PDA

View Full Version : Gütentag



Zarath
11 april 2007, 19:37
Hallo,

Ik ben dus Zarath, zoals mijn gebruikersnaam al zegt. Ik ben 16 en speel nu alweer zo'n 8 jaar gitaar (waarvan 4 alleen maar akoestisch en de laatste 4 jaar zowel akoestisch als elektrisch) Ik doe momenteel VWO Exact, en hoop over 2 jaar aan een studie natuurkunde te kunnen beginnen.

Wat de muziek verder betreft, ik speel niet echt in een band maar jam af en toe wat met een vriend van mij in het muziek lokaal bij ons op school en ben verder voornamelijk bezig met het schrijven van nummers en het verbeteren van mijn techniek. Qua muziek stijl neig ik naar (Symphonic-) Black/Death/Viking Metal, Dark/Ritual Ambient, Gothrock, Darkwave en verder heb ik hier en daar wat uitschieters, zoals de Japanse band Koenjihyakkei, of het Russische Koan.

Mijn verruit favoriete band is nog altijd het Zwitserse Darkspace, die een geweldige mix van Dark Ambient en Black Metal maken, gecombineerd met wat typische Death Metal riffs. Hoewel hun gitaarwerk niet belachelijk veel voorsteld is hun productie en ambient van extreme topkwaliteit en zit de kracht van deze muziek hem in de sfeer die het oproept.

Maar goed, ik kwam hier terecht omdat ik me een beetje aan het oriënteren ben op het gebied van home recording en heb hier wat topics doorgelezen, met wat bruikbare links. Toch heb ik nog wel wat vragen en dus heb ik me maar even aangemeld.

Dit lijkt me wel weer voldoende.

repelsteeltje
11 april 2007, 21:17
Welkom en veel forumplezier hier,

Zarath
13 april 2007, 15:55
Welkom en veel forumplezier hier,

Hartenlijk bedankt.

Squier4ever
13 april 2007, 19:11
het is Guten Tag!

Javaca
14 april 2007, 00:08
Güntertag?

Zarath
14 april 2007, 00:31
het is Guten Tag!

Weet ik. Maar waarom Duits gebruiken als er geen umlauten in zitten? Dan is het niet meer mannelijk... :hippie:

lifespan
15 april 2007, 12:04
Hallo Zarath,

Welkom op dit forum. Forse muzikale smaak. Ik vind je zinsnede ""Hoewel hun gitaarwerk niet belachelijk veel voorsteld ..." wel leuk en eigenlijk ook best wel essentieel; geweldig gitaarswerk in een waardeloze productie zet geen zoden aan de dijk terwijl simpel gitaarwerk in een sterke productie altijd lekker is, kijk maar naar het succes van bands als Greenday of dichter bij huis bijvoorbeeld Within Temptation!

Nou eh, succes en zo, enne, de bekende vraag; Gear??

gr, Pep