PDA

View Full Version : Ik sta op het punt een BO~EL te kopen...



Reb
11 april 2007, 20:33
Ja, ik sta dus op het punt een Bo~el te kopen. Het is een G.G. model. Nu vraag ik me alleen nog af of de headstock wel klopt? Ik wil namelijk niet er zometeen achter komen dat ik een replica heb gekocht... ;) Wat is een redelijke prijs voor deze gitaar?

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/e/ce/z.0b61c584a707d1966a8fe7cbecf02b1f.jpg

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/d/cf/z.907c9ea0b7e3cd77d27c728ccbc027e8.jpg

Dweezman
11 april 2007, 20:36
mss dat het zo hoort, maar bij het zien van de headstock snap ik je vraag....

G.G.
11 april 2007, 20:38
G.G. series. In ieder geval geen fake die door mij gemaakt is 8-)

AgileGhost
11 april 2007, 20:48
Of het is een hele vroege bo-el, of een hele slechte fake. Beter maar even aan Huub zelf vragen.

bert k
11 april 2007, 20:50
http://www.huubboel.nl/

glasbier
11 april 2007, 20:50
sorry,maar ik vind hem er erg goedkoop uitzien,echt of niet....

Reb
11 april 2007, 21:35
Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar Huub Boel in de hoop dat hij kan bevestigen of het een "echte" is of een replica. Ik wil niet nu ik eindelijk geld heb voor een redelijke gitaar een kat in een zak kopen... :)

BamBuFan1
11 april 2007, 21:37
Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar Huub Boel in de hoop dat hij kan bevestigen of het een "echte" is of een replica. Ik wil niet nu ik eindelijk geld heb voor een redelijke gitaar een kat in een zak kopen... :)

Het kan wel eens één van de pre-productie modellen zijn van Huub, daar heeft hij er wel meer van in de winkel hangen. Dus wel een echte Bo-El, alleen nog niet met het officiële logo.

dickie
11 april 2007, 22:13
Denk dat dit er een uit de tijd is dat ze eigenlijk "Shine" heette - vergis je niet het is maar gewoon een massa product dat in Azië gemaakt wordt in een van de grote fabrieken daar... Heb ook ooit een G.G. model ingeruild bij een andere deal (puur voor de handel) - geloof me ik was blij dat ik er de gecalculeerde € 350,- voor terug had! Bij een merk als bijvoorbeeld Cort krijg je veel meer voor dat geld!
Werk als gitaartech in muziekzaak en heb ook al een paar MC modellen mogen afstellen... Wil je niet teleurstellen - Vind het knap dat ze daar zoveel geld voor durven te vragen! Fretwerk van het caliber "heuvel en bult", tremolo posten die loszaten en ga zo maar door.

Bekijk en test hem goed voordat je de knoop doorhakt!

Succes!

Dickie

Kaboemba
11 april 2007, 22:46
Hmmm dickie ik hoop dat je je woorden een beetje kan onderbouwen met meningen van anderen.

Ik ben meerdere malen bij huub geweest en was juist verbaast over de kwaliteit voor het bedrag. De oudere shines is een ander verhaal maar een bo-el is toch echt niet verkeerd en dat wordt door een helebo-el bezitters ondersteunt. (nee ik heb er geen).
Hoop niet dat je verhaal is omdat je bij een andere zaak werkt (lees concurrent).

DarknessAwaits
11 april 2007, 23:03
Het zijn inderdaad niet de minste aantijgingen die dickie daar plaatst. Heb slechts 1 Bo~El gezien in het echt (MC-7) maar dat was echt een fraai stukje werk zo op het eerste gezicht.

Hendriks
11 april 2007, 23:20
Reb je hebt een PM

fred dons
12 april 2007, 08:31
Ik ken Boel ook alleen als assembleerder, en hij heeft mooie koreaanse gitaren die onder zijn naam worden in Korea worden gemaakt maar de term masterbuilder die vaak in 2e handsadvertenties van Boel's wordt gebruikt vind ik licht overtrokken
Dit geeft geen waarde oordeel over zijn gitaren, de Boel's die ik in mijn handen heb gehad (en ook de Shine's) waren prima gitaren maar het zijn gitaren die in korea worden gemaakt en waar nodig in nederland verder worden geassembleerd of afgesteld

dickie
12 april 2007, 09:27
Hoop niet dat je verhaal is omdat je bij een andere zaak werkt (lees concurrent).

Haha... Nee, werk gewoon in loondienst bij een muziekzaak; heb geen aandelen - en we verkopen ook geen gitaren onder (eigen) naam.
Ik krijg hier wekelijks vanalles op de werkbank - en ik mag dan een perfectionist zijn, maar ik vind wel dat wanneer je je als merk uitgeeft als zijnde "Masterbuild" en ik kom dan gebreken tegen als: "ongelijk fretwerk", "losse tremolo posten" en een toplock op een MC model die overdreven hoge actie geeft op 1e fret (met alleen lager frezen als oplossing...) - Ja, dan wordt ik helaas sceptisch over de " Masterbuild-Status" van zo'n merk! (Bo~El is zeker niet het enige merk waar ik zo'n gevoel bij krijg, geloof me!))

jimihattricks
12 april 2007, 09:35
mss dat het zo hoort, maar bij het zien van de headstock snap ik je vraag....

hehe +1

mss moeten we huub es vertellen dat er ook decal papier bestaat voordat hij weer met zn viltstiften aan de gang gaat :satisfie:

anibal
12 april 2007, 11:59
Ik ken Boel ook alleen als assembleerder, en hij heeft mooie koreaanse gitaren die onder zijn naam worden in Korea worden gemaakt maar de term masterbuilder die vaak in 2e handsadvertenties van Boel's wordt gebruikt vind ik licht overtrokken
Dit geeft geen waarde oordeel over zijn gitaren, de Boel's die ik in mijn handen heb gehad (en ook de Shine's) waren prima gitaren maar het zijn gitaren die in korea worden gemaakt en waar nodig in nederland verder worden geassembleerd of afgesteld

Ik denk dat jouw verhaal klopt, ik was bij Huub geweest en vond opvallen toen ik zei "Dat ik niet zo van Koreaanse gitaren hield" de antwoord krijg van "Koreaanse kunnen wel goede gitaren maken hoor !" verder krijg ik een uitleg hierover. Ik wou de C-7 testen en eventueel kopen, maar dit heb ik uiteindelijk niet gedaan. ik vind veel aan deze gitaren niet overtuigen !ook veel onderdelen zien er goedkoop uit, zoals de humbuckers.. ik zou nooit een C7 kopen voor 1400 euro dit is te veel geld..

Wat is ook best vreemd vond was antwoord op mijn vraag "Kunnen jullie een C7 voor me maken met fixed bridge ?" ik krijg verder niet echt een antwoord maar iets standart als "nog in de planning" als deze gitaren in huis werden gemaakt was geen probleem om eentje voor mij te bouwen met een fixed bridge.

Ik wil niks negatief over boel zeggen.. dit was alleen mijn ervaring. Verder zijn ze zeer ardige mensen die veel van gitaren weten. Ik wil misschien een keertje een kim kopen van ze, die is niet duur en erg fijne gitaar.

O ja, nu heb ik toch mijn eerste koreaanse gitaar ;-) een schecter. Het klopt toch wat Huub tegen mij zei. (Koreaanse kunnen wel wat)

Kaboemba
12 april 2007, 14:42
Ik wil zeker ook niet zeggen dat het TOP gitaren zijn maar ik vond de negatieve post wel heel erg overdreven.

Ik zou persoonlijk ook geen bo-el kopen om de hier genoemde redenen en omdat je gewoon de helf van je geld of meer weg flikkerd zodra je met je aankoop de deur uit loopt.

SBloke
12 april 2007, 15:00
Die paar Bo~eL's die ik inhandenheb gehad waren voorsteffelijke gitaren. Goed, ze hebben hun naam niet mee. (Geen bekend merk ofzo) maar ze spelen wel lekker.
Qua craftsmanship heb iknooit problemen gezien. Wel zou ik zelf niet voor een MC gaan.. ben meer liefhebber van de KIM serie... lekker spartaans.

En nog over die GG uit de beginpost. Dat is zo te zien inderdaad een erg vroeg model.

anibal
12 april 2007, 15:25
Die paar Bo~eL's die ik inhandenheb gehad waren voorsteffelijke gitaren. Goed, ze hebben hun naam niet mee. (Geen bekend merk ofzo) maar ze spelen wel lekker.
Qua craftsmanship heb iknooit problemen gezien. Wel zou ik zelf niet voor een MC gaan.. ben meer liefhebber van de KIM serie... lekker spartaans.

En nog over die GG uit de beginpost. Dat is zo te zien inderdaad een erg vroeg model.

mee eens, dit zei ik ook.. de kim bedoelde ik eerst, in mijn eerdere post zei ik kelly ;-)

de kim is idd erg fijne gitaar, heb deze uren lang gespeld ! prijs is ook niet slecht. Alleen zou ik een andere humbucker in willen.

SBloke
12 april 2007, 15:48
Andere bucker is een kwestie van erin bouwen he. Ik vond hem stock al ERG lekker... Ja die gitaar komt er nog een keertje.

Ik heb pas één nadeelgevonden eraan: Op de 12fret ligt bij elke Bo-eL gitaar zo'n blok in de hals met het type... Als ze dit nu achter wegen konden laten bij een Kim zou ik gelukkig zijn. het doet imho afbreuk aan het spartaanse karakter van diegitaar.

anibal
12 april 2007, 19:55
Andere bucker is een kwestie van erin bouwen he. Ik vond hem stock al ERG lekker... Ja die gitaar komt er nog een keertje.

Ik heb pas één nadeelgevonden eraan: Op de 12fret ligt bij elke Bo-eL gitaar zo'n blok in de hals met het type... Als ze dit nu achter wegen konden laten bij een Kim zou ik gelukkig zijn. het doet imho afbreuk aan het spartaanse karakter van diegitaar.

Die blok mag van mij ook uit idd, zonder heeft ie meer karakter vind ik.

dracobaco
12 april 2007, 23:03
Ben het toch wel met Dicky eens. Ik heb zelf een MC-6 en MC-7 gehad maar ben blij er vanaf te zijn. Na de introductie van de MC-7 ben ik als een haas naar Zutphen gereden om er een te scoren. Ik heb met pijn in het hart mijn vertrouwde Charvel daarvoor moeten verkopen. Ik heb de op een na laatste uit de eerste serie gekocht nadat ik 'm kort had uitgeprobeerd. Aangezien dit mijn eerste zevensnaar was (en blijft) dacht ik dat het een kwestie van wennen was. Thuis aangesloten bleek er ook een flinke brom in te zitten, de actie was veel te hoog naar mijn smaak en kon niet lager anders liep de boel
(what's in a name) tegen de fretten. Na een tijdje doorgesukkeld te hebben
met de veel te hoge actie voor een gitaar van dit caliber begon spontaan de
3e fret te kletteren. Na een bezoek aan Huub was dit laatste euvel verholpen maar op de vraag of de actie niet wat lager kon werd amper gereageerd.
Na de introductie van de MC-6 heb ik Huub gemaild of ik de MC-7 misschien kon inruilen voor een MC-6, was geen probleem,dit kon met gesloten beurs.
De MC-6 viel me nog meer tegen, wederom een brom, nutlock te ver naar beneden gemonteerd zodat de hoge e van de fretten afschuift (super irritant),
pickups die scheef geplaatst zijn zodat de snaren langs de polen lopen, actie wederom hoog en niet lager te zetten, wc papier(!) onder de tremelo-veren tegen het resoneren, schroefgat voor de tremcavity plaat half in het hout half in de lucht, soldeerwerk om te gaan huilen..............
Het geheel is hersteld maar niet door Bo~el ! Bleek na de restauratie toch een puik gitaartje........maar de liefde was over helaas.
Nee, ik had genoeg van de Bo~el en heb 'm ver onder de prijs weer verkocht,
mijn 15 jaar oude Charvel Fusion weer terug gekocht samen met een te gekke
20 jaar oude Model 6 met superlage actie !!

Het is zeker niet mijn bedoeling Bo~el onderuit te halen,Huub heeft vestand van gitaren en praat met passie over gitaarbouw. Alleen jammer dat er nooit over Korea gepraat word, is toch een taboe. Ik was ook in de volle overtuiging dat deze gitaren in Zutphen werden gemaakt. De MC-series zijn te gekke gitaren in de basis (lees Korea) maar de montage (lees Bo~el Customshop in Zutphen) is 3 keer ruk..........................

Reb
14 april 2007, 13:39
Ik heb de gitaar inmiddels. Ik heb de knoop doorgehakt toen ik een mailtje van huub terug kreeg (ivb met mijn vraag of de gitaar geen replica was). Huub vertelde mij dat deze gitaar het duurste g.g. classic model is wat ooit is gemaakt. Er is er ook maar 1 van. Gemaakt in de shop in Zutphen. De gitaar heeft 1950 euro gekost. De body is van gewaterd en natuurgedroogd kwartiers gezaagd Essenhout.

Hij speelt echt geweldig en is bijna nieuwstaat (op een paar hele kleine beschadigingen na). :)

Hendriks
14 april 2007, 14:00
Super Reb gefeliciteerd.

jplm
14 april 2007, 20:35
De body is van gewaterd en natuurgedroogd kwartiers gezaagd Essenhout.

Eerst gewaterd, en dan weer natuurgedroogd? Heeft er eerst een of andere Koreaan over geplast, of hoe mag ik deze mededeling duiden ????? :???: :p :chicken:.

Groet, Jan (en veel plezier met je gitaar).

Reb
14 april 2007, 22:18
Eerst gewaterd, en dan weer natuurgedroogd? Heeft er eerst een of andere Koreaan over geplast, of hoe mag ik deze mededeling duiden ????? :???: :p :chicken:.

Groet, Jan (en veel plezier met je gitaar).

Leesvoer: http://www.af.nl/voorraad/massief/riegelahorn/ ;)

fred dons
15 april 2007, 08:53
sorry reb maar dat is het verkeerde verhaal bij de verkeerde hout soort
jouw bo-el is van essen, de link verwijst naar esdoorn, gewaterd essen heeft een tijd onder water doorgebracht waardoor de houtcellen "schoongespoeld"zijn, daarna moet je het hout geruime tijd (denk aan jaren) drogen

Reb
15 april 2007, 12:49
Weer wat geleerd! :) Bedankt Fred.

Renoud
15 april 2007, 17:15
Doe je hem nou alweer weg?
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/88034421-bo-el-custom-g-g-series-classic-uniek-exemplaar.html ?

Reb
15 april 2007, 17:27
Ik heb hem gekocht voor doorverkoop. Hij is inderdaad te koop ja. ;)

Tupelo
16 april 2007, 00:17
Aah ennuh, is die wel echt? :dontgeti:

Reb
16 april 2007, 08:46
Yup, helemaal echt ;)