PDA

View Full Version : Wat voor gitaar is het en waar komt die vanaf



Madcow
11 april 2007, 18:35
Hallo,

Een vriend van mij heeft een akoestische gitaar: Maya Model nummer: F380
12 snarig
Is hier meer info over te krijgen

Picker
11 april 2007, 19:35
Uuhh... ik denk dat hij van een gitaarrek afkomt?

(Flauw...)

Tip: Google eens naar "Maya guitars". Er gaat een wereld voor je open!

BamBuFan1
11 april 2007, 19:56
Hallo,

Een vriend van mij heeft een akoestische gitaar: Maya Model nummer: F380
12 snarig. Is hier meer info over te krijgen

Maya gitaren kwamen uit de Rokkoman fabriek in Kobe, Japan totdat deze fabriek tijdens de grote aardbeving van 1995 verloren ging. Het zijn meestal redelijke tot zeer goede kopieën van Amerikaanse gitaren.

LaurentB
11 april 2007, 20:23
Maya gitaren kwamen uit de Rokkoman fabriek in Kobe, Japan totdat deze fabriek tijdens de grote aardbeving van 1995 verloren ging. Het zijn meestal redelijke tot zeer goede kopieën van Amerikaanse gitaren.

Dat laatste gold dan toch niet voor de exemplaren uit de jaren zeventig, kan ik vertellen. Vals, halzen als spoorwegbielsen...

Don Capo
11 april 2007, 20:42
Dat laatste gold dan toch niet voor de exemplaren uit de jaren zeventig, kan ik vertellen. Vals, halzen als spoorwegbielsen...
Maar wel hele mooie spoorwegbielsen, dient ook gezegd te worden :D

greencharlie
11 april 2007, 20:57
idd Maya trok op gene z**

AgileGhost
11 april 2007, 20:59
Ik dacht dat juist de oudste maya's nog goed waren... kan ook aan mij liggen.

BamBuFan1
11 april 2007, 21:49
Ik dacht dat juist de oudste maya's nog goed waren... kan ook aan mij liggen.

Het verschilt enorm. Je kunt bij Maya's van (ongeveer) hetzelfde bouwjaar, bv een LP kopie, er eentje van multiplex met een bolted neck en eentje van mahonie met een set neck vinden... Eigenlijk hetzelfde als met de Hoshino-merken. De ene Ibanez/Cimar/Gerrinez enz enz is een juweeltje; de ander lijkt er precies op maar is van papier-maché...

BamBuFan1
11 april 2007, 21:52
Dat laatste gold dan toch niet voor de exemplaren uit de jaren zeventig, kan ik vertellen. Vals, halzen als spoorwegbielsen...

Niet zonder meer waar, ik heb hier een Maya Strat uit de jaren '70 en da's een heel mooi dingetje van goed hout. De afnemer kreeg destijds gewoon waar ie om vroeg: een instapgitaar voor wênag of een kwaliteitskopie voor een stuk meer.

greencharlie
11 april 2007, 22:04
volgens mij zijn de mayas al lang uitgestorven...

BamBuFan1
11 april 2007, 23:05
volgens mij zijn de mayas al lang uitgestorven...

Op eentje na, die dapper weerstand bleef bieden...
http://img242.imageshack.us/img242/1710/maya2su8.jpg