PDA

View Full Version : Fout van LTD?



RvB
11 april 2007, 20:04
Ik ben van plan om in mijn Gibson SG de elementen van mijn LTD EX-400 te stoppen. Dat betekend dat er een aktief setje EMG elementen in mijn SG gaan.
Ik haal dus de elemtenten uit mijn LTD en verwacht dus een setje 60/81 tegen te komen zoals op de site vermeld (http://www.espguitars.com/guitars_ex.html).
Ik haal de elementen uit de gitaar en zie dat er 2 keer 81 in zit...

Is dit een fout van LTD of heb ik een vroeg exemplaar gekregen waar dus 2 keer 81 in zit? Ik kan me niet herinneren dat in deze gitaar andere elemtenten hebben gezeten dan de 60/81-combinatie.

Als dit een fout is van LTD, moet ik dan direct naar LTD zelf een mail sturen of naar de zaak waar ik de gitaar heb gekocht (tags)?

Danieldg
11 april 2007, 20:09
Het kan zijn, zoals je al zelf aangaf, dat je een ouder model hebt. Als deze gitaar een paar jaar geleden is binnegekomen en nu pas is verkocht klopt de info op de site niet meer, deze verandert elk jaar. Stuur een mailtje naar ESP/LTD met daarin het serienummer v/d gitaar en vraag uit welk jaar ze komt. Is ze idd een paar jaar oud vraag dan ook wat de setup van de modellen dat jaar toen was, zeer grote kans dat er een setje 81/81 inzaten.

casper innosence
11 april 2007, 22:32
Het kan zijn, zoals je al zelf aangaf, dat je een ouder model hebt. Als deze gitaar een paar jaar geleden is binnegekomen en nu pas is verkocht klopt de info op de site niet meer, deze verandert elk jaar. Stuur een mailtje naar ESP/LTD met daarin het serienummer v/d gitaar en vraag uit welk jaar ze komt. Is ze idd een paar jaar oud vraag dan ook wat de setup van de modellen dat jaar toen was, zeer grote kans dat er een setje 81/81 inzaten.

Over het algemeen houd ESP/LTD niks bij over serienummers en bouwjaar.. Maar bij de ESP Standard zijn de 1e 2 nummers (04/05 etc) wel het bouwjaar. Of dit bij LTD ook zo is weet ik niet.

Maar wat jij zegt kan inderdaad wel kloppen, in de loop van de jaren hebben ze in verschillende modellen wel es de 81/81 set veranderd in 60/81 en 85/81 sets.