :satisfie:
dus, ik weet niet of dit goed of slecht is, ik zou hem in ieder geval graag weer op de goede plek hebben zitten....
op internet is hier niet echt iets over te vinden, ik heb ook al geprobeerd de schroeven aan te draaien, dat wil ook niet, iemand een oplossing?
en ja ik weet dat ik hem kan laten nakijken e.d. maar daar heb ik geen geld voor en het is geen ramp, maar wel lichtelijk verontrustend.... :confused:

Deze is leuk, die volg ik :D
Ik zou in ieder geval je snaar er weer afhalen tót dat ding weer werkt :)

Sterik
11 april 2007, 21:46
Ja leuk voor jou :satisfie:, ik heb de snaar er afgehaald idd, anders had ik ook niet aan de schroeven kunnen draaien, daarmee bedoel de schroef waar het mechaniek vastzit in het hout

jimihattricks
12 april 2007, 10:31
wat voor gitaar is het.. (of beter; wat voor stemmechaniek).. foto's helpen meestal

Ic3gl0vE
12 april 2007, 16:35
Als er van die moertjes aan de bovenkant zitten moet je die eens vastdraaien.

sickpunk
12 april 2007, 16:46
woei you lost me on this one :P

foto's zijn inderdada handig bij zoiets...

blimb
12 april 2007, 17:09
volgens mij moet je een nieuwe gitaar kopen